Η επιλογή μου 0
What you need to know when adding electric trucks to your fleet

00 header what you need to know when adding electric trucks to your fleet

Θέλετε να προσθέσετε ηλεκτρικά φορτηγά στον στόλο σας; Ακολουθούν όσα πρέπει να γνωρίζετε!

Δημοσιοποιήθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 2025 - 5 Λεπτά ανάγνωσης

Οι εξελισσόμενοι κανονισμοί της ΕΕ και η επέκταση των ζωνών χαμηλών και μηδενικών εκπομπών οδηγούν τους μεταφορείς και τους στόλους επιβατικών μεταφορών να επενδύσουν στην αγορά των φορτηγών EV. Η οδήγηση με ηλεκτρικά φορτηγά απαιτεί περισσότερα από μια απλή εναλλαγή πηγών ενέργειας. Η τελευταία λευκή βίβλος της Michelin, «Ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία: προχωρώντας μαζί στο μέλλον» παρέχει στους διαχειριστές στόλων εμπειρογνωμοσύνη σχετικά με τον αντίκτυπο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, καθώς και τα σχετικά λειτουργικά έξοδα. 
 

5 electric trucks asset gr


Αγορά ηλεκτρικών οχημάτων: Τι κρύβεται πίσω από την άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων;

Η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών φορτηγών και λεωφορείων καθοδηγείται από τον μεγαλύτερο αριθμό περιβαλλοντικών κανονισμών που είναι, επίσης, αυστηρότεροι, την αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις μεταφορών, τις εξελίξεις στην τεχνολογία μπαταριών και τις νέες αρχιτεκτονικές οχημάτων. Για να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα στους τομείς των μεταφορών εμπορευμάτων και επιβατών, τα ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία πρέπει να προσφέρουν ανταγωνιστική αυτονομία, ικανότητα ωφέλιμου φορτίου και αποδοτικότητα.

Ηλεκτρικά φορτηγά: όσα πρέπει να γνωρίζετε

Από τους τύπους ηλεκτρικών φορτηγών και λεωφορείων που βρίσκονται σήμερα είτε σε μαζική παραγωγή είτε υπό ανάπτυξη, παρακάτω παρουσιάζονται οι δύο τύποι με τις περισσότερες προοπτικές: 

Ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), όπου η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία. Όσον αφορά την υιοθέτηση, το 30 % των νέων φορτηγών που παραδίδονται σε κυκλοφορία στην Ευρώπη αναμένεται να είναι ηλεκτρικά έως το 2030, και το 55 % των νέων λεωφορείων.1

Τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (FCEV) αποτελούν μια ενθαρρυντική εναλλακτική λύση, αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμα να αναπτυχθούν σε πλήρη κλίμακα. Παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω υδρογόνου που αποθηκεύεται σε δεξαμενές επί του οχήματος.
 

gr page 0002


Αυξανόμενες υποδομές φόρτισης  

Επί του παρόντος, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης σε ορισμένες χώρες (π.χ. Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία) από ό,τι σε άλλες. Ο προγραμματισμός διαδρομών εντός εμβέλειας σημαίνει ότι τα περισσότερα φορτηγά μπορούν να φορτιστούν επιτόπου τη νύχτα ή κατά τη διάρκεια ενός 45λεπτου διαλείμματος. Ο κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων προβλέπει στόχους ανάπτυξης που πρέπει να επιτευχθούν μεταξύ 2025 και 2030, με σταθμούς φόρτισης ανά 60 ή 100 χιλιόμετρα κατά μήκος των σημαντικότερων οδικών δικτύων μεταξύ μεγάλων πόλεων.2

Ελάχιστες επιπτώσεις στο TCO  

Τα καλά νέα είναι ότι με τα ηλεκτρικά φορτηγά, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) επηρεάζεται ελάχιστα σε σύγκριση με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η διαφορά εκτιμάται ότι δεν υπερβαίνει τα πέντε λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Για τους αστικούς στόλους ηλεκτρικών φορτηγών μεσαίου τύπου, η διαφορά είναι υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων. Για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, η διαφορά είναι υπέρ των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά η διαφορά μειώνεται γρήγορα. 3

Τα ελαστικά κατάλληλα για ηλεκτρικά οχήματα δουλεύουν πιο σκληρά 

Ποιος είναι ο αντίκτυπος ενός ηλεκτρικού φορτηγού στα ελαστικά; Το βάρος των μπαταριών αλλάζει την κατανομή του φορτίου. Οι κατευθυντήριοι και κινητήριοι άξονες μεταφέρουν περισσότερο βάρος και φθείρονται περισσότερο. Η πέδηση και η ανάκτηση ενέργειας δημιουργούν μεγαλύτερη ροπή στον κινητήριο άξονα, πράγμα που σημαίνει ότι τα ελαστικά φθείρονται ταχύτερα. Η ταχύτερη φθορά αυξάνει τις εκπομπές σωματιδίων. 

