Η επιλογή μου 0

162606363 l

Διαδικτυακές πλατφόρμες μεταφοράς εμπορευμάτων: Πιο φιλικές προς το περιβάλλον οδικές μεταφορές;

Δημοσιοποιήθηκε στις 28 Αυγούστου 2023 - 4 Λεπτά ανάγνωσης

Υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός πλατφορμών διαμεσολάβησης στον τομέα των μεταφορών εμπορευμάτων. Ενώ τα επιχειρηματικά μοντέλα και οι εξειδικεύσεις μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των Flexport, sennder, Coyote, Instafreight και OnTruck.

Το κοινό στοιχείο όλων αυτών των λύσεων είναι ένας νέος πρωταρχικός στόχος: η βιώσιμη ανάπτυξη. Σήμερα, μεγάλοι όμιλοι και το ευρύ κοινό ζητούν έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο οδικών μεταφορών. Ποιος είναι ο ρόλος που μπορούν να διαδραματίσουν αυτοί οι νέοι ενδιαφερόμενοι φορείς στην επαναστατική αλλαγή του τομέα;

 

copie de portrait online freight plateforms

Alexander Emrem, Επικεφαλής αποστολών της Trans 55 και Graham Major-Ex, Διευθυντής πράσινων επιχειρήσεων της sennder

 

1. Όταν η τεχνολογία θέτει ως στόχο την αντιμετώπιση των οδικών μεταφορών

Θα έχετε σίγουρα παρατηρήσει τη σταδιακή ψηφιοποίηση του τομέα των οδικών μεταφορών. Στα μέσα του 2010, εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο ανταλλακτήρια μεταφορών εμπορευμάτων, όπως τα timo, wtrans.net και teleroute.com, τα οποία για πρώτη φορά λειτούργησαν ως ψηφιακοί μεσάζοντες μεταξύ ναυλωτών και μεταφορέων.

Αλλά η πραγματική επανάσταση ήρθε προς το τέλος της δεκαετίας, όταν οι νεοεισερχόμενοι (sennder, Everroad, OnTruck, κ.λπ.) υπερνίκησαν τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.

Αυτές οι διαδικτυακές πλατφόρμες μεταφοράς εμπορευμάτων δεν διασυνδέουν μόνο τους αποστολείς, τους προμηθευτές υπηρεσιών εφοδιαστικής και τους μεταφορείς, αλλά προσφέρουν επίσης ψηφιακές λύσεις (λογισμικό, λογισμικό ως υπηρεσία ή/και εφαρμογές) για να μπορέσει αυτός ο πολύ ανταγωνιστικός τομέας να βελτιστοποιήσει τις επιδόσεις του.

Ως αποτέλεσμα, οι όγκοι που διαχειρίζονται αυτές οι πλατφόρμες (ψηφιακός διαμεταφορέας, ψηφιακή αγορά, πλατφόρμα προσφορών, πλατφόρμες αναγνωρισιμότητας) έχουν τριπλασιαστεί από το 2019 και αναμένεται να διαχειρίζονται μία στις δύο ναυτιλιακές επιχειρήσεις έως το 2027(1).

Τέσσερις τύποι πλατφορμών συνυπάρχουν σε αυτόν τον τομέα:

1. Ψηφιακοί διαμεταφορείς:
● Λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως οι παραδοσιακοί διαμεταφορείς
● Ψηφιοποιούν, αυτοματοποιούν και βελτιστοποιούν τις εσωτερικές διαδικασίες.
● Είναι υπεύθυνοι για τη μεταφορά

2. Ψηφιακές αγορές:
● Συνδέουν τους ναυλωτές με τους μεταφορείς
● Απλοποιούν και αυτοματοποιούν τη συλλογή προσφορών
● Δεν αναλαμβάνουν τις μεταφορές

3. Πλατφόρμες υποβολής προσφορών: διευκολύνουν τη διαδικασία υποβολής προσφορών.

4. Πλατφόρμες αναγνωρισιμότητας: παρέχουν σε πραγματικό χρόνο εικόνα της θέσης, της κατάστασης και του χρόνου άφιξης της νηοπομπής.

 

atypix michelin shooting 44 sans logos 20 web

2. Πλατφόρμες που επιταχύνουν τον μετασχηματισμό του τομέα των οδικών μεταφορών

Επειδή χρησιμοποιούν δεδομένα για τη βελτιστοποίηση των φορτίων και των δρομολογίων, αυτές οι πλατφόρμες εξασφαλίζουν αποτελεσματικότητα και αναγνωρισιμότητα για τις επαφές τους. Δύο επιχειρήματα που είναι δελεαστικά τόσο από οικονομική όσο και από οικολογική άποψη: η μείωση των κενών χιλιομέτρων μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Ορισμένες πλατφόρμες, όπως η sennder, έχουν κάνει την απεξάρτηση από τον άνθρακα στις οδικές μεταφορές το βασικό τους έργο. Ομολογουμένως, ο τομέας εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 15% του παγκόσμιου αποτυπώματος άνθρακα. (2)

 

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι η υιοθέτηση βέλτιστων περιβαλλοντικών πρακτικών αποτελεί ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους μεταφορείς που επιθυμούν να προβληθούν στο μέλλον».

