Λίπανση: Συμβατικά ή ακτινωτά ελαστικά;

Bias or radial tyres for fertilisation

Λίπανση: πρέπει να χρησιμοποιείτε συμβατικά ή ακτινωτά ελαστικά;

Παρόλο που η επιλογή ανάμεσα σε συμβατικά ή ακτινωτά ελαστικά είναι ουσιώδης για όλο τον κύκλο καλλιέργειας, είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την περίοδο λίπανσης. Όπως θα δούμε, η επιλογή της μίας τεχνολογίας έναντι της άλλης μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά ως προς την προστασία του εδάφους. Ποιο από τα δύο θα καλύψει τις ανάγκες σας; Ανακαλύψτε το στο άρθρο αυτό.

Ο κίνδυνος συμπίεσης του εδάφους

Η περίοδος της λίπανσης μπορεί να γίνει ιδιαίτερα περίπλοκη λόγω του καιρού. Συχνά θα εφαρμόσετε θεραπείες και λίπασμα σε συνθήκες βροχής, κάτι που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη συμπίεση του εδάφους. Εάν το χώμα είναι βρεγμένο, τα ελαστικά του μηχανήματός σας θα συμπιέσουν το χώμα διαλύοντας τους πόρους και αφαιρώντας όλο τον αέρα που βρίσκεται στις μικροπορώσεις. Αυτό είναι το σημείο όπου υπάρχει κίνδυνος να προκληθεί η μεγαλύτερη ζημιά.

Ο καλύτερος τρόπος για να περιορίσετε αυτό το φαινόμενο είναι να εργάζεστε με χαμηλή πίεση. Στην πραγματικότητα, συνιστάται να έχετε χαμηλή πίεση κάθε φορά που εργάζεστε στο χωράφι, ακόμα και εκτός της περιόδου λίπανσης ή και σε ξηρές συνθήκες. Κατά τη συγκομιδή, για παράδειγμα, ο κίνδυνος συμπίεσης είναι, επίσης, υψηλός, διότι τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται είναι βαρύτερα και συμπιέζουν το χώμα.

Αλλά όταν εργάζεστε σε υγρές συνθήκες, ο κίνδυνος συμπίεσης αυξάνεται. Ευτυχώς, επιλέγοντας τη σωστή τεχνολογία ελαστικών μπορείτε να μειώσετε αυτό το φαινόμενο.

Η διαφορά ανάμεσα σε συμβατικά και ακτινωτά ελαστικά

Η Michelin ανακάλυψε την ακτινωτή τεχνολογία το 1946. Αλλά γιατί αποτέλεσε σημαντική εφεύρεση; Διότι η αρχή των ακτινωτών ελαστικών είναι ότι διαχωρίζονται τα πλευρά από το κεντρικό πέλμα. Άρα όταν ξεφουσκώνει ένα ακτινωτό ελαστικό, τα πλευρά γίνονται επίπεδα. Και, λόγω του ότι το κέντρο του ελαστικού είναι διαχωρισμένο από τα πλευρά, αυξάνεται το εμβαδόν επαφής με το έδαφος, δημιουργώντας ένα ορθογώνιο σχήμα στο ελαστικό.

Σε ένα συμβατικό ελαστικό, το πέλμα και τα πλευρά συνδέονται, δίνοντας στο ελαστικό σφαιρικό σχήμα. Όταν το ελαστικό ξεφουσκώνει, αυτό επηρεάζει το πέλμα εξίσου με τα πλευρά, γεγονός που σημαίνει ότι το σχήμα του ίχνους επαφής με το έδαφος είναι ελλειπτικό και, επομένως, μικρότερο από αυτό ενός ακτινωτού ελαστικού.

Το πλεονέκτημα που έχουν τα ακτινωτά ελαστικά είναι ότι, χαμηλώνοντας την πίεση, το αποτύπωμα του ελαστικού στο έδαφος είναι μακρύτερο και, επειδή το φορτίο κατανέμεται σε μεγαλύτερη περιοχή, είναι μικρότερο ανά τετραγωνικό εκατοστό.

Πώς αυτό το μεγαλύτερο αποτύπωμα σας ωφελεί; Έχει διάφορα αναμενόμενα πλεονεκτήματα:

  • λιγότερη συμπίεση εδάφους
  • βελτιωμένη έλξη, που σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μεγαλύτερη παραγωγικότητα
  • μεγαλύτερη άνεση (η φαρδύτερη κατανομή της γόμας στο έδαφος σημαίνει καλύτερη απορρόφηση κραδασμών)

Τα ακτινωτά ελαστικά διαρκούν περισσότερο από τα συμβατικά;

Υπάρχουν δύο παράμετροι στη διάρκεια ζωής ενός ελαστικού: η ανθεκτικότητα σε προσκρούσεις και η αντοχή.

Ένα συμβατικό ελαστικό είναι ανθεκτικότερο στις προσκρούσεις, διότι αποτελείται από πολλαπλούς σκελετούς. Από την άλλη, θερμαίνεται αρκετά όταν είναι υπό μεγάλη καταπονήσεων, ιδιαίτερα κατά την περίοδο λίπανσης, όταν οι δεξαμενές είναι βαριές και τα ελαστικά στενά.

