Τι μπορεί να προκαλέσει ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά?
Αγροτικά ελαστικά: Τι μπορεί να προκαλέσει ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών?
Εάν τα αγροτικά ελαστικά σας εμφανίζουν ανομοιόμορφη φθορά, υπάρχει κίνδυνος να μειωθεί η διάρκεια ζωή τους, με αποτέλεσμα το κόστος μιας πρόωρης αντικατάστασης. Πώς μπορείτε να διαπιστώσετε εάν τα ελαστικά σας φθείρονται ανομοιόμορφα; Ποιες είναι οι αιτίες και τι μπορείτε να κάνετε;
Οι ειδικοί μας δίνουν τις απαντήσεις.
ΣΥΝΟΨΗ
Πώς μπορώ να ελέγξω για ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών?
Δεν υπάρχουν δείκτες φθοράς στα αγροτικά ελαστικά, αλλά μπορείτε να ελέγξετε για ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών. Αυτό μπορείτε να το κάνετε κοιτώντας τα ελαστικά σας από μπροστά από μια μικρή απόσταση. Με αυτό τον τρόπο, μπορείτε να δείτε εάν υπάρχουν σημεία στα ελαστικά σας με εντονότερη φθορά.
Μπορείτε, επίσης, να ελέγξετε τα επίπεδα φθοράς ελαστικών μετρώντας το βάθος μεταξύ της κορυφής των δύο παρακείμενων γραμμώσεων στη μία πλευρά του ελαστικού και στο κάτω μέρος του πέλματος με έναν μετρητή βάθους πέλματος ελαστικών. Κάνετε το ίδιο και στην άλλη πλευρά του ελαστικού. Εάν παρατηρήσετε διαφορά στο βάθος της αριστερής και της δεξιάς πλευράς του πέλματος, το ελαστικό σας φθείρεται ανομοιόμορφα.
πώς μπορώ να ελέγξω για ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών
Γιατί τα αγροτικά ελαστικά μου φθείρονται ανομοιόμορφα?
Υπάρχουν διάφοροι τύποι ανομοιόμορφης φθοράς ελαστικών. Ακολουθούν οι 4 βασικές αιτίες, ανακαλύψτε τις κάνοντας κλικ στην καθεμία:
- Λανθασμένη πίεση
- Το φαινόμενο της πλευράς οδήγησης
- Κακή ευθυγράμμιση των αξόνων ρυμουλκούμενων
- Ένα πρόβλημα γεωμετρίας
1 - Λανθασμένη πίεση
Η ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών μπορεί να προκληθεί από το υπερβολικό ή το ανεπαρκές φούσκωμα. Φροντίστε να φουσκώνετε τα ελαστικά σας στη σωστή πίεση, ώστε να αποφύγετε αυτά τα προβλήματα.
Υπερβολική πίεση
Εάν το ελαστικό είναι υπερβολικά φουσκωμένο, τότε το κεντρικό τμήμα του πέλματος είναι πιθανότερο να φθαρεί πρόωρα, καθώς το ελαστικό θα έχει εξόγκωμα.
Υπερβολικό φούσκωμα αγροτικών ελαστικών
Under-inflation
Εάν, ωστόσο, το ελαστικό είναι ανεπαρκώς φουσκωμένο, θα είναι χαλαρό και θα τείνει να φθείρεται πρόωρα στους ώμους.
Ανεπαρκές φούσκωμα αγροτικών ελαστικών
Βαθμός φθοράς
βαθμός φθοράς
2 - Το φαινόμενο της πλευράς οδήγησης
Οι δρόμοι δεν είναι εντελώς επίπεδοι, αλλά έχουν γενικά μια μικρή καμπύλη. Εάν χρησιμοποιείτε το τρακτέρ σας στον δρόμο, οδηγείτε μόνο στη μία πλευρά, εφόσον πρόκειται για δρόμο διπλής κυκλοφορίας.
