picture-axiobib2-0221-at-work-8.full.jpg
TRacteur équipé de pneus MICHELIN AXIOBIB2 dans un champ
Τοποθέτηση και αφαίρεση των ελαστικών σας
Οι εργασίες τοποθέτησης και αφαίρεσης ενδέχεται να ενέχουν κινδύνους, επομένως η Michelin συνιστά τα αγροτικά ελαστικά να τοποθετούνται και να αφαιρούνται από εκπαιδευμένους και καταρτισμένους επαγγελματίες χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία και μεθόδους λειτουργίας. Ποτέ μην αναθέτετε αυτές τις εργασίες σε έναν μαθητευόμενο που εργάζεται μόνος του. Εάν αυτές οι εργασίες εκτελούνται από περισσότερα από ένα άτομα, στην περίπτωση τοποθέτησης ελαστικών μεγάλου όγκου, βεβαιωθείτε ότι τουλάχιστον ένα άλλο άτομο είναι παρόν καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας. Χρησιμοποιήστε παροχή πεπιεσμένου αέρα εξοπλισμένη με σωστά ρυθμισμένο ρυθμιστή πίεσης. Η μη τήρηση αυτών των οδηγιών και μεθόδων μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη τοποθέτηση του γεωργικού ελαστικού στη ζάντα και να προκαλέσει γρήγορο ξεφούσκωμα του ελαστικού με σχετικό κίνδυνο σοβαρού σωματικού τραυματισμού ή ακόμα και θανάτου.
Αφαίρεση ελαστικού από τη ζάντα
Edito removebead ag Help and Advice
disassemble a wheel
1. Ποτέ μην προσπαθήσετε να αφαιρέσετε τα τακούνια ενός φουσκωμένου γεωργικού ελαστικού από μια ζάντα.
2. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Ο πυρήνας της βαλβίδας πρέπει να αφαιρεθεί:
- Βεβαιωθείτε ότι το ελαστικό έχει ξεφουσκώσει πλήρως πριν προσπαθήσετε να το αφαιρέσετε
- Μην χρησιμοποιείτε εργαλεία που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στα πλαϊνά τοιχώματα ή τα τακούνια ενός ελαστικού
- Εάν το ελαστικό είναι εξοπλισμένο με εγκοπές αφαίρεσης, αφαιρέστε τα τακούνια από εκεί
- Για να διευκολύνετε την αφαίρεση και να αποφύγετε την καταστροφή των τακουνιών, ιδιαίτερα όταν επισκευάζετε ένα τρύπημα, λιπάνετε τα καθίσματα της ζάντας και τα τακούνια των ελαστικών
- Εάν η ζάντα παρουσιάζει εμφανή ζημιά, πρέπει να ξεφουσκώσει πριν αφαιρεθεί το προσαρμοσμένο συγκρότημα
Προετοιμασία για τοποθέτηση
Edito remove tyre large reference Help and Advice
triptich picture of a man removing a tyre
1. Πριν την τοποθέτηση, βεβαιωθείτε ότι η ζάντα, το ελαστικό και ο εσωτερικός σωλήνας είναι συμβατά και ελέγξτε ότι:
- το ελαστικό είναι κατάλληλο για το όχημα ή το μηχάνημα
- η διάμετρος του καθίσματος της ζάντας αντιστοιχεί στο κάθισμα του ελαστικού που πρόκειται να τοποθετηθεί π.χ. Ελαστικό 18,4 R30 και ζάντα DW 16 x 30
- το ελαστικό μπορεί να τοποθετηθεί σε αυτή τη ζάντα (βλ. χαρακτηριστικά στην τεκμηρίωση του κατασκευαστή).
⚠️ Θυμηθείτε - Υπάρχουν ζάντες με διάμετρο καθίσματος 15,3''. Μην τοποθετείτε ποτέ αυτές τις ζάντες με ελαστικά 15''. Το ίδιο ισχύει για τις ζάντες 16,1'' και 15,5''. Ποτέ δεν χωράνε σε ελαστικά 16''.
2. Πριν τοποθετήσετε ένα ελαστικό που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί:
- η ζάντα πρέπει να είναι καθαρή και σε άριστη κατάσταση (χωρίς ζημιά)
- εάν όχι, τότε καθαρίστε καλά τη ζάντα χρησιμοποιώντας μια μεταλλική βούρτσα. Ποτέ μην τοποθετείτε ελαστικό σε ζάντα που έχει σχιστεί, είναι κακοσχηματισμένη, έχει ρωγμές, ίχνη επισκευής με συγκόλληση...
3. Εάν το ελαστικό έχει χρησιμοποιηθεί, εξετάστε προσεκτικά το εσωτερικό και το εξωτερικό του για πιθανές ζημιές. Εάν παρουσιάζει σημάδια ζημιάς ή φθοράς που κρίνονται ανεπανόρθωτα από ειδικό, πετάξτε το ελαστικό.
4. Για εξαρτήματα εσωτερικού σωλήνα, χρησιμοποιείτε πάντα έναν νέο εσωτερικό σωλήνα κατάλληλο για τις διαστάσεις του ελαστικού (οι εσωτερικές σημάνσεις του σωλήνα δείχνουν συμβατά μεγέθη ελαστικών).
