Η επιλογή μου 0
pneu michelin monté sur camion

Background Michelin truck tyre mounted Help and Advice

pneu michelin monté sur camion

Τα βασικά των ελαστικών φορτηγών και λεωφορείων

Εισαγωγή στη χρήση ελαστικών

Η επιλογή ελαστικού πρέπει να συμμορφώνεται με τη νομοθεσία και τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματος ή του ελαστικού ή ενός επίσημου φορέα (διαστάσεις, δείκτης φορτίου και βαθμολογία ταχύτητας, δομή κ.λπ.).

  • Πρέπει να λάβετε υπόψη τις συνθήκες στις οποίες θα χρησιμοποιηθεί το ελαστικό, έτσι ώστε τα επίπεδα επίδοσής του να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των μεταφορέων.
  • Εάν γίνουν αλλαγές σε ένα αρχικό εξάρτημα οχήματος, θα πρέπει να ελέγξετε ότι η προτεινόμενη λύση συμμορφώνεται με την ισχύουσα νομοθεσία και τις απαιτήσεις και συστάσεις του κατασκευαστή (δείτε τους κανονισμούς που ισχύουν στη χώρα). Σε ορισμένες χώρες, το τροποποιημένο όχημα πρέπει να λάβει διοικητική έγκριση.
  • Κάθε ελαστικό που είναι μεταχειρισμένο, χρησιμοποιημένο ή έχει εμπλακεί σε ατύχημα πρέπει, πριν από την τοποθέτηση, να ελεγχθεί προσεκτικά από έναν επαγγελματία για να διασφαλιστεί η ασφάλεια του χρήστη και η συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανονισμούς (βλ. Βέλτιστες πρακτικές για την τοποθέτηση και το φούσκωμα ελαστικών).
  • Η κακή χρήση ελαστικών ή η ακατάλληλη επιλογή ελαστικού μπορεί επίσης να οδηγήσει σε πρόωρη φθορά ορισμένων μηχανικών μερών.

Πώς επιλέγετε ένα ελαστικό;

Για να οδηγείτε με ασφάλεια και για  αποδοτικότητα, είναι σημαντικό να τοποθετείτε στα οχήματά σας τα σωστά ελαστικά και να ακολουθείτε ορισμένες οδηγίες επιλογής.. Υπάρχουν 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε!

 

ΒΗΜΑ 1: προσδιορίστε τη σωστή διάσταση ελαστικού

  • Η διάσταση πρέπει να εγκρίνεται από τον κατασκευαστή του οχήματος και πρέπει τουλάχιστον να ανταποκρίνεται στη μέγιστη χωρητικότητα φορτίου του άξονα.
  • Η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς φορτίου ενός άξονα ορίζεται από τον κατασκευαστή του οχήματος σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Η απλή τοποθέτηση αυτού του άξονα με ελαστικά που μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερο φορτίο δεν σημαίνει ότι μπορείτε να υπερβείτε την εγκεκριμένη χωρητικότητα του κατασκευαστή.
  • Κάθε διάσταση ελαστικού αντιστοιχεί σε έναν ή περισσότερους κατάλληλους τροχούς, συμπεριλαμβανομένου του πλάτους της ζάντας: δείτε το «Εγχειρίδιο προτύπων» της ETRTO ή/και τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματος.
  • Η τοποθέτηση ελαστικού σε μη εγκεκριμένο τροχό μπορεί να προκαλέσει: ζημιά στον τροχό ή/και το ελαστικό, μη ικανοποιητικό αποτύπωμα ελαστικού σε δρόμο και μη φυσιολογικό φόρτο εργασίας ελαστικού που μπορεί να υπονομεύσει την ασφάλεια, τη συμπεριφορά, την πρόσφυση  και τη διάρκεια ζωής του ελαστικού.

Picto tyre choice page 17 Help and Advice

ΒΗΜΑ 2: Προσδιορίστε τη σωστή χρήση ελαστικού

  • Η προσφορά ελαστικών επαγγελματικών οχημάτων MICHELIN περιλαμβάνει έξι γκάμες ελαστικών που έχουν σχεδιαστεί και προσαρμοστεί σε κάθε επιχειρηματική εφαρμογή και είναι έτοιμα να σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε το λειτουργικό σας κόστος.
  • Για να επιλέξουμε το σωστό ελαστικό, πρέπει να λάβουμε υπόψη τον τύπο χρήσης και τα οφέλη κάθε γκάμας.


ΒΗΜΑ 3: Προσδιορίστε το σωστό όφελος

Τα ελαστικά MICHELIN προσφέρουν πλεονεκτήματα ανάλογα με τις ειδικές ανάγκες του χειριστή.

 

 

ΒΗΜΑ 4: Επιλέξτε το σωστό σχέδιο πέλματος

Υπάρχουν κανόνες που ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ τηρούνται όταν επιλέγετε το σχέδιο του πέλματος των ελαστικών σας.

