
retread tyres with MICHELIN REMIX
ΑΝΑΓΟΜΩΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ: ΝΕΑ ΖΩΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΓΟΜΩΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ;
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΟΜΩΣΗΣ;
Αναγόμωση σημαίνει αντικατάσταση του φθαρμένου πέλματος ενός ελαστικού με νέο πέλμα. Είναι ιδανικό για στόλους που θέλουν να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Η Michelin είναι πρωτοπόρος: αναγομώνει ελαστικά για σχεδόν έναν αιώνα και πάντα αναπτύσσει την καινοτόμο τεχνολογία της.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Αποδεχτείτε τα cookies στο YouTubeΈνας λεπτομερής έλεγχος για premium αναγόμωση.
ΠΟΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΑΤΑ;
Τα περισσότερα από τα ελαστικά φορτηγών, ρυμουλκούμενων και λεωφορείων MICHELIN μπορούν να αναγομωθούν. Το 100 % των αναγομωμένων ελαστικών πρέπει να επαληθεύονται με διάφορα σημεία ελέγχου.
ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΓΟΜΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ;
Οι σκελετοί της MICHELIN σε διάφορες γκάμες έχουν σχεδιαστεί για να αναγομώνονται πολλές φορές. Η Michelin μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα και να μεγιστοποιήσετε την κερδοφορία σας, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΞΑΝΑΣΚΑΛΙΣΜΑΤΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ;
Η αναγόμωση ελαστικών είναι απαραίτητη για την επιχείρησή σας και για να περιορίσετε τον αντίκτυπό σας στο περιβάλλον: ανακαλύψτε μερικά βασικά στοιχεία!

Retread benefit: longer distance
Περισσότερα χιλιόμετρα
Διανύστε έως και διπλάσια χιλιόμετρα από τα ελαστικά σας: ένα ελαστικό μπορεί ενδεχομένως να αναγομωθεί πολλές φορές, για ακόμη μεγαλύτερη απόσταση σε χιλιόμετρα και για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής(1).

Retread benefit: save money
Εξοικονόμηση χρημάτων
Ένα αναγομωμένο ελαστικό κοστίζει κατά μέσο όρο 40 % λιγότερο από ένα αντίστοιχο καινούριο ελαστικό(2).

Retread benefits: flexibility
Flexibility
Adapt your tread to your needs and uses: up to 350 combinations of casings and tread are available!(3)

Retread benefit: reduce raw materails production
Reduce raw materials production
Less material consumed: 1 retreading = 50 kilos of raw materials saved. On average, just 20 kilos of materials are added to a casing, a 70% saving compared to a newly manufactured tyre!(4)
Moreover, the CO2 impact from a retreaded tyre is linked to the material savings, i.e. 50 kg of raw materials saved, or 115 kg of CO2 at a rate of 2.3 kg of CO2 per kg of raw materials. (5)

White paper retreading
ΔΩΡΕΑΝ EBOOK ΑΝΑΓΟΜΩΣΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Σε αυτό το e-book, θα βρείτε όλες τις βασικές πληροφορίες σχετικά με τα αναγομωμένα ελαστικά.
ΛΥΣΕΙΣ ΑΝΑΓΟΜΩΣΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ MICHELIN: ΧΤΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΚΥΚΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θέλετε να κάνετε αναγόμωση στα ελαστικά σας; Ανακαλύψτε παρακάτω τις διάφορες λύσεις αναγόμωσης της Michelin και άλλες εταιρείες αναγόμωσης ελαστικών για να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής των ελαστικών σας! Και μάθετε περισσότερα για τη διαδικασία αναγόμωσης ελαστικών τους.
MICHELIN Remix: η κορυφαία λύση για τους σκελετούς Michelin σας

logo remix
le logo Michelin remix
Αναβαθμίστε τους σκελετούς των ελαστικών MICHELIN σας έως και 2 φορές με τις προσφορές MICHELIN Remix και MICHELIN Remix 2, που διαθέτουν παρόμοια επίπεδα επιδόσεων με τα νέα ελαστικά MICHELIN:
- ασφάλεια
- αξιοπιστία
- αντοχή
- αποτελεσματικότητα
- χιλιομετρική απόδοση
- σχεδιασμός υψηλής ποιότητας με ολοκαίνουρια πλευρά
OTHER RETREAD OFFERS

Retreading tyres
MICHELIN Recamic
Whatever your casing type or brand, retread your tyres with MICHELIN Recamic. A unique range of retreaded tyres with pre-cured treads, suitable for all applications.
- Good Cost Per Kilometer through mileage performance
- Similar patterns/compounds as MICHELIN tyres
- Go further with your tyres without buying new ones

tyre retreading
Encore RETREAD
The Encore RETREAD brand and its 60 years of experience offer you a universal, 100% made in the UK retreading solution.