⚠️ Μην τοποθετείτε τον εσωτερικό σωλήνα σε κατεστραμμένη ή επισκευασμένη ζάντα ή σε ζάντα με φινίρισμα ασυμβίβαστο με σωλήνα.
Τοποθετήστε μια νέα βαλβίδα χωρίς σωλήνα κάθε φορά που αντικαθιστάτε ένα ελαστικό χωρίς σωλήνα.
5. Χρησιμοποιείτε πάντα εργαλεία που δεν έχουν αιχμηρές άκρες, είναι σε καλή κατάσταση και είναι κατάλληλα για τα ελαστικά και τις ζάντες (απόσπαση τακουνιού, μοχλοί, μηχανές...). Για φαρδιά ή μεγάλα ελαστικά, συνιστούμε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο ώθησης τακουνιών ή εργαλείο απόσπασης τακουνιών (με κατάλληλη μηχανική βοήθεια). Για να τοποθετήσετε το δεύτερο τακούνι, χρησιμοποιήστε το εργαλείο ώθησης τακουνιών για να εξασφαλίσετε ότι το δεύτερο τακούνι βρίσκεται στη βάση του φρεατίου της ζάντας για να αποτρέψετε τη ζημιά του ελαστικού. Πριν την τοποθέτηση, λιπάνετε τα καθίσματα των ζαντών και τα τακούνια των ελαστικών. Εφαρμόστε ένα λεπτό στρώμα λιπαντικού στις επιφάνειες που φαίνονται στο παρακάτω διάγραμμα. Στο εξωτερικό των τακουνιών, το λιπαντικό πρέπει να φτάνει τα 5 cm πάνω από τα χείλη της ζάντας. Χρησιμοποιείτε μόνο προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για αυτόν τον σκοπό που δεν θα αλλοιώσουν το ελαστικό (για παράδειγμα μην χρησιμοποιείτε προϊόντα με βάση υδρογονάνθρακες, πυρίτιο ή αντιψυκτικά).
Τοποθέτηση ελαστικού σε κάθετο τροχό
Edito fit tyre vertical Help and Advice
two men fitting a tire
fitting 7
1. Τοποθετήστε τη βαλβίδα ή την οπή της βαλβίδας στο κάτω μέρος.
2. Εάν υπάρχει ένα διάγραμμα της βαλβίδας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού, τοποθετήστε το διάγραμμα όσο το δυνατόν πιο κοντά στην οπή της βαλβίδας της ζάντας ή τη βαλβίδα
3. Σύρετε το ελαστικό στη ζάντα έτσι ώστε το πρώτο κάλυμμα του ελαστικού να τοποθετηθεί στα χείλη της ζάντας. Θυμηθείτε να περιστρέψετε προς την κατεύθυνση που υποδεικνύεται από το βέλος στο ελαστικό (εάν υπάρχει).
4. Χρησιμοποιώντας έναν κατάλληλο μοχλό για την άσκηση πίεσης περίπου κάθε 10 cm:
- σπρώξτε το πρώτο τακούνι πάνω από τα χείλη της ζάντας.
- Μόλις τελειώσει το πρώτο τακούνι: τοποθετήστε τον ελαφρώς φουσκωμένο εσωτερικό σωλήνα μέσα στο ελαστικό (για εξαρτήματα εσωτερικού σωλήνα), στερεώστε τη βαλβίδα σφίγγοντας μερικώς το παξιμάδι.
- Για το δεύτερο τακούνι: περάστε το πάνω από τα χείλη της ζάντας,
- τελειώνοντας στη βαλβίδα.
5. Κεντράρισμα του ελαστικού, τοποθέτηση των τακουνιών
- χαμηλώστε ελαφρά τον γρύλο για να βελτιστοποιήσετε το κεντράρισμα των ελαστικών
- τραβήξτε έξω τον εσωτερικό μηχανισμό της βαλβίδας
- φουσκώστε αργά και μερικώς για βέλτιστη τοποθέτηση των τακουνιών
- ελέγξτε ότι τα τακούνια δεν πιέζουν τον εσωτερικό σωλήνα, φουσκώστε στα 2,5 bar αλλά όχι περισσότερο, για να βεβαιωθείτε ότι τα τακούνια είναι σωστά τοποθετημένα.
Φούσκωμα και τοποθέτηση τακουνιών
Picto ag help advice schema fitting en Help and Advice
⚠️ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Μην στέκεστε ποτέ μέσα στους κώνους τροχιών (Εικόνες 1, 2 και 3), για να αποφύγετε τυχόν κίνδυνο σωματικού τραυματισμού σε περίπτωση συμβάντος. Για βέλτιστες συνθήκες ασφαλείας, χρησιμοποιήστε ένα πλήρως λειτουργικό πιστόλι φουσκώματος συνδεδεμένο στη βαλβίδα με προέκταση σωλήνα αέρα τουλάχιστον 3 μέτρων, με κλιπ που προσαρμόζεται στη βαλβίδα και βαθμονομημένο μανόμετρο (μην κλειδώνετε ποτέ τη σκανδάλη).
