Inspection des pneus sur un camion

Background inspection of truck tyres Help and Advice

Inspection des pneus sur un camion

Η σωστή πίεση για τα ελαστικά φορτηγών και λεωφορείων

Η επιλογή και η διατήρηση της σωστής πίεσης φουσκώματος είναι το κλειδί για τη βέλτιστη επίδοση.

Πίεση φουσκώματος

Η επιλογή και η διατήρηση της σωστής πίεσης φουσκώματος είναι το κλειδί για τη βέλτιστη επίδοση.

Τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής μεταξύ του οχήματός σας και του οδοστρώματος.

Είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια τόσο των χρηστών όσο και των μεταφερόμενων αγαθών. Για δεδομένο φορτίο και τύπο εργασίας, σε σαφώς καθορισμένες συνθήκες, υπάρχει μόνο μία κατάλληλη πίεση φουσκώματος.

Η πίεση του αέρα στο ελαστικό είναι κρίσιμη για τη σωστή λειτουργία του: είναι αυτή η πίεση που υποστηρίζει και μετακινεί φορτία ή ανθρώπους:

  • Με ασφάλεια
  • Ανθεκτικά
  • Οικονομικά
  • Άνετα

Ωστόσο, στις έρευνες που πραγματοποιεί η Michelin, η πίεση αναδεικνύεται ως ένα από τα σημεία συντήρησης που συχνά δεν παρακολουθείται και δεν διατηρείται όπως θα έπρεπε.

Πίεση και ασφάλεια

Η λανθασμένη πίεση των ελαστικών έχει αρνητικό αντίκτυπο σε ορισμένες βασικές πτυχές της απόδοσης ασφάλειας όπως:

  • Αντοχή σκελετού
  • Σταθερότητα και ευκολία χειρισμού του οχήματος
  • Πρόσφυση
  • Ευαισθησία στο κράσπεδο

Διακύμανση της πίεσης φουσκώματος

Ένα ελαστικό μπορεί να χάσει πίεση για διάφορους λόγους:

  • Αεροστεγανότητα της ζάντας (π.χ. ρωγμές ή συγκολλήσεις)
  • Μια τρύπα που περνά μέσα από τη δομή
  • Φυσική διείσδυση μέσω εξαρτημάτων

Εκτός από τα ενσωματωμένα συστήματα παρακολούθησης, ο τακτικός, οπτικός έλεγχος πίεσης με χρήση μανόμετρου είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος ανίχνευσης προβλημάτων με διαρροές αέρα.

the right pressure

ΛΟΓΟΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΦΟΥΣΚΩΜΑΤΟΣ

■ Πρέπει να γίνονται έλεγχοι πίεσης σε όλα τα ελαστικά του οχήματος: 

  • Εάν η πίεση φουσκώματος είναι πολύ χαμηλή, το αποτέλεσμα είναι μια μη φυσιολογική αύξηση της θερμοκρασίας λειτουργίας που μπορεί να οδηγήσει σε ζημιά στα εσωτερικά εξαρτήματα. Αυτή η ζημιά είναι μη αναστρέψιμη και μπορεί να προκαλέσει την καταστροφή του ελαστικού και γρήγορο ξεφούσκωμα. 
  • Οι συνέπειες της οδήγησης με ανεπαρκή πίεση στα ελαστικά δεν είναι απαραίτητα άμεσες και μπορεί ακόμη και να γίνουν εμφανείς μετά τη διόρθωση της πίεσης. 
  • Θα πρέπει επίσης να ελεγχθεί το εφεδρικό ελαστικό. 
  • Οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να ελέγχονται τακτικά στα κρύα ελαστικά ή κατά το σέρβις του οχήματος, χρησιμοποιώντας ένα βαθμονομημένο μανόμετρο. 
  • Η ανεπαρκής πίεση φουσκώματος αυξάνει επίσης σημαντικά τον κίνδυνο υδρολίσθησης. 
  • Το υπερβολικό φούσκωμα μπορεί να προκαλέσει γρήγορη και ακανόνιστη φθορά και αυξημένη ευαισθησία στην κρούση (φθορές πέλματος, αστοχία σκελετού). 
  • Ακόμα κι αν τα ελαστικά είναι φουσκωμένα με άζωτο, η πίεση πρέπει να ελέγχεται τακτικά. 

image 2020 07 08 15 16 01 011

Σημαντικές προφυλάξεις

 