Graham Major-Ex, Διευθυντής πράσινης επιχειρηματικότητας, sennder

 

Πρακτικές λύσεις που περιλαμβάνουν δεδομένα, HVO (υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια) και ηλεκτρική κινητικότητα

Αυτές οι ψηφιακές πλατφόρμες μεταφοράς εμπορευμάτων έχουν πολλά πλεονεκτήματα, τα οποία απορρέουν από τη συλλογή και ανάλυση ενός ευρέος φάσματος δεδομένων (big data):

● Καλύτερος έλεγχος των εμπορευμάτων και της θέσης τους στο ρυμουλκούμενο
● Βελτιστοποιημένα δρομολόγια, λιγότερα κενά χιλιόμετρα και αυτοματοποίηση της διαδικασίας.
● Καλύτερη ορατότητα του στόλου και παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο
● Ψηφιοποιημένα έγγραφα


Αυτές οι πλατφόρμες ελπίζουν επίσης να βοηθήσουν τον τομέα να κάνει τη μετάβαση στα βιοκαύσιμα. Ειδικότερα, η sennder βασίζεται στα προηγμένα βιοκαύσιμα, συμπεριλαμβανομένου του HVO, το οποίο είναι άμεσα συμβατό με τους κινητήρες ντίζελ, χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις.

Η βελγική εταιρεία μεταφορών Trans55, η οποία είναι συνεργάτης του γερμανικού ψηφιακού διαμεταφορέα εδώ και τρία χρόνια, έχει πραγματοποιήσει σχεδόν 1.000 "πράσινα φορτία" μεταξύ των Κάτω Χωρών και της Γαλλίας με αυτό το βιοκαύσιμο.

Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Μείωση των εκπομπών κατά 90%. Αλλά η sennder ποντάρει επίσης στην "ηλεκτρονική κινητικότητα", όπως και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών, οι οποίοι έχουν δεσμευτεί να λειτουργούν σε πλήρως ηλεκτρική βάση έως το 2040(3).

3. Πώς αντιλαμβάνεται η αγορά αυτές τις πλατφόρμες;

Ο κλάδος των οδικών μεταφορών χαρακτηρίζεται ως συντηρητικός. Όταν η sennder παρουσίασε την προσφορά της για «πράσινες μεταφορές» το 2020, πολλοί ενδιαφερόμενοι προσπάθησαν να την αποτρέψουν.

«Ο κόσμος μάς είπε: «Κανείς δεν θέλει να πληρώσει ούτε ένα λεπτό παραπάνω για τις πράσινες μεταφορές, μην προσπαθήσετε καν». Αλλά πιστεύαμε στο έργο μας και αποφασίσαμε να το ξεκινήσουμε ούτως ή άλλως. Και είχαμε δίκιο, διότι η ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Μόνο το 2022, ο όγκος των πράσινων φορτίων στην πλατφόρμα μας έχει πενταπλασιαστεί» δηλώνει ο Graham Major-Ex.

Όσον αφορά τους μεταφορείς, αυτές οι πλατφόρμες επιλέγονται συχνά λόγω του πολύ μεγάλου εύρους δραστηριοτήτων που επιτρέπουν.

 

«Έχουμε πολύ καλές σχέσεις με τη sennder και εκτιμούμε το γεγονός ότι η πλατφόρμα μας προσφέρει ποικίλες αποστολές εμπορευμάτων που ταιριάζουν στην ποικιλομορφία του στόλου μας».

Alexander Emrem, Επικεφαλής αποστολών, Trans 55


Όπως πολλοί διαχειριστές μικρών στόλων στην Ευρώπη, η Trans 55 δεν είναι ικανοποιημένη από το γεγονός ότι η τιμή των βιοκαυσίμων και των ηλεκτρικών οχημάτων καθυστερεί τη μετάβαση. Ο Alexander Emrem εξηγεί ότι συνήθως γεμίζει τις δεξαμενές των οχημάτων του με HVO στις Κάτω Χώρες, όπου το καύσιμο αυτό είναι πολύ πιο προσιτό σε σχέση με το Βέλγιο.

Παρόλο που υπάρχει ακόμη μεγάλη απόσταση να διανυθεί, οι ψηφιακές πλατφόρμες μεταφοράς εμπορευμάτων συμβάλλουν στο να γίνει ο τομέας των οδικών μεταφορών πιο περιβαλλοντικά βιώσιμος. Όπως παρατηρεί συμπερασματικά ο Graham Major-Ex, «Υπάρχουν άμεσα διαθέσιμες πιο βιώσιμες λύσεις. Στην τεχνολογία, στον τομέα των μεταφορών, όλα αφορούν την υλοποίηση τώρα, την οικοδόμηση των επιχειρηματικών περιπτώσεων».

 

ΠΗΓΕΣ:

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+