
Edito regrooving hero image Freight transport Help and Advice
Un pneu en phase de recreusage en usine
ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ: ΑΝΑΝΕΩΣΤΕ ΤΟ ΠΕΛΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΤΕ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
ΣΥΝΟΨΗ
- ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ;
- ΠΟΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΧΟΥΝ «ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ»;
- ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ;
- EBOOKΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
- ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑ ΕΝΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ;
- ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ
- ΤΙ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
- ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ;
Το ξανασκάλισμα περιλαμβάνει την αφαίρεση γόμας από το στρώμα της υπάρχουσας γόμας για την αποκατάσταση του βάθους του σχεδίου του πέλματος.
Η τεχνική αυτή συνιστάται από τον Ευρωπαϊκό Τεχνικό Οργανισμό Ελαστικών και Ζαντών (ETRTO). Από το στάδιο του σχεδιασμού, η Michelin παρέχει επαρκές πάχος από γόμα για να επιτρέψει το ξανασκάλισμα, χωρίς να επηρεάζεται αρνητικά η αντοχή του ελαστικού.
ΠΟΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΧΟΥΝ «ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ»;
Όλα τα ελαστικά MICHELIN στα οποία μπορεί να γίνει ξανασκάλισμα,, φέρουν την ένδειξη «REGROOVABLE» στο πλευρό του ελαστικού. Για παράδειγμα, τα ελαστικά φορτηγών MICHELIN X MULTI Z2 με δυνατότητα ξανασκαλίσματος.

Ξανασκάλισμα ελαστικών Michelin
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ;

Regrooving benefit: longer life
Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
Το ξανασκάλισμα επεκτείνει τη δυνητική διάρκεια ζωής τόσο των νέων ελαστικών MICHELIN όσο και των ελαστικών MICHELIN Remix® αποκαθιστώντας το βάθος του πέλματος, παρέχοντας κατά μέσο όρο έως και 25 % αυξημένη απόσταση σε χιλιόμετρα(1).

Regrooving benefit: fuel efficiency savings
Εξοικονόμηση καυσίμου
Έως και 5 % λιγότερα καύσιμα(2). Το ξανασκάλισμα, που γίνεται όταν η αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού είναι στο χαμηλότερο επίπεδο, βελτιώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου. Η ενισχυμένη χιλιομετρική απόσταση κατά 25 % που προσφέρει το ξανασκάλισμα δημιουργείται την περίοδο που η κατανάλωση είναι στο χαμηλότερο επίπεδο.

Regrooving benefit: extra grip
Καλύτερη πρόσφυση
Βελτιώστε την πρόσφυση, αυξήστε την ασφάλεια. Το ξανασκάλισμα αποκαθιστά το βάθος του πέλματος, οδηγώντας σε βελτιωμένη πρόσφυση και ασφάλεια στον δρόμο. Σε βρεγμένο οδόστρωμα, τα ελαστικά με ξανασκάλισμα βελτιώνουν την εγκάρσια πρόσφυση και έλξη κατά περίπου 10 % σε σύγκριση με παρόμοια φθαρμένα ελαστικά χωρίς ξανασκάλισμα(3).

Regrooving benefit: Reduce your environmental footprint
Μειώστε το περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα
Το ξανασκάλισμα παρατείνει τη διάρκεια ζωής του ελαστικού σας όταν αυτό χρησιμοποιεί τη μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου. Αυτό σας επιτρέπει να εξοικονομήσετε έως και 251 kg CO2(4).

