Η επιλογή μου 0
Τι μειώνει την κατανάλωση καυσίμων για φορτηγά

What will reduce fuel consumption for trucks?

Τι μειώνει την κατανάλωση καυσίμων για φορτηγά;

Ως διαχειριστής στόλου, γνωρίζετε ότι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στη διαχείριση των φορτηγών σας. Οι ανοδικές τιμές της ενέργειας και οι αυξανόμενες περιβαλλοντικές ανησυχίες καθιστούν πιο σημαντική από ποτέ την εύρεση τρόπων για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας καυσίμων. Υπάρχει ένα υποτιμημένο, αλλά κρίσιμο στοιχείο, το οποίο επηρεάζει άμεσα τη χρήση καυσίμων από τα φορτηγά σας: η αντίσταση κύλισης. Ας εξερευνήσουμε πώς αυτή λειτουργεί και πώς μπορείτε να την αξιοποιήσετε για να μειώσετε τις δαπάνες και τις εκπομπές.

TCO (Συνολικό κόστος ιδιοκτησίας) για την αποκάλυψη των αιτιών αυξημένης κατανάλωσης καυσίμων

Όπως γνωρίζετε, το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας (TCO) είναι ένα ισχυρό εργαλείο που σας βοηθά να προσδιορίσετε όλα τα έξοδα που σχετίζονται με τα φορτηγά σας, από την απόκτηση έως την καθημερινή λειτουργία. Η κατανάλωση καυσίμων είναι συνήθως το μεγαλύτερο στοιχείο του TCO, ακολουθούμενη από τους μισθούς των οδηγών, το κόστος του οχήματος και κάθε σχετικού αμαξώματος ή ρυμουλκούμενου, το σέρβις, τη συντήρηση και τις επισκευές, τους φόρους, τα διόδια, τα ελαστικά, την ασφάλιση, τις βλάβες και την έξυπνη τεχνολογία, όπως την τηλεματική (1). 

Τα ελαστικά έχουν ένα συγκεκριμένο TCO που καλύπτει 5 τύπους άμεσων ή έμμεσων δαπανών, από την αγορά έως το τέλος της ζωής τους:

  •  Αγορά ελαστικών
  •  Κόστος ελαστικών ανά χιλιόμετρο
  •  Προϋπολογισμός σέρβις και συντήρησης ελαστικών
  •  Αντίκτυπος των ελαστικών στον χρόνο διακοπής εργασιών
  •  Αντίκτυπος των ελαστικών στον προϋπολογισμό καυσίμων

Μάλιστα, τα ελαστικά παίζουν κρίσιμο ρόλο στον καθορισμό της ποσότητας καυσίμων που καταναλώνουν τα φορτηγά σας. Και για να μειώσετε το TCO του στόλου σας, είναι σημαντικό να κατανοήσετε πώς μπορείτε να το κάνετε.

5 φυσικές δυνάμεις αντιστέκονται στην κίνηση ενός φορτηγού

Η κατανάλωση καυσίμων δεν υπαγορεύεται μόνο από την απόδοση του κινητήρα ή τη συμπεριφορά του οδηγού, αλλά και από θεμελιώδεις φυσικές δυνάμεις. Υπάρχουν 5 κύριες δυνάμεις που αντιστέκονται στην κίνηση ενός φορτηγού. Και με την αντιμετώπιση των δυνάμεων αυτών, είναι δυνατή η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων. 

Ποιες είναι λοιπόν αυτές οι δυνάμεις;

Η βαρύτητα είναι μία από τις δυνάμεις που παίζουν ρόλο στην κατανάλωση καυσίμων του φορτηγού.

Gravity is one of the forces that play a role in truck's fuel consumption

1. Βαρύτητα:

Η βαρύτητα συνδέει τη μάζα του οχήματος με τη μάζα της Γης.

Η αδράνεια εμποδίζει το φορτηγό να αναπτύξει ταχύτητα

Inertia prevents the truck from gaining speed

2. Αδράνεια:

Η αδράνεια εμποδίζει το όχημα να αναπτύξει ταχύτητα.

Η αεροδυναμική αντίσταση παίζει, επίσης, ρόλο στην κατανάλωση καυσίμων του φορτηγού

Aerodynamic drag also plays a role in truck's fuel consumption

3. Αεροδυναμική αντίσταση:

Η αντίσταση που δημιουργείται από τον αέρα που ωθεί αντίθετα το όχημα καθώς κινείται.

Η μηχανική τριβή είναι μια αντίσταση που οφείλεται στα εξαρτήματα του φορτηγού.

Mechanical friction is a resistance due to the truck's components.

4. Μηχανική τριβή:

Η αντίσταση στα εξαρτήματα του φορτηγού, όπως ο κινητήρας και οι άξονες.