retread tyres
Laurent RETREAD
Many years of retreading know-how.
Many common MICHELIN casings are compatible and also 22 other tyre brands.
TYRE RETREADING TOOLS
Would you like to estimate the benefits of retreading your tyres? Discover our Michelin calculator: fill in the requested information and receive your personalized savings results!
THEY HAVE RETREADED THEIR TYRES, DISCOVER THEIR REVIEWS
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Αποδεχτείτε τα cookies στο YouTubeNorth Sea Express, a Belgian haulier has been dedicated to transporting goods since 1990. They chose MICHELIN products to reduce their carbon footprint. The answer is our Multi-Life model. With regrooving and retreading, the tyres last longer and cost less. They also use less raw materials, which is better for the planet. Saving money and doing your bit for the planet is possible!
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Αποδεχτείτε τα cookies στο YouTubeWith 9,000 tyres used per year, VAN EGDOM (of the CAPELLE group) trusts the MICHELIN Multi-Life offer. Satisfied with the reliability of MICHELIN REMIX tyres, it is proud to operate a retread rate of 45% on the ground, guaranteeing good economic and environmental performance.
FREQUENTLY ASKED QUESTIONS ABOUT TYRE RETREADING
Some manufacturers are constantly developing the potential of their casings. This is the case with Michelin, a specialist in industrial retreading for over 100 years. As a result, almost 9 out of 10 casings are accepted for retreading! As soon as they arrive at the retreading plants, your tyres undergo an in-depth examination (86 checkpoints, for example, at MICHELIN!). Some retread manufacturers, like Michelin, use the same rubber and the same patented tread patterns for their retread tyres as they do for their new tyres, and reconstitute the original architecture: a guarantee of quality, since you get back the key performance of your new MICHELIN tyres.
Yes, retread tyres are legal in the UK. Moreover, in the UK, retreading is highly developed, making it one of Europe's biggest markets after France and Germany.
All tyres are not retreadable. Tyres are tested to ensure they are suitable to be retread; they must meet two conditions:
- They must be designed from the very beginning to be retread in an optimal way. Only those with a casing robust enough to last several lives pass the sieve of the most uncompromising retreaders.
- They must be professionally and regularly maintained.
Tyre retreading is a very technical manufacturing process that must me done by professional retreader. As recognised leader of retreading solutions for more 100 years, Michelin stongly recommend to contact your Michelin sales representative or visit our dedicated retreading partners available in your country, to discover both economical and environmental benefits of our offers.
DISCOVER OUR RETREAD ARTICLES
(1) The tread compound and pattern of the MICHELIN Remix® tyres are largely the same as those used for new MICHELIN tyres. 90% of the range of MICHELIN Remix® tyres uses the same mould and the same materials as new MICHELIN tyres which may lead to up to equivalent performance between MICHELIN Remix® tyres and new MICHELIN tyres. Internal evaluations carried out by the Michelin Research and Technology Center based on customer testimonials collected in Europe since 2015.
(2) Michelin Internal study performed in 2022 by Competitiveness analysis tool performed on Europe perimeter comparing MICHELIN brand new tyre vs. MICHELIN Remix®.
(3) 350 retread/new tyre combinations available with MICHELIN Remix® retreading.
(4) MICHELIN Remix® retreading only requires adding, on average, 20kg of raw materials, equivalent to a saving of 70% compared with the purchase of a new tyre.
(5) The CO2 saving associated with the retreading operation is calculated from the associated material saving. In terms of material saving, a MICHELIN Remix® retreaded tyre covers up to 100% of the mileage of a new MICHELIN tyre (the tread mix and tread pattern of MICHELIN Remix® tyres are largely the same as those for new Michelin tyres; 90% of tyres in the MICHELIN Remix® range are made from the same mould and the same materials as new Michelin tyres and therefore perform equally as well; according to internal tests conducted by the Michelin Research and Technology centre and customer testimonials collected in Europe since 2015). A new tyre weighs 70 kg on average. A new tyre ready to be retreaded weighs 50 kg on average. The CO2 impact of a retreaded tyre is linked to the material saving, or 115 kg of CO2 representing 50 kg of raw material savings, at a rate of 2.3 kg of CO2 * per kg of raw materials. * Equivalence between CO2 and a litre of fuel or kilogram of raw material is calculated in this way: The emissions factor of 3.24 kg of CO2 for 1 litre of diesel comes from the life cycle assessment conducted by ADEME for pure diesel. It includes emissions during the diesel production stages (17%) and during its combustion (83%). Source: ADEME, Study “Well to wheel - JEC”, v4, july 2014. The emissions factor of 2.3 kg of CO2 for 1 kg of tyre comes from the life cycle assessment calculations for production of a tyre cradle to gate), conducted internally by Michelin using the calculation rules developed by the tyre manufacturing profession (TIP). It includes stages including extraction of raw materials, transportation, manufacturing, and distribution. Source: UL Environment Standard, “Product Category Rules for preparing an Environmental Product Declaration for the product category: Tires”, v3.05, february 2022.