Ασφάλεια:
Χρησιμοποιήστε τον ακόλουθο εξοπλισμό ασφαλείας:
• Σύστημα υποστήριξης του συγκροτήματος ελαστικού (κλωβός ασφαλείας)
• Προστατευτικά γυαλιά
• Μπότες ασφαλείας
• Ωτοασπίδες. Εάν δεν υπάρχει διαθέσιμος κλωβός ή μπάρα ασφαλείας, ο χειριστής θα πρέπει να απομακρυνθεί όσο το δυνατόν περισσότερο από το ελαστικό και τη ζάντα.
Προφυλάξεις:
Και επιπλέον, ελέγξτε τα εξής:
• Κατά την τοποθέτηση των τακουνιών, προσέξτε ιδιαίτερα να βεβαιωθείτε ότι είναι σωστά τοποθετημένα και κεντραρισμένα σε σχέση με τα χείλη της ζάντας και φουσκώνουν στα 2,5 bar (36psi), ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Για να προσαρμόσετε και να τοποθετήσετε τα τακούνια στα χείλη της ζάντας ΦΟΥΣΚΩΣΤΕ ΣΤΑ 2,5 BAR ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΕΡΒΕΙΤΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ.
• Εάν τα τακούνια δεν είναι σωστά τοποθετημένα: ξεφουσκώστε, λιπάνετε ξανά και φουσκώστε στα 2,5 bar (36psi). Επαναλάβετε τη διαδικασία όσο συχνά χρειάζεται μέχρι τα τακούνια να τοποθετηθούν σωστά.
picto fitting 10 help and advice
Στη συνέχεια:
Όταν όλες οι προηγούμενες διαδικασίες έχουν εκτελεστεί σωστά:
• Αντικαταστήστε τον εσωτερικό μηχανισμό της βαλβίδας (πυρήνας βαλβίδας)
• Σφίξτε το παξιμάδι στη βαλβίδα με το χέρι
• Φουσκώστε στην καθορισμένη πίεση λειτουργίας, σύμφωνα με τα επίπεδα φορτίου που αναφέρονται στην τεκμηρίωση του κατασκευαστή ή στην πίεση αποθήκευσης
• Σφίξτε το καπάκι της βαλβίδας μετά από έλεγχο φουσκώματος ή πίεσης, καθώς αυτό από μόνο του διασφαλίζει ότι η βαλβίδα παραμένει καθαρή και σφραγισμένη.
Εάν τοποθετήσετε το ελαστικό οριζόντια στο έδαφος (δεν συνιστάται από τη MICHELIN επειδή είναι αδύνατο να διαπιστωθεί εάν το κάτω τακούνι είναι στη θέση του), λάβετε τις ακόλουθες πρόσθετες προφυλάξεις:
• Αρχικά, μην υπερβείτε τη μέγιστη πίεση των 0,7 bar (10psi) (για να δημιουργήσετε τη στεγανοποίηση)
• Σηκώστε το συγκρότημα ελαστικού-ζάντας, τοποθετήστε το σε έναν κλωβό ασφαλείας ή τοποθετήστε το πάνω μέρος σε έναν στιβαρό τοίχο, ποτέ σε μια πόρτα ή ελαφρύ διαχωριστικό
• Ακολουθήστε τις οδηγίες φουσκώματος για κάθετη τοποθέτηση (εικόνες 1, 2 και 3)
Σημείωση: Όλα τα ακτινικά ελαστικά που χρησιμοποιούνται σε χαμηλές πιέσεις πρέπει να τοποθετούνται σε ζάντες υψηλής ποιότητας.
Έναρξη λειτουργιών
• Κατά τη μεταφορά μηχανημάτων (οδικώς, σιδηροδρομικώς ή μέσω πλοίου), συνιστούμε να φουσκώνετε τα γεωργικά ελαστικά στα 1,8 bar (26 psi) για να αποφύγετε οποιαδήποτε ζημιά λόγω ορισμένων συστημάτων στοιβασίας.
• Όταν το μηχάνημα τίθεται σε λειτουργία, οι πιέσεις πρέπει να προσδιορίζονται και να ρυθμίζονται ανάλογα με το φορτίο στα ελαστικά και τις πραγματικές συνθήκες χρήσης.
Τοποθέτηση και αφαίρεση γεωργικού ελαστικού (EN)
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Αποδεχτείτε τα cookies στο YouTubeΆλλες σελίδες βοήθειας και συμβουλών που μπορεί να σας ενδιαφέρουν:
• Ανάγνωση και κατανόηση των σημάνσεων των ελαστικών
• Πώς μπορείτε να μειώσετε τη συμπίεση του εδάφους;
• Γιατί και πώς πρέπει να βάλετε έρμα στα ελαστικά σας για να τα αξιοποιήσετε στο έπακρο;
• Πώς βρίσκετε τις σωστές αναφορές για ζάντες, σωλήνες και βαλβίδες;
• Πώς αποθηκεύετε τα ελαστικά με ασφάλεια;
• Κανονισμοί οχημάτων