Η επιλογή μου 0

mag3-kyl-header

Πως οι κατασκευαστές μεταμορφώνουν την καμπίνα σε ένα σπίτι μακριά από το σπίτι

Δημοσιοποιήθηκε στις 29 Μαρτίου 2023 - 5 Λεπτά ανάγνωσης

Οι οδηγοί φορτηγών μεγάλων αποστάσεων έχουν την καλύτερη δουλειά στον κόσμο. Απολαμβάνουν την ελευθερία τους, βλέπουν τον κόσμο και συναντούν νέους ανθρώπους ενώ κάνουν αυτό που αγαπούν περισσότερο: οδηγούν! Ωστόσο, είναι μια πρόκληση για τις εταιρείες να διατηρήσουν έναν αφοσιωμένο στόλο από εξειδικευμένους οδηγούς*. Και για αυτόν το λόγο πολλοί στρέφονται στους κατασκευαστές φορτηγών για μια λύση. Γνωρίστε τον Bart Van Lotringen, Διευθυντής σχεδιασμού της DAF.

Bart Van Lotringen, DAF’s Director of Design

mag3 kyl portrait


Bart Van Lotringen, DAF’s Director of Design

Για δεκαετίες "ο σχεδιασμός καμπίνας έχει παραμείνει παρόμοιος κατά μεγάλο βαθμό για τον απλό λόγο ότι ο