Ως αποτέλεσμα, σε χώρες όπου οι οδηγοί κινούνται στην αριστερή πλευρά του δρόμου, η φθορά θα είναι εντονότερη στα αριστερά ελαστικά. Αντίστοιχα, σε χώρες όπου οι οδηγοί κινούνται στη δεξιά πλευρά του δρόμου, η φθορά θα είναι εντονότερη στα δεξιά ελαστικά.
Μια απλή λύση είναι να αλλάζετε τα αριστερά/δεξιά ελαστικά όταν παρατηρείτε τα αρχικά στάδια μονόπλευρης φθοράς.
3 - Κακή ευθυγράμμιση των αξόνων ρυμουλκούμενων
Εάν το μηχάνημά σας έλκει ένα ρυμουλκούμενο με άξονες που δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένοι, αυτό μπορεί να προκαλέσει φθορά μετατόπισης στα ελαστικά του τρακτέρ τόσο στα μπροστινά όσο και στα οπίσθια ελαστικά.
Εάν η φθορά μετατόπισης στο δεξί ήμισυ του μπροστινού δεξιού ελαστικού, θα επηρεάσει το και δεξί ήμισυ του μπροστινού αριστερού ελαστικού. Επομένως, και τα δύο ελαστικά θα φθαρούν πρόωρα στην ίδια πλευρά.
Φθορά μετατόπισης στην ίδια πλευρά
Βαθμός φθοράς
βαθμός φθοράς
4 - Ένα πρόβλημα γεωμετρίας
Η γεωμετρία αφορά την παραλληλία και τη γωνία κάμπερ του γεωργικού μηχανήματός σας. Μπορεί να έχει απορρυθμιστεί οποιαδήποτε από αυτές. Ας δούμε αναλυτικότερα γιατί αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ανομοιόμορφη φθορά.
-
Παραλληλία
Ο μπροστινός άξονας ενός τρακτέρ είναι κατευθυντικός και συχνά υφίσταται διάφορα είδη καταπόνησης. Για παράδειγμα, όταν οργώνετε στο χωράφι, το ελαστικό στο αυλάκι υφίσταται μεγαλύτερη καταπόνηση, η οποία μπορεί να έχει ως συνέπεια ο μπροστινός άξονας να απορρυθμιστεί.
Θα πρέπει, επίσης, να αναφέρουμε ότι η κακή ευθυγράμμιση δεν αφορά απαραίτητα τα παλιά τρακτέρ. Η εργοστασιακή ευθυγράμμιση ενδέχεται να μην είναι κατάλληλη για την επιτόπια χρήση του οχήματος. Μια μετατόπιση λίγων μόλις χιλιοστών μπορεί να προκαλέσει ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών.
Υπάρχουν δύο τύποι κακής ευθυγράμμισης που σχετίζονται με την παραλληλία:
Κακή ευθυγράμμιση σύγκλισης
Τα δύο μπροστινά ελαστικά συγκλίνουν ελαφρώς, κάτι που τείνει να φθείρει το εξωτερικό μέρος των πελμάτων τους.
Από πάνω φαίνονται κάπως έτσι:
ΠΙΣΩ
\—/
ΕΜΠΡΟΣ
Εάν προσθέσουμε τη σύγκλιση στο φαινόμενο της πλευράς οδήγησης, η φθορά θα είναι ακόμα εντονότερη στο ελαστικό που κινείται κοντά στην άκρη του δρόμου.
κακή ευθυγράμμιση σύγκλισης
Severity of wear
βαθμός φθοράς
Κακή ευθυγράμμιση απόκλισης
Στην περίπτωση της κακής ευθυγράμμισης απόκλισης, τα δύο μπροστινά ελαστικά αποκλίνουν ελαφρώς.
Από πάνω φαίνονται έτσι:
ΠΙΣΩ
/—\
ΕΜΠΡΟΣ
Ως αποτέλεσμα, η φθορά είναι εντονότερη στο εσωτερικό ήμισυ του πέλματος και των δύο ελαστικών.