  • Η πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται σε κρύα ελαστικά σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Η πίεση αυξάνεται κατά τη χρήση: μην μειώνετε ποτέ την πίεση ενός ελαστικού ενώ είναι ζεστό.
  • Ποτέ μην ξαναφουσκώνετε ένα ελαστικό που έχει λειτουργήσει ελάχιστα φουσκωμένο χωρίς ενδελεχή έλεγχο τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.
  • Το ανεπαρκές φούσκωμα θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να λειτουργούν σε ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες, οδηγώντας σε θερμική υποβάθμιση των εξαρτημάτων των ελαστικών. Η υποβάθμιση είναι μη αναστρέψιμη και μπορεί να οδηγήσει σε γρήγορο ξεφούσκωμα του ελαστικού.
  • Το ανεπαρκές φούσκωμα οδηγεί σε:
    • Αύξηση της αντίστασης κύλισης και συνεπώς της κατανάλωσης καυσίμου του οχήματος
    • Μείωση της διάρκειας ζωής των ελαστικών (χιλιόμετρα)
    • Επίπτωση στον χειρισμό και την ασφάλεια του οχήματος
    • Μείωση της αντίστασης του περιβλήματος που περιορίζει τη δυνατότητα αναγόμωσης
  • Το υπερβολικό φούσκωμα μειώνει:
    • Την ασφάλεια και την άνεση οδήγησης
    • Πρόσφυση
    • Τη διάρκεια ζωής των ελαστικών (χιλιόμετρα), ιδιαίτερα σε ελαστικά κινητήριων αξόνων
  • Πίεση ελαστικών μεγαλύτερη από 10 Bar (145 PSI) δεν συνιστάται για κανονικές λειτουργίες σε αυτοκινητόδρομο.
  • Οι πιέσεις φουσκώματος στα κρύα ελαστικά που είναι πάνω από 0,6 bar (8 PSI) κάτω από τις προτεινόμενες τιμές πρέπει να διορθωθούν αμέσως.
  • Οι κανονισμοί που ισχύουν στη χώρα χρήσης πρέπει να τηρούνται σε όλες τις περιπτώσεις.
  • Χρησιμοποιήστε ένα ακριβές, τακτικά βαθμονομημένο μανόμετρο και χειριστείτε το με προσοχή.
  • Εάν η πίεση σε ένα ελαστικό που ελέγχεται όταν είναι ζεστό είναι χαμηλότερη από την προτεινόμενη πίεση, το ελαστικό πρέπει να αφαιρεθεί και να ελεγχθεί, σύμφωνα με τις οδηγίες ασφαλείας.
  • Εάν ένα ελαστικό φαίνεται πολύ πιο ζεστό από τα άλλα, πρέπει επίσης να αφαιρεθεί και να ελεγχθεί σύμφωνα με τις οδηγίες ασφαλείας.
  • Οι πιέσεις φουσκώματος των ελαστικών στον ίδιο άξονα θα πρέπει κανονικά να είναι περίπου οι ίδιες.
  • Η πίεση πρέπει να ελέγχεται 24 ώρες μετά την τοποθέτηση ενός ελαστικού.
  • Τα ελαστικά για επαγγελματικά οχήματα πρέπει να φουσκώνονται σε πίεση σχετική με το φορτίο, την ταχύτητα και τις συνθήκες χρήσης.
  • Οδηγίες για τις πιέσεις παρέχονται στους πίνακες φορτίου/πίεσης.
  • Η χρήση της σωστής πίεσης είναι απαραίτητη για την ασφαλή λειτουργία του ελαστικού.
  • Το καπάκι της βαλβίδας είναι η κύρια στεγανοποίηση αέρα και πρέπει πάντα να τοποθετείται

(Σημείωση: Ο πυρήνας της βαλβίδας λειτουργεί ως βαλβίδα μονής κατεύθυνσης για να επιτρέπει το φούσκωμα του ελαστικού. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως διάταξη στεγανοποίησης).

Η επίδραση της πίεσης των ελαστικών στην απόδοση χιλιομέτρων

 

Ανεπαρκές φούσκωμα κατά 1,5 bar (21,7 psi) = 10% απώλεια επίδοσης

influence

Η επίδραση της πίεσης των ελαστικών στην κατανάλωση καυσίμου

Η πίεση του φουσκώματος έχει αποδεδειγμένη επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου. Μια ακατάλληλη πίεση φουσκώματος αυξάνει την αντίσταση κύλισης των ελαστικών και συνεπώς την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος.

Ανεπαρκές φούσκωμα κατά 1,5 bar (21,7 psi) = 1% υπερβάλλουσα κατανάλωση
Υπερβάλλουσα κατανάλωση όταν τα ελαστικά φουσκώνουν στα 7,5 bar (109 psi) όχι στα συνιστώμενα 9 bar (130,5 psi), δηλαδή υπερβολικό φούσκωμα κατά 17%

fuel consumption

Tips box about tyre pressure check

Picto the right pressure page 75 Help and Advice

Tips box about tyre pressure check

Αυτές οι σελίδες βοήθειας και συμβουλών μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν:

• Σήμανση ελαστικών και βασικά στοιχεία
• Ελαστικά - Δομή και λειτουργίες
• Συμβουλές λειτουργίας
• Regulations in the UK
• Ευρωπαϊκή νομοθεσία

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+