wave7 article1 header

100 χρόνια αναγόμωσης ελαστικών φορτηγών

Δημοσιοποιήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου 2024 - 3 Λεπτά ανάγνωσης

Με την πάροδο των ετών, η Michelin συνέχισε να καινοτομεί και να συμβάλλει στην ανάπτυξη του τομέα των οδικών μεταφορών, βοηθώντας τους στόλους να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους. Λαμβάνοντας υπόψη την οικονομία, η Michelin έθεσε στον εαυτό της την πρόκληση να δώσει στα ελαστικά αρκετές ζωές προκειμένου να μειώσει το κόστος τους. Σε αυτό το πλαίσιο, γεννήθηκε η ιδέα της αναγόμωσης πριν από 100 χρόνια.
Ξεκινήστε ένα ταξίδι στην ιστορία για να ανακαλύψετε πώς η Michelin ανέπτυξε αυτήν την καινοτόμο τεχνολογία.

 

1923

photo

Για να αυξήσετε τα χιλιόμετρα, επιλέξτε την αναγόμωση!

Κατά τα χρόνια του μεσοπολέμου, όταν οι μεταφορές επεκτείνονταν σε ένα δύσκολο οικονομικό πλαίσιο, οι πελάτες χρειάζονταν αξιόπιστα ελαστικά που θα κρατούσαν τους ανθρώπους και την ιδιοκτησία τους ασφαλή και θα είχαν μεγάλη διάρκεια ζωής με λογικό κόστος.

Η Michelin, αφού διαπίστωσε ότι το πέλμα ενός ελαστικού φθείρεται πολύ πιο γρήγορα από το σκελετό του, πρότεινε, ήδη από το 1923, να κάνει το ελαστικό επαναχρησιμοποιήσιμο με την αναγόμωσή του: Μια διαδικασία που, 100 χρόνια αργότερα, δεν υπήρξε ποτέ πιο επίκαιρη!

1937

photo 1

Η Michelin εφευρίσκει το «Metallic», το ατσάλινο ελαστικό

Προκειμένου να μπορεί να μεταφέρει βαριά φορτία, ο σκελετός των ελαστικών φορτηγών αποτελείται από δεκάδες υφασμάτινα στρώματα. Η δεύτερη πρόκληση για την Michelin ήταν να αναπτύξει μια καινοτομία που θα επέτρεπε την αναγόμωση των ελαστικών αρκετές φορές. Το 1937, η εταιρεία εφηύρε το «μεταλλικό» ελαστικό, το πρώτο που είχε χαλύβδινο σκελετό αποτελούμενο από μόλις τέσσερα στρώματα χαλύβδινου καλωδίου.

1946

photo 2

Οι πρώτες δοκιμές της Michelin για την αναγόμωση ελαστικών φορτηγών

Το εργοστάσιο στην Avallon στη Νότια Γαλλία παράγει το πρώτο ελαστικό φορτηγών με θερμή αναγόμωση.


1966

photo 3

Μια ολοκαίνουργια διαδικασία Remix

Επειδή η Michelin πάντα προσπαθούσε να διατηρήσει την ποιότητα και την αξιοπιστία των αναγομωμένων ελαστικών, ανακοινώνει την εφεύρεση της διαδικασίας Remix το 1966. Χάρη σε αυτή τη διαδικασία, τα ελαστικά μπορούν πλέον να ανακατασκευαστούν, χρησιμοποιώντας τα αρχικά προϊόντα και τις μεθόδους κατασκευής ενός νέου ελαστικού. Τι διαφορά έχει αυτό στην παραγωγικότητα ενός στόλου; Λοιπόν, αυτό σημαίνει έως και 100% περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά ενός νέου ελαστικού! (1)

(1) Η σύνθεση και το σχέδιο πέλματος των ελαστικών MICHELIN Remix® είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο με εκείνα που χρησιμοποιούνται για τα νέα ελαστικά MICHELIN. Το 90% της γκάμας ελαστικών MICHELIN Remix® χρησιμοποιεί το ίδιο καλούπι και τα ίδια υλικά με τα νέα ελαστικά MICHELIN, γεγονός που οδηγεί σε ισοδύναμες επιδόσεις μεταξύ των ελαστικών MICHELIN Remix® και των νέων ελαστικών Michelin. Εσωτερικές αξιολογήσεις που πραγματοποιήθηκαν από το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας Michelin με βάση τις μαρτυρίες πελατών που συλλέγονται στην Ευρώπη από το 2015.


2121

photo 4

Η παραγωγή ελαστικών Remix συνεχίζει να αυξάνεται

Κατά το πέρασμα των δεκαετιών, η Michelin συνέχισε να διεκδικεί τον ρόλο της ως σημαντικός παράγοντας στον τομέα της θερμής αναγόμωσης. Το 2021, το 18ο εκατομμυριοστό ελαστικό Michelin Remix® κατασκευάζεται στο Hombourg της Γερμανίας, στο μεγαλύτερο εργοστάσιό μας στην Ευρώπη. Και αυτή είναι μόνο η αρχή!