Κακή ευθυγράμμιση απόκλισης
Severity of wear
βαθμός φθοράς
-
Γωνία κάμπερ
Θετική γωνία κάμπερ
Η θετική γωνία κάμπερ σημαίνει ότι το επάνω μέρος των μπροστινών ελαστικών έχει μεγαλύτερη απόσταση από το κάτω μέρος. Σε αυτή την περίπτωση, η φθορά ελαστικών θα είναι εντονότερη στις εξωτερικές γραμμώσεις.
Από μπροστά, το ελαστικό φαίνεται έτσι:
ΕΠΑΝΩ
\—/
ΚΑΤΩ
Αρνητική γωνία κάμπερ
Η αρνητική γωνία κάμπερ είναι ακριβώς το αντίθετο. Τα σημεία των ελαστικών που έρχονται σε επαφή με το έδαφος έχουν μεγαλύτερη απόσταση από το επάνω μέρος. Σε αυτή την περίπτωση, η φθορά ελαστικών θα είναι εντονότερη στις εσωτερικές γραμμώσεις.
Από μπροστά, το ελαστικό φαίνεται έτσι:
ΕΠΑΝΩ
/—\
ΚΑΤΩ
Άλλα γεωργικά μηχανήματα που επηρεάζονται
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η φθορά ελαστικών λόγω μηχανικής κακής ευθυγράμμισης μπορεί να επηρεάσει και άλλα γεωργικά μηχανήματα εκτός από τα τρακτέρ:
. Στα ρυμουλκούμενα, μπορεί να δημιουργηθεί ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών που σχετίζεται με την παραλληλία ή την κακή ευθυγράμμιση των αξόνων.
. Στις θεριζοαλωνιστικές μηχανές, η φθορά που σχετίζεται με την παραλληλία ή τη γωνία κάμπερ μπορεί να επηρεάσει τα πίσωελαστικά.
. Στις αρθρωτές θεριζοαλωνιστικές μηχανές μπορεί να δημιουργηθεί κακή ευθυγράμμιση και, ως εκ τούτου, ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών.
. Στους ψεκαστήρες μπορεί να δημιουργηθεί ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών λόγω της παραλληλίας, της κακής ευθυγράμμισης ή της γωνίας κάμπερ.
Εάν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία, σας συμβουλεύουμε να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία που μπορεί να ελέγξει την παραλληλία και τη γωνία κάμπερ σας χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα εργαλεία μέτρησης.
Και, εάν ήρθε η στιγμή να αλλάξετε τα ελαστικά σας, δείτε τις γκάμες μας που είναι σχεδιασμένες ειδικά για τη χρήση σας:
ΜΕΊΝΕΤΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΈΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΝΈΑ ΑΠΌ ΤΗ ΓΕΩΡΓΊΑ MICHELIN!
Δίνοντας τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας και κάνοντας κλικ στο «Αποστολή», συμφωνείτε να λαμβάνετε νέα και πληροφορίες από τη Michelin.
Μπορείτε να ακυρώσετε την εγγραφή σας ανά πάσα στιγμή.
Για πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο επεξεργαζόμαστε τα προσωπικά σας δεδομένα, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας των δεδομένων, της διατήρησης των δεδομένων και των νόμιμων βάσεων επεξεργασίας, ανατρέξτε στην Πολιτική απορρήτου μας.
Τα πεδία που επισημαίνονται με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.
Χωρίς αυτά τα στοιχεία, δεν μπορούμε να επεξεργαστούμε το αίτημά σας.
Καλώς ήρθατε στην κοινότητα Michelin!
Σχετικά άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν: Πώς αποφεύγεται η φθορά ελαστικών?
Θέλετε περισσότερες συμβουλές; Ανακαλύψτε τον οδηγό μας για τη φθορά ελαστικών