Επιπλέον, η διαχείριση της αποθηκευμένης ενέργειας ενός ηλεκτρικού φορτηγού είναι το κλειδί για τη βελτιστοποίηση της αυτονομίας και του TCO, επομένως για τη βελτιστοποίηση του κόστους ενέργειας. Αυτό συμβάλλει στο να γίνουν τα ηλεκτρικά φορτηγά μια οικονομικά βιώσιμη λύση. Η χαμηλή αντίσταση κύλισης συμβάλλει σημαντικά τόσο στη μείωση της φθοράς των ελαστικών όσο και στη βελτιστοποίηση του κόστους ενέργειας.
 


Μόνο τα premium ελαστικά είναι κατάλληλα για τα ηλεκτρικά φορτηγά και ο λόγος είναι ο εξής 

Όταν πρόκειται για τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων των ηλεκτρικών φορτηγών και λεωφορείων, τα ελαστικά πρέπει να είναι εξαιρετικά στιβαρά και ανθεκτικά, με χαμηλή αντίσταση κύλισης και χαμηλές εκπομπές σωματιδίων. Με άλλα λόγια, ένα κατάλληλο ελαστικό πρέπει να τα έχει όλα. Η Michelin έχει μακρά πορεία στην ανάπτυξη καινοτόμων ελαστικών που πληρούν αυτά τα κριτήρια για βέλτιστες επιδόσεις φορτηγών και λεωφορείων, καθώς και τα κριτήρια των διαχειριστών στόλου για ασφάλεια, ανθεκτικότητα και χαμηλό TCO.

Για ένα ηλεκτρικό φορτηγό σε σύγκριση με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα ελαστικό πρέπει να είναι αρκετά ανθεκτικό, ώστε να μπορεί να φέρει την πρόσθετη ικανότητα φορτίου (έως LI 2584). Χρειάζεται, επίσης, μεγαλύτερη δυνατότητα χιλιομετρικής απόδοσης για να αντιμετωπιστεί η φθορά που προκαλείται από το πρόσθετο φορτίο και τη ροπή.

Τα ελαστικά που είναι κατάλληλα για ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να έχουν χαμηλότερες εκπομπές σωματιδίων οδοστρώματος και φθοράς ελαστικών, ώστε να διασφαλίζεται η συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro 7. Η καλή πρόσφυση και οι επιδόσεις πέδησης είναι ουσιώδεις για την ασφάλεια. Τα ηλεκτρικά φορτηγά κάνουν λιγότερο θόρυβο, μεγεθύνοντας τον θόρυβο που προκαλούν τα ελαστικά τους, οπότε τα ελαστικά πρέπει να είναι βελτιστοποιημένα για εξαιρετικά αθόρυβη λειτουργία. Για τα ηλεκτρικά φορτηγά, τα κατάλληλα ελαστικά πρέπει να παρέχουν μεγαλύτερη αυτονομία. Αυτό είναι εν μέρει εφικτό χάρη στη χαμηλή αντίσταση κύλισης.
 

gr page 0004


Τα ηλεκτρικά φορτηγά υψηλών επιδόσεων απαιτούν ελαστικά υψηλών επιδόσεων

«Στην επόμενη γενιά του MICHELIN X® Multi Energy™ δόθηκε μεγάλη έμφαση στο να διασφαλιστεί ότι τα ελαστικά είναι κατάλληλα για τις ειδικές απαιτήσεις επιδόσεων των στόλων ηλεκτρικών φορτηγών, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου και της ροπής», συνοψίζει ο François Le Hen, Διευθυντής Μάρκετινγκ Προϊόντων της Michelin. Ήταν επίσης σημαντικό «να μειωθεί το λειτουργικό κόστος για τους διαχειριστές του στόλου και να συμβάλει στην περιβαλλοντική τους μετάβαση», συνεχίζει, «παρέχοντας παράλληλα υψηλά επίπεδα ασφάλειας.