Η αντίσταση κύλισης είναι υπεύθυνη για το 15 % έως 35 % της κατανάλωσης καυσίμων ενός φορτηγού.

Rolling resistance is responsible for 15% to 35% of a truck's fuel consumption

5. Αντίσταση κύλισης:

Η απώλεια ενέργειας που προκαλείται από την παραμόρφωση των ελαστικών κατά την κίνηση του φορτηγού.

Από αυτές τις δυνάμεις, η αντίσταση κύλισης συχνά υποτιμάται, ωστόσο ευθύνεται για το 15 έως 35 % της κατανάλωσης καυσίμων ενός φορτηγού 2, ανάλογα με τη χρήση. Το γεγονός αυτό την καθιστά έναν από τους πιο κρίσιμους παράγοντες που πρέπει να αντιμετωπιστούν στην αναζήτηση τρόπων μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων.

Γιατί είναι σημαντική η αντίσταση κύλισης;

Η αντίσταση κύλισης επηρεάζει άμεσα την κατανάλωση καυσίμων. Όσο περισσότερη ενέργεια χάνει ένα ελαστικό λόγω της παραμόρφωσης, τόσο πιο σκληρά πρέπει να δουλέψει ο κινητήρας, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.
Αυτό συμβαίνει, επειδή τα ελαστικά φορτηγών παραμορφώνονται όταν έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα. Αυτή η παραμόρφωση καταναλώνει ενέργεια και μέρος αυτής της ενέργειας χάνεται ως θερμότητα αντί να συμβάλλει στην εμπρόσθια κίνηση.
Ένας πολύ σκληρός τροχός σε πολύ σκληρό έδαφος συνεπάγεται πολύ μικρή αντίσταση κύλισης. Οι σιδηρόδρομοι είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού του φαινομένου. Αλλά τα ελαστικά είναι άλλη υπόθεση.

Εκτός από το βάρος του φορτηγού, το φορτίο και η κατανομή του φορτίου είναι δύο παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την αντίσταση κύλισης.

●    Επίπεδα πίεσης:

Τα ελαστικά με χαμηλή πίεση παραμορφώνονται ευκολότερα, δημιουργώντας περιττή αντίσταση και αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμων. Για παράδειγμα, για ένα τυπικό τριαξονικό ημιρυμουλκούμενο που ταξιδεύει μεγάλες αποστάσεις, η συνολική κατανάλωση καυσίμων του οχήματος αυξάνεται κατά περίπου 1,7 % όταν μόνο ένα ελαστικό είναι ανεπαρκώς φουσκωμένο3. Μπορείτε να μειώσετε αυτές τις επιπτώσεις εξασφαλίζοντας τον τακτικό έλεγχο της πίεσης

Τα ανεπαρκώς φουσκωμένα ελαστικά πίεση παράγουν περιττή αντίσταση, η οποία αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων.

Under inflated tyres produce unnecessary resistance which increases fuel consumption

●    Σύνθεση ελαστικών:

Οι ιδιότητες του υλικού ενός ελαστικού καθορίζουν την ευκαμψία, την πρόσφυση και την ικανότητά του να αντιστέκεται στην παραμόρφωση. 
Η σύνθεση ελαστικών είναι η ειδικότητά μας. Στη Michelin, λοιπόν, έχουμε μελετήσει το ζήτημα της βελτιστοποίησης της αντίστασης κύλισης όσο το δυνατόν περισσότερο.

Οι καινοτομίες της Michelin για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων φορτηγών

Η επίτευξη της χαμηλότερης αντίστασης κύλισης είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων. Έτσι, με αυτό υπόψη, η Michelin ανέπτυξε καινοτόμες λύσεις για να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση.
Μια σημαντική ανακάλυψη ήρθε το 1992, όταν η Michelin εισήγαγε το διοξείδιο του πυριτίου στη σύνθεση των ελαστικών. Το διοξείδιο του πυριτίου μειώνει την εσωτερική τριβή εντός του ελαστικού υλικού, μειώνοντας σημαντικά την αντίσταση κύλισης χωρίς να διακυβεύεται η πρόσφυση ή η ανθεκτικότητα.

Υπάρχουν και άλλες τεχνολογίες MICHELIN που συμβάλλουν, επίσης, στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, είτε μέσω της χαμηλότερης αντίστασης κύλισης είτε μέσω των βελτιστοποιημένων επιδόσεων φθοράς. Με την τεχνολογία MICHELIN INFINICOIL,  είναι μια καινοτομία της Michelin που χρησιμοποιεί μια συνεχή ατσάλινη ζώνη, μήκους έως και 400 μέτρων, τυλιγμένη γύρω από το ελαστικό, προσφέροντας αυξημένη σταθερότητα και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.  Η αυξημένη ανθεκτικότητα του ελαστικού σε υψηλότερες ικανότητες φορτίου έχει ως αποτέλεσμα βελτιωμένη ενεργειακή αποτελεσματικότητα  και μεγαλύτερη δυνατότητα χιλιομετρικής απόδοσης του σκελετού. 