Edito tyre choice page 18 Help and Advice

ΑΛΛΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ

  • Για ελαστικά που τοποθετούνται σε κατευθυντήριο άξονα , πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο σχέδια πέλματος «F» ή «Z».

Αυτά τα σχέδια πέλματος έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να ανταπεξέρχονται στις ειδικές καταπονήσεις και τριβές που επιβάλλονται στους κατευθυντήριους άξονες των μηχανοκίνητων οχημάτων: ικανότητα φόρτωσης, χαλάρωση με δυναμική μεταφορά φορτίου, τρίψιμο, γεωμετρία άξονα, πολλά χιλιόμετρα κ.λπ. Σας συνιστούμε να μην βάλετε ελαστικά MICHELIN Remix στον πρώτο κατευθυντήριο άξονα  των μηχανοκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου πέλματος Z.

  • Για ελαστικά που τοποθετούνται σε κινητήριο άξονα, πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο σχέδια πέλματος «D» ή «Z».

Τα σχέδια πέλματος «D» έχουν σχεδιαστεί για να ανταπεξέρχονται στις ειδικές καταπονήσεις και τριβές που επιβάλλονται στους κινητήριους άξονες: μετάδοση της ροπής κινητήρα και πέδησης, διπλή κίνηση, μεγαλύτερο φορτίο άξονα ολόκληρης της διάταξης δρόμου κ.λπ. 
Τα ελαστικά με σχέδιο πέλματος «Z» μπορούν να τοποθετηθούν σε κινητήριους άξονες, αλλά δεδομένων των καταπονήσεων σε αυτόν τον άξονα, είναι πιθανό να επιτύχετε την καλύτερη ισορροπία απόδοσης με τα μοτίβα «D». Για ορισμένες χρήσεις, τα σχέδια  «Z» προσφέρουν επίσης εξαιρετική απόδοση όταν χρησιμοποιούνται σε κινητήριο άξονα: σε αστικό περιβάλλον, για παράδειγμα.

  • Για ελαστικά που τοποθετούνται σε φερόμενο άξονα , πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο σχέδια πέλματος «T» ή «Z».

Αυτά τα σχέδια πέλματος έχουν σχεδιαστεί για να ανταπεξέρχονται στις ειδικές καταπονήσεις στους άξονες του ρυμουλκούμενου: στατικά και δυναμικά φορτία, τρίψιμο, υψηλά χιλιόμετρα στους κεντρικούς άξονες κ.λπ. 
Τα ελαστικά με σχέδια πέλματος «T» εμφανίζουν δείκτες φορτίου και βαθμολογίες ταχύτητας κατάλληλες για ρυμουλκούμενα οχήματα (ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα). Όταν τοποθετείτε ελαστικά με σχέδια πέλματος «Z», βεβαιωθείτε ότι οι δείκτες φορτίου και οι τιμές ταχύτητας ταιριάζουν στις ανάγκες του άξονα.
Τα ελαστικά MICHELIN με σχέδια πέλματος «T» στην Ευρώπη φέρουν τη σήμανση «FRT» (Free Rolling Tyre), τυποποιημένη από την ETRTO. Επομένως, τα σχέδια πέλματος «T» δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιούνται σε άξονες διεύθυνσης ή μετάδοσης κίνησης.

  • Η σήμανση FRT

Ο όρος FRT (Free Rolling Tyre) ορίζεται στον Κανονισμό αριθ. 54 της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη, παράγραφος 3.1.15. 
Η σήμανση «FRT» αφορά ελαστικά σχεδιασμένα ειδικά για  φερόμενους άξονες  (και άξονες μηχανοκίνητων οχημάτων εκτός από τους μπροστινούς άξονες διεύθυνσης και κίνησης). Αυτός ο κανονισμός ισχύει για όλα τα νέα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη: αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά με την ένδειξη FRT εγκρίνονται μόνο για τοποθέτηση σε φερόμενους  άξονες και δεν πρέπει να τοποθετούνται σε άλλους τύπους αξόνων. Η MICHELIN εφαρμόζει επίσης τη σήμανση FRT στα ελαστικά MICHELIN Remix. Η Michelin δεν φέρει καμία ευθύνη για τις συνέπειες οποιασδήποτε ζημιάς ή τραυματισμού που προκαλείται από τη χρήση ελαστικών σε αντίθεση με τις συστάσεις της. Ένα ελαστικό 385/65 R 22.5 με τη σήμανση FRT μπορεί να τοποθετηθεί στον τελευταίο μη κινητήριο πίσω άξονα ενός μηχανοκίνητου οχήματος.

Picto tyre choice page 134 Help and Advice

Picto tyre choice page 135 Help and Advice

Picto tyre choice page 21 Help and Advice

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+