Σύμφωνα με τη δέσμευση της Michelin για τη βιωσιμότητα, δημιουργήθηκε το MICHELIN X® Multi Energy™ 2, το οποίο χρησιμοποιεί 1,9 κιλά λιγότερες πρώτες ύλες κατά την παραγωγή.5 Ο σκελετός εξακολουθεί να είναι απίστευτα ανθεκτικός», σχολιάζει ο Frédéric Domprobst, Σχεδιαστής Ελαστικών Φορτηγών Φάσης Προανάπτυξης. «Διασφαλίσαμε ότι είναι κατάλληλο για την υψηλότερη ικανότητα φορτίου στον κατευθυντήριο άξονα. Θα προσφέρει, επίσης, υψηλά ποσοστά αποδοχής για αναγόμωση, ενώ υπάρχει σημαντική βελτίωση της αντίστασης κύλισης. Για τους στόλους ηλεκτρικών φορτηγών, αυτό είναι εξαιρετικής σημασίας.

Ο Damien Bardin, Σχεδιαστής Ελαστικών Φορτηγών Φάσης Ανάπτυξης, το συνοψίζει με τον καλύτερο τρόπο: «Αυτό το ελαστικό νέας γενιάς πετυχαίνει πραγματικά ένα ιδανικό σημείο όσον αφορά τις επιδόσεις υψηλού επιπέδου σε όλα τα βασικά κριτήρια για ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία».
 

Συχνές ερωτήσεις για ηλεκτρικά φορτηγά

Χρειάζονται ειδικά ελαστικά για τα ηλεκτρικά φορτηγά;

Τα ηλεκτρικά φορτηγά δεν χρειάζονται απλά ειδικά ελαστικά, αλλά ελαστικά υψηλών επιδόσεων. Σε όλα τα κριτήρια απόδοσης ενός ελαστικού - χιλιομετρική απόσταση, φθορά, εκπομπές σωματιδίων, θόρυβος, πρόσφυση και κράτημα, και για τα ηλεκτρικά οχήματα, αυτονομία - οι επιδόσεις πρέπει να είναι υψηλότερες για να συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος. 

Πόση απόσταση μπορούν να διανύσουν τα ηλεκτρικά φορτηγά;

Επί του παρόντος, αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αυτονομία που φτάνει περίπου τα 300 χιλιόμετρα σε αστικά κέντρα και 400 έως 550 χιλιόμετρα για περιφερειακές κυρίως αποστολές, ανάλογα με εξωτερικούς παράγοντες, όπως ο τρόπος οδήγησης και οι καιρικές συνθήκες.6 Αυτό είναι αρκετό για πολλά οχήματα που εκτελούν εργασίες «επιστροφής στη βάση», πριν φορτιστούν στο αμαξοστάσιο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η επαναφόρτιση μπορεί, επίσης, να πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια μιας στάσης ανάπαυσης. Τα ελαστικά που προσφέρουν χαμηλή αντίσταση κύλισης μπορούν να βοηθήσουν στην επέκταση της αυτονομίας.

Είναι τα ηλεκτρικά οχήματα καλύτερα για το περιβάλλον;

Όσον αφορά τις εκπομπές καυσαερίων, τα ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία θεωρούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η ενσωματωμένη πηγή ηλεκτρικής ενέργειας δεν απελευθερώνει τοξικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα. Για να θεωρούνται πραγματικά φορτηγά μηδενικών εκπομπών, η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας πρέπει να προέρχεται από ανανεώσιμη πηγή ενέργειας και τα ελαστικά και τα φρένα δεν πρέπει να εκλύουν σωματίδια. Τούτου λεχθέντος, όταν λαμβάνεται υπόψη ο πλήρης κύκλος ζωής των ηλεκτρικών φορτηγών και λεωφορείων, από την κατασκευή έως την ανακύκλωση, οι εκπομπές τους είναι από 43 % έως 64 % χαμηλότερες από ό,τι για τον πλήρη κύκλο ζωής ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης7. Επομένως, ναι, τα ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Συμπληρώστε τη φόρμα για να κατεβάσετε αμέσως τη Λευκή βίβλο ηλεκτρικών οχημάτων

common.error.invalidField:This field is invalid
Είστε...
Τελικός χρήστης Μεταλωλητής ελαστικών Άλλο
common.error.invalidField:This field is invalid
20 ή λιγότερα Περισσότερα από 20 Δεν διαχειρίζομαι φορτηγά
common.error.invalidField:This field is invalid
common.error.invalidField:This field is invalid

Παρέχοντας τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μου και κάνοντας κλικ στο κουμπί Εγγραφή, συμφωνώ με τους Όρους χρήσης και την Πολιτική απορρήτου και συναινώ να λαμβάνω μηνύματα προώθησης προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τη Michelin. Αν εκφράσετε ενδιαφέρον να επικοινωνήσουμε μαζί σας σχετικά με προσφορά προϊόντος ή υπηρεσίας, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σας εκπρόσωπος της Michelin. Μπορείτε να αποχωρήσετε ανά πάσα στιγμή.