2023

photo 5

Η αναγόμωση έχει γίνει απαραίτητη

100 χρόνια μετά, η αναγόμωση εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική πρόκληση για τους στόλους, προσφέροντας οικονομικά, αξιόπιστα και φιλικά προς το περιβάλλον ελαστικά. Με περισσότερα περιβαλλοντικά ζητήματα από ποτέ στο επίκεντρο των καινοτομιών μας, η αναγόμωση έχει πολλά οφέλη για τον πλανήτη:

  • -Μειωμένες εκπομπές CO2: Για κάθε 100 ελαστικά που αναγομώνονται, αποτρέπετε την απελευθέρωση άνω των 11,6 τόνων (1) CO2 στην ατμόσφαιρα.

    -Μειωμένη κατανάλωση υλικού 1 αναγόμωση = 50 κιλά (1) πρώτων υλών λιγότερα από την ποσότητα που απαιτείται για την κατασκευή ενός νέου ελαστικού

    -Μειωμένα απόβλητα, κάθε αναγομωμένο ελαστικό είναι ένα ελαστικό λιγότερο για ανακύκλωση!

1923 2023 new

Η καινοτόμος αναγόμωση αντιμετωπίζει ζητήματα του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος. Σήμερα, είναι μια αποτελεσματική απάντηση σε ένα πλαίσιο πληθωρισμού, υγειονομικών κρίσεων, διεθνούς αστάθειας και κρίσης πρώτων υλών. Ως πραγματικός συνεργάτης των μικρών και μεσαίων στόλων, η Michelin θα συνεχίσει να καινοτομεί στο μέλλον για να σας βοηθήσει να ελέγξετε το λειτουργικό σας κόστος και να ελαχιστοποιήσετε τις επιπτώσεις σας στο περιβάλλον. Η περιπέτεια συνεχίζεται, μείνετε συντονισμένοι!


Πηγές

(1) Η εξοικονόμηση CO2 που σχετίζεται με τη λειτουργία αναγόμωσης υπολογίζεται από τη σχετική εξοικονόμηση υλικού. Όσον αφορά την εξοικονόμηση υλικών, ένα αναγομωμένο ελαστικό MICHELIN Remix® καλύπτει έως και το 100% των χιλιομέτρων ενός νέου ελαστικού MICHELIN (το μείγμα πέλματος και το σχέδιο πέλματος των ελαστικών MICHELIN Remix® είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο με αυτά των νέων ελαστικών MICHELIN®. Το 90% των ελαστικών της γκάμας MICHELIN είναι κατασκευασμένα από το ίδιο καλούπι και τα ίδια υλικά με τα νέα ελαστικά MICHELIN και συνεπώς έχουν τις ίδιες επιδόσεις, σύμφωνα με εσωτερικές δοκιμές που διεξήχθησαν από το κέντρο έρευνας και τεχνολογίας Michelin και μαρτυρίες πελατών που συλλέγονται στην Ευρώπη από το 2015). Ένα νέο ελαστικό ζυγίζει 70 kg κατά μέσο όρο. Ένα νέο ελαστικό έτοιμο για αναγόμωση ζυγίζει κατά μέσο όρο 50 kg. Ο αντίκτυπος CO2 ενός αναγομωμένου ελαστικού συνδέεται με την εξοικονόμηση υλικών, ή με 115 kg CO2 που αντιστοιχούν σε εξοικονόμηση 50 kg πρώτων υλών, με ποσοστό 2,3 kg CO2* ανά kg πρώτων υλών. * Η ισοδυναμία μεταξύ CO2 και ενός λίτρου καυσίμου ή κιλού πρώτης ύλης υπολογίζεται με τον ακόλουθο τρόπο: Ο συντελεστής εκπομπών 3,24 kg CO2 για 1 λίτρο ντίζελ προέρχεται από την αξιολόγηση του κύκλου ζωής που διεξήγαγε η ADEME για καθαρό

ντίζελ. Περιλαμβάνει τις εκπομπές κατά τα στάδια παραγωγής ντίζελ (17%) και κατά την καύση του (83%). Πηγή: ADEME, Μελέτη «Well to wheel - JEC», v4, Ιούλιος 2014. Ο συντελεστής εκπομπών 2,3 kg CO2 για 1 kg ελαστικού προέρχεται από τους υπολογισμούς εκτίμησης κύκλου ζωής για την παραγωγή ενός ελαστικού από την αρχή μέχρι το τέλος), οι οποίοι διεξήχθησαν εσωτερικά από τη Michelin χρησιμοποιώντας τους κανόνες υπολογισμού που αναπτύχθηκαν από το επάγγελμα του κατασκευαστή ελαστικών (TIP). Περιλαμβάνει στάδια όπως η εξόρυξη πρώτων υλών, η μεταφορά, η κατασκευή και η διανομή. Πηγή: Πρότυπο περιβάλλοντος UL, «Κανόνες κατηγορίας προϊόντων για την προετοιμασία μιας περιβαλλοντικής δήλωσης προϊόντος για την κατηγορία προϊόντων: Ελαστικά», έκδ. 3.05, Φεβρουάριος 2022.

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+