Regrooving white paper
ΔΩΡΕΑΝ EBOOK ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Σε αυτό το e-book, θα βρείτε όλες τις βασικές πληροφορίες σχετικά με ελαστικά με δυνατότητα ξανασκαλίσματος.
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑ ΕΝΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ;
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ
Το ξανασκάλισμα όταν παραμένει 2 έως 4 mm βάθους πέλματος καθιστά δυνατή:
- την αναπαραγωγή του σχεδίου του πέλματος
- τη ρύθμιση του βάθους ξανασκαλίσματος, έτσι ώστε να διατηρείται πάντα ένα πάχος πέλματος τουλάχιστον 2 mm μεταξύ του κάτω μέρους του σχεδίου του πέλματος και των λινών όταν το ελαστικό δεν έχει δείκτη βάθους.
Το υπερβολικό βαθύ ξανασκάλισμα μπορεί:
- να προκαλέσει ζημιά που οδηγεί σε πρόωρη καταστροφή του ελαστικού
- να θέσει σε κίνδυνο την έγκριση για αναγόμωση
- να αποκαλύψει τα λινά στο κάτω μέρος του σχεδίου του πέλματος, γεγονός που καθιστά το ελαστικό μη συμμορφούμενο με τη νομοθεσία
Μην κάνετε ξανασκάλισμα εάν:
Το πέλμα παρουσιάζει σοβαρά σημάδια ζημιάς: τρύπες, γρατσουνιές, κοψίματα, απογύμνωση κ.λπ. Σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει κίνδυνος τα μεταλλικά λινά να σκουριάσουν: αυτός ο τύπος ζημιάς μπορεί να προκαλέσει ταχεία φθορά του ελαστικού κατά τη χρήση, προκαλώντας δυνητικά ξαφνικό σκάσιμο.
ΣΧΕΔΙΑ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ MICHELIN
Για να σας βοηθήσουμε με το ξανασκάλισμα,, σας παρέχουμε όλα τα σχέδια ξανασκαλίσματος που ταιριάζουν σε κάθε σειρά ελαστικών, σύμφωνα με τα ειδικά χαρακτηριστικά του πέλματός τους. Θα βρείτε αυτά τα σχέδια και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εκτέλεσή τους (λεπίδες, βάθη, κ.λπ.) στην ενότητα τεχνικών πληροφοριών της σελίδας προϊόντος κάθε ελαστικού με δυνατότητα ξανασκαλίσματος.