Πηγή:


1. S&P Global, σύνολο δεδομένων 2023, σενάριο πράσινων κανόνων για τα φορτηγά.

2. European Council. Alternative Fuels Infrastructure

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2023/07/25/alternative-fuels-infrastructure-council-adopts-new-law-for-more-recharging-and-refuelling-stations-across-europe/

3. Το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT) 

https://theicct.org/publication/total-cost-ownership-trucks-europe-nov23/

4. Δείκτης φορτίου: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: +2 LI, 158/150 L (154/150 M) έναντι 156/150 L, 8,5 t έναντι 8 t / +500 kg ανά άξονα, 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: +2 LI, 156/150 L (154/150 M) έναντι 154/150 L, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: +2 LI, 158/150L (154/150M) έναντι 156/150L (154/150M), 8,5 t έναντι 8 t / +500 kg ανά άξονα, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: iso, 156/150L (154/150M) έναντι 156/150L (154/150M).

5. Μάζα: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: -0,5 kg, 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: +0,2 kg, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: -1,9 kg, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: -1,1 kg, -0,8 kg κατά μέσο όρο.

6. European Commission. Alternative Fuels Observatory

https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/consumer-portal/available-electric-vehicle-models

7.  Αξιολόγηση κύκλου ζωής SCANIA

https://www.scania.com/content/dam/group/press-and-media/press-releases/documents/Scania-Life-cycle-assessment-of-distribution-vehicles.pdf
 

Σελίδα προϊόντος γκάμας MICHELIN X® Multi Energy™ 2

(1) Αύξηση της αυτονομίας ηλεκτρικών οχημάτων: σειρά MICHELIN X® Multi Energy™ 2 +5 % έναντι σειράς MICHELIN
X® Multi (εσωτερικοί υπολογισμοί με βάση τα αποτελέσματα δοκιμή αντίστασης κύλισης ελαστικών
και προσομοιώσεις)

(2) Χιλιομετρική απόσταση: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2: 96 έναντι MICHELIN X® Multi Energy™ Z (100), 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2: 91 έναντι MICHELIN X® Multi Energy™ D (100), 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2: 90 έναντι MICHELIN X® Multi Energy™ Z (100), 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2: 96 έναντι MICHELIN X® Multi Energy™ D (100). Εσωτερική μελέτη με βάση εργαλείο προσομοίωσης, Κέντρο Ερευνών Ladoux, 2024. Τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, τις καιρικές συνθήκες και το στυλ οδήγησης.

(3) Δυνατότητα αναγόμωσης: Υψηλή δυνατότητα αναγόμωσης (μεγάλο ποσοστό αποδοχής στην αγορά) και προσφορά αναγόμωσης για κυκλικότητα (Remix X Multi Energy D2).

(4) Δείκτης φορτίου: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: +2 LI, 158/150 L (154/150 M) έναντι 156/150 L, 8,5 t έναντι 8 t / +500 kg ανά άξονα, 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: +2 LI, 156/150 L (154/150 M) έναντι 154/150 L, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: +2 LI, 158/150L (154/150M) έναντι 156/150L (154/150M), 8,5 t έναντι 8 t / +500 kg ανά άξονα, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: iso, 156/150L (154/150M) έναντι 156/150L (154/150M).

(5) Σήμανση 3PMSF: 315/70 & 80 R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 & D2: σήμανση 3PMSF (3 Peak Mountain SnowFlake) (επικυρωμένο με την κανονιστική δοκιμή R117 για πρόσφυση σε πακτωμένο χιόνι).

(6) Κράτημα και πρόσφυση: 315/70 & 80 R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 & D2: Μακροχρόνιο κράτημα και πρόσφυση ανεξαρτήτως καιρού. Πρόσφυση μέχρι το τελευταίο χιλιοστό, δηλαδή μέχρι το ελάχιστο νόμιμο βάθος πέλματος (1,6 mm). Ανατρέξτε στο ελάχιστο νόμιμο βάθος πέλματος στη χώρα σας.