Ένα ακτινωτό ελαστικό, το οποίο έχει μόνο έναν σκελετό, παραμορφώνεται λιγότερο και διαχέει περισσότερη θερμότητα, που το καθιστά καλύτερο όσον αφορά τη θερμική αντίσταση. Είναι σχεδιασμένα για να είναι ανθεκτικότερα από τα συμβατικά ελαστικά, γιατί έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια σε επαφή με το έδαφος, που σημαίνει ότι το φορτίο κατανέμεται πιο ομοιόμορφα και, συνεπώς, φθείρεται κατά τρόπο πιο ενιαίο, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Ένα συμβατικό ελαστικό, που έχει ελλειπτική επιφάνεια, υποβάλλεται σε σημεία υπερβολικής πίεσης, γεγονός που το φθείρει γρηγορότερα.

Ακτινωτά ελαστικά + τεχνολογία UltraFlex της MICHELIN = ο συνδυασμός που χρειάζεστε

Αν και ένα ακτινωτό ελαστικό έχει αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα, μπορούν να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο επιλέγοντας ακτινωτά ελαστικά με την τεχνολογία Ultraflex της Michelin.

Μάλιστα, μια δοκιμή κατέδειξε ότι μεταξύ ενός ακτινωτού ελαστικού Michelin με τεχνολογία Ultraflex της MICHELIN και ενός ακτινωτού ελαστικού ανταγωνιστή, το ελαστικό MICHELIN SPRAYBIB έχει 20% μεγαλύτερο αποτύπωμα*:

20% μεγαλύτερο αποτύπωμα με το ελαστικό MICHELIN SPRAYBIB, με την τεχνολογία UltraFlex και ακτινωτών ελαστικών της MICHELIN*

20% more footprint with MICHELIN SPRAYBIB tyre, with MICHELIN UltraFlex and radial technologies*

1: Το αποτύπωμα ενός ακτινωτού ελαστικού ανταγωνιστή με τυπική τεχνολογία (διαστάσεις: 380380/90 R46 172D/175A8)

2 :Το αποτύπωμα του ελαστικού MICHELIN SPRAYBIB, ενός ακτινωτού ελαστικού ίδιων διαστάσεων, σχεδιασμένο με την τεχνολογία Ultraflex της MICHELIN.

Σε αυτή τη δοκιμή*, το ελαστικό του ανταγωνιστή καλύπτει 1.909 cm2, ενώ το ελαστικό Michelin Spraybib καλύπτει 2.287 cm2, δηλαδή 20% μεγαλύτερη επιφάνεια που εφάπτεται στο έδαφος.

Με άλλα λόγια, ενώ το ελαστικό του ανταγωνιστή ασκεί πίεση μεγαλύτερη από 27 τόνους ανά m2 στο έδαφος, το ελαστικό MICHELIN SPRAYBIB υπό φυσιολογικές συνθήκες τη μειώνει κατά 4,5 τόνους ανά m2, πράγμα που σημαίνει καλύτερη προστασία του εδάφους, καλύτερη πρόσφυση και εξοικονόμηση καυσίμου.

MICHELIN SPRAYBIB: ένα ακτινωτό ελαστικό ειδικά σχεδιασμένο για αυτοκινούμενους ψεκαστήρες

MICHELIN SPRAYBIB radial tyre

Φυσικά, διαθέτουμε διάφορα ακτινικά ελαστικά με τεχνολογία Ultraflex της MICHELIN, το καθένα προσαρμοσμένο στα διαφορετικά μηχανήματά σας:

  • Το ελαστικό MICHELIN YIELDBIB για τρακτέρ
  • Το ελαστικό MICHELIN SPRAYBIB για αυτοκινούμενους ψεκαστήρες
  • Το ελαστικό MICHELIN FLOATXBIB για αυτοκινούμενους διασκορπιστές

Εξοικονομήστε καύσιμα με προσαρμοσμένη πίεση

Οι τρεις σειρές με ακτινωτά ελαστικά τεχνολογίας Ultraflex της MICHELIN που αναφέρονται παραπάνω είναι, επίσης, συμβατές με το CTIS (κεντρικό σύστημα πίεσης ελαστικών)**. Με άλλα λόγια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το σύστημα για να προσαρμόσετε την πίεση των ελαστικών χωρίς να βγείτε από την καμπίνα του οχήματός σας, ώστε να είναι πάντα στο βέλτιστο επίπεδο για τη χρήση που επιθυμείτε.

Η βελτιστοποιημένη πίεση στα ελαστικά σημαίνει ότι έχετε όλα τα οφέλη που μπορούν να σας προσφέρουν τα ελαστικά σας (πολύ χαμηλή πίεση με την τεχνολογία Ultraflex της MICHELIN, λιγότερη συμπίεση εδάφους, καλύτερη πρόσφυση) και αποφεύγετε περιττές δαπάνες σε καύσιμα.

Νομικές επισημάνσεις

* Εσωτερική μελέτη Michelin που διεξήχθη στην Arbonne της Γαλλίας τον Ιανουάριο του 2022. Ελαστικά ανταγωνιστή 380/90 R46 172D/175A8 και ελαστικά MICHELIN SPRAYBIB VF 380/90 R46 CFO 173D/169E. Το φορτίο ανά ελαστικό είναι πανομοιότυπο: 5.200 kg και οι πιέσεις που χρησιμοποιούνται είναι οι συνιστώμενες από κάθε κατασκευαστή: 3,2b για το ελαστικό ανταγωνιστή και 2,3b για το ελαστικό MICHELIN SPRAYBIB CFO.

** Το CTIS είναι διαθέσιμο μόνο σε συγκεκριμένες χώρες. Ρωτήστε τον μεταπωλητή σας για περισσότερες πληροφορίες.


Θέλετε περισσότερες συμβουλές; Ανακαλύψτε τον οδηγό επιλογής ελαστικών μας.

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+