Η τεχνολογία MICHELIN POWERCOIL  αναφέρεται σε μια νέα γενιά ανθεκτικών, ατσάλινων συρμάτων σκελετού που χρησιμοποιούνται στα ελαστικά   Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη μείωση του βάρους του ελαστικού, ενώ παράλληλα βελτιώνει την αντοχή του περιβλήματος και μειώνει την αντίσταση κύλισης.   
Τέλος, η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία MICHELIN REGENION,    που βασίζεται σε τρισδιάστατα εκτυπωμένα μεταλλικά καλούπια, τα οποία επιτρέπουν τη δημιουργία αυλακώσεων που αναδύονται σταδιακά με τη χρήση. Αυτό σημαίνει ότι, καθώς τα ελαστικά φθείρονται, νέες αυλακώσεις αποκαλύπτονται, διατηρώντας την πρόσφυση και την ικανότητα απομάκρυνσης νερού, εξασφαλίζοντας έτσι ασφαλή οδήγηση καθ' όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού Επιπλέον, το πιο συμπαγές και άκαμπτο σχέδιο πέλματος παρέχει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση, πιο ομοιόμορφη φθορά και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων.
Για τον λόγο αυτό, τα ελαστικά φορτηγών μας έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν βελτιστοποιημένη αντίσταση κύλισης.

Τα οφέλη της βελτιστοποιημένης αντίστασης κύλισης

Η βελτιστοποιημένη αντίσταση κύλισης έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στα έξοδά σας όσο και στο περιβάλλον.

1.    Εξοικονόμηση χρημάτων: Τα φορτηγά με βελτιστοποιημένα ελαστικά καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, γεγονός που μειώνει τα λειτουργικά έξοδα. Σε βάθος χρόνου, αυτή η εξοικονόμηση μπορεί να είναι σημαντική, ιδίως για μεγάλους στόλους. 
Χρησιμοποιήστε το εργαλείο υπολογισμού μας για να υπολογίσετε την εξοικονόμηση καυσίμων σας

2.    Μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα: Κάθε χρησιμοποιημένο λίτρο καυσίμου παράγει περίπου 3,24 kg CO24. Με τη βελτίωση της αντίστασης κύλισης, τα φορτηγά καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και συνεπώς εκπέμπουν λιγότερο CO2. 

3.    Αυξημένη διάρκεια ζωής ελαστικών: Τα ελαστικά με μειωμένη παραμόρφωση φθείρονται πιο ομοιόμορφα και πιο αργά, οδηγώντας σε μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ αντικαταστάσεων και χαμηλότερο κόστος αντικατάστασης.

Συμπέρασμα

Παρόλο που πολλοί παράγοντες συμβάλλουν στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, η αντίσταση κύλισης ξεχωρίζει ως κρίσιμο και πρακτικά εφαρμόσιμο στοιχείο. Η αντιμετώπισή της μέσω μιας καινοτόμου τεχνολογίας ελαστικών και του βέλτιστου φουσκώματος μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου.

Δίνοντας προτεραιότητα σε αυτά τα μέτρα, μπορείτε όχι μόνο να μειώσετε τα λειτουργικά έξοδα, αλλά και να συμβάλλετε σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Άλλα άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν:

ΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

(1) ETUDE DUCKER, «TCO Running costs for trucks fleets», Έκθεση Φεβρουαρίου 2024, CMI Europe
(2) Εσωτερικός υπολογισμός που παρουσιάστηκε στο 17ο Διεθνές Συμπόσιο για τις μεταφορές και την τεχνολογία βαρέων οχημάτων: Αυστραλία - 2023, τα αποτελέσματα είναι διαθέσιμα εδώ: https://hvttforum.org/wp-content/uploads/2023/12/HVTT17_paper_0454_Domprobst.pdf 
(3) Εσωτερικοί υπολογισμοί της Michelin
(4) Ο συντελεστής εκπομπών 3,24 kg CO2 για 1 λίτρο ντίζελ προέρχεται από την αξιολόγηση του κύκλου ζωής που διενήργησε η ADEME για το καθαρό ντίζελ. Περιλαμβάνει τις εκπομπές κατά τα στάδια παραγωγής του ντίζελ (17 %) και κατά την καύση του (83 %). Πηγή: ADEME, Μελέτη «Well to wheel - JEC», έκδοση 4, Ιούλιος 2014.

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+