(7) Θόρυβος: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: iso, 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: +2 dB, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: -3 dB, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: -1 dB

(8) Μάζα: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: -0,5 kg, 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: +0,2 kg, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ Z: -1,9 kg, 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D2 έναντι 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy™ D: -1,1 kg, -0,8 kg κατά μέσο όρο.

(9) Μονή τοποθέτηση: 158, Διπλή τοποθέτηση: 150, Δείκτης ταχύτητας: L

(10) Μονή τοποθέτηση: 156, Διπλή τοποθέτηση: 150, Δείκτης ταχύτητας: L

(11) Σύγκριση του δείκτη φορτίου μεταξύ 275/70R22.5 MICHELIN X® INCITY EV Z (152/149J) και 275/70R22.5 MICHELIN X® INCITY Z (148/145J). Έως 8 τόνους λόγω της ικανότητας φόρτωσης +15 %, όπως ορίζεται στην ETRTO για αστικές χρήσεις (LI 152 για μονή τοποθέτηση = 7.100 kg + 15 % = 8.165 kg στον πρόσθιο άξονα).

(12) Εσωτερική μέτρηση με βάση δοκιμή μεγάλης διάρκειας ζωής που διεξήχθη σε μέση πραγματική χρήση σε στόλους με 45 τοποθετήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων, από τον Ιούλιο του 2020 έως σήμερα, με 50.000 χιλιόμετρα στην Αμιένη (Γαλλία) και 80.000 χιλιόμετρα στο Αϊντχόφεν, (Κάτω Χώρες) που διεξήχθησαν και υπολογίστηκαν με αναγωγή με εκτιμώμενη διάρκεια ζωής στα 2 mm, συγκρίνοντας 275/70 R 22.5 MICHELIN X® INCITY™ EV Z (152/149J) έναντι MICHELIN X® INCITY™ HLZ (150/145J) στους κατευθυντήριους και κινητήριους άξονες. Τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, τον τύπο του δρόμου και την οδηγική συμπεριφορά.

(13) Εσωτερικές μετρήσεις της αντίστασης κύλισης του 275/70 R 22.5 MICHELIN X® INCITY™ EV Z, κατηγορίας C, σε σύγκριση με το 275/70 R 22.5 MICHELIN X® INCITY™ XZU, κατηγορίας D (+13 %), και σε σύγκριση, με το 275/70 R 22.5 MICHELIN X® INCITY™ HLZ, κατηγορίας D (+5 %).

(14) Εσωτερικός υπολογισμός με βάση την τιμή της αντίστασης κύλισης με το εργαλείο TCO2Simulator για τις εξοικονομήσεις ανά λεωφορείο/έτος σε ηλεκτρικό λεωφορείο και λεωφορείο ICE 275/70 R 22.5 MICHELIN X® INCITY™ EV Z (152/149J) έναντι MICHELIN X® INCITY™ XZU (148/145J): -2,8kWh/100km κατά μέσο όρο 70 000km/έτος = -1.960kWh/λεωφορείο/έτος με βάση τη διαμόρφωση αστικού ηλεκτρικού λεωφορείου 4x2 & κόστος ενέργειας 1kWh=0,1 €. Πλήρες κόστος ενέργειας 275/70 R 22.5 MICHELIN X® INCITY™ EV Z (152/149J) 146,67 kWh/100km έναντι MICHELIN X® INCITY™ XZU (148/145J) Πλήρες κόστος ενέργειας 149,42 kWh/100km σε λεωφορείο ICE -1kg CO2/100km κατά μέσο όρο 70.000km/έτος = -280l/λεωφορείο/έτος με βάση τη διαμόρφωση αστικού λεωφορείου ICE 4x2 και κόστος ντίζελ 1l=1 €. Πλήρες ενεργειακό κόστος 275/70 R 22.5 MICHELIN X® INCITY™ EV Z (152/149J) 34,94l/100km έναντι MICHELIN X® INCITY™ XZU (148/145J) Πλήρες ενεργειακό κόστος 35,33l/100km άρα -0.4l/100km άρα -280l/λεωφορείο/έτος κατά μέσο όρο 70.000km/έτος. Εκπομπές CO2 με 275/70 R 22.5 MICHELIN X® INCITY™ EV Z (152/149J) 128,60g CO2/km έναντι MICHELIN X® INCITY™ XZU (148/145J) 138,90gCO2/km άρα -0,7τόνοι CO2/100km

(15) Μονή τοποθέτηση: 152, Διπλή τοποθέτηση: 149, Δείκτης ταχύτητας: J

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+