Picto regrooving patterns large Help and Advice
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΣΑΣ
Υπολογίστε την πιθανή εξοικονόμησή σας με το εργαλείο ξανασκαλίσματος ελαστικών της MICHELIN για να ξεκινήσετε τη διαδικασία ξανασκαλίσματος!
ΤΙ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
Τώρα, ήρθε η ώρα να μας μιλήσουν όσοι έχουν επιλέξει το ξανασκάλισμα ελαστικών για την εμπειρία τους με την προσέγγιση πολλαπλών κύκλων ζωής της Michelin.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Αποδεχτείτε τα cookies στο YouTubeΑνακαλύψτε τη μαρτυρία ξανασκαλίσματος της βελγικής εταιρείας VAN MIEGHEM, που ειδικεύεται στη μεταφορά εμπορευμάτων.
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Το ξανασκάλισμα περιλαμβάνει την αφαίρεση γόμας από το στρώμα της υπάρχουσας γόμας για την αποκατάσταση του βάθους του σχεδίου του πέλματος.
Τα ελαστικά MICHELIN με δυνατότητα ξανασκαλίσματος φέρουν τη λέξη «REGROOVABLE».
Το ξανασκάλισμα ελαστικών φορτηγών είναι μια εργασία που έχει εγκριθεί και συνιστάται από την E.T.R.T.O. και την A.F.N.O.R. (πρότυπο NFR12714) για την ασφάλεια και την αύξηση των επιδόσεων που προσφέρει.
Τα ελαστικά αυτοκινήτων δεν φέρουν την ένδειξη «regroovable». Συνεπώς, η διαδικασία αυτή απαγορεύεται για τα ελαστικά αυτά.
Το ξανασκάλισμα δεν επηρεάζει την αναγόμωση MICHELIN Remix. Το ποσοστό αποδοχής της αναγόμωσης MICHELIN Remix είναι πανομοιότυπο για ένα ελαστικό MICHELIN με και χωρίς ξανασκάλισμα: 90 %(5).
ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΟΜΩΣΗ
(1) Σε σύγκριση με ένα φθαρμένο ελαστικό MICHELIN που δεν έχει ξανασκαλιστεί. Οι πληροφορίες βασίζονται στις συστάσεις της Γαλλικής Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Ελαστικών (TNPF) για το 2019, σύμφωνα με τις οποίες το ξανασκάλισμα φθαρμένων ελαστικών αυξάνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών μέσω της χρήσης όλου του διαθέσιμου καουτσούκ
(2) Εξοικονόμηση 5,4 % στην κατανάλωση καυσίμων: στις πίστες δοκιμών της Michelin στο Ladoux (Γαλλία) στις 5 Μαΐου 2021, υπό την επίβλεψη της DEKRA (έκθεση υπ’ αριθ. 21CPAEXT-030). Για τη σύγκριση μεταξύ νέων ελαστικών και ξανασκαλισμένων ελαστικών (R5 mm), χρησιμοποιήθηκαν δύο πανομοιότυπα φορτηγά Volvo FH500, εξοπλισμένα με ελαστικά 315/70 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 και D2 και το καθένα ρυμουλκούσε ένα πλήρως φορτωμένο (40 τόνους) ρυμουλκούμενο Schmitz Cargobull εξοπλισμένο με ελαστικά 385/55 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ σε πανομοιότυπες πιέσεις (8,5 b, 7,5 b και 9,0 b). Τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, τον τύπο του δρόμου, το μέγεθος των ελαστικών και το στυλ οδήγησης.
(3) Σε βρεγμένο έδαφος, τα ξανασκαλισμένα ελαστικά προσφέρουν περίπου 10 % μεγαλύτερο εγκάρσιο κράτημα και πρόσφυση σε σύγκριση με τα ίδια φθαρμένα ελαστικά. Εσωτερική μελέτη που διεξήχθη από τη Michelin σε πίστα από γυαλισμένο σκυρόδεμα στο Ladoux (Γαλλία) το 2010. Τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις πραγματικές συνθήκες χρήσης.
(4) Η εξοικονόμηση CO2 από το μοντέλο πολλαπλών κύκλων ζωής της Michelin ενισχύεται χάρη στην εξοικονόμηση καυσίμων που συνδέεται με το ξανασκάλισμα (έως και 5,4 %(2)). Σύμφωνα με μελέτη υπό πραγματικές συνθήκες χρήσης (με χρήση ελαστικών 315/70 R 22.5 τοποθετημένων στους άξονες κίνησης και κατευθυντήριους άξονες ενός φορτηγού 4x2 που χρησιμοποιείται για διεθνείς και εθνικές μεγάλες αποστάσεις, τα οποία έχουν ξεπεράσει το 50 % της φθοράς), η μέση χιλιομετρική απόσταση για τα ελαστικά MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 και MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ D2 είναι 232.200 km πριν από το ξανασκάλισμα* (*Εσωτερική πηγή και υπολογισμός της Michelin, βάσει μετρήσεων που πραγματοποιήθηκαν από τις ομάδες της Michelin κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων πελατών σε 488 άξονες, στην Αυστρία, το Βέλγιο, την Κροατία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ιταλία, τις Κάτω Χώρες, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σερβία, τη Σλοβενία, την Ισπανία και την Τουρκία, κατά την περίοδο 2020 έως το 2023), με μια προσομοίωση που βασίζεται στα συλλεχθέντα αποτελέσματα και προτείνει την επέκταση της διάρκειας ζωής μέχρι να απομένουν 3 mm. Τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες του δρόμου. Η άποψη είναι ότι τα ελαστικά μας ταξιδεύουν έως και 25 % (1) περισσότερο χάρη στο ξανασκάλισμα, δηλαδή 58.050 km (232.200 x 25 %). Η εξοικονόμηση καυσίμων υπολογίζεται για την απόσταση που διανύθηκε με ξανασκαλισμένα ελαστικά (58.050 km) με μέση κατανάλωση 29,5 L/100 km για τα νέα ελαστικά και 27,91 L/100 km για τα ξανασκαλισμένα ελαστικά (πηγή: Έκθεση DEKRA υπ’ αριθ. 21CPAEXT-030). 29,5 x 5,4 %, δηλαδή εξοικονόμηση 1,59 L/100 km για ένα αρθρωτό φορτηγό και τριαξονικό ρυμουλκούμενο (συνεπώς 12 ελαστικά). Κατά συνέπεια, υπάρχει εξοικονόμηση 0,13 L/100 km ανά ελαστικό (1,59 L/12), δηλαδή 0,13 L x 58.050 km/100 = 77 λίτρα καυσίμων που εξοικονομούνται κατά την οδήγηση με ξανασκαλισμένα ελαστικά, άρα εξοικονόμηση 77 λίτρων ντίζελ x 3,24 kg CO2 = 251 kg CO2. Ο συντελεστής εκπομπών 3,24 kg CO2 για 1 λίτρο ντίζελ προέρχεται από την αξιολόγηση του κύκλου ζωής που διενήργησε η ADEME για το καθαρό ντίζελ. Περιλαμβάνει τις εκπομπές κατά τα στάδια παραγωγής του ντίζελ (17 %) και κατά την καύση του (83 %). Πηγή: ADEME. Base Empreinte, Étude Carbone, έκδοση 22.0.0, 02/08/2022. Επομένως, 77 x 3,24 kg CO2 = 251 kg CO2.
(5) Δοκιμή Michelin που πραγματοποιήθηκε σε 1 εκατομμύριο ελαστικά που προέβλεπαν αναγόμωση MICHELIN Remix το 2008 και το 2009. Η διαφορά στο ποσοστό έγκρισης μεταξύ αναγομωμένων ελαστικών με ξανασκάλισμα και αναγομωμένων ελαστικών χωρίς ξανασκάλισμα είναι κάτω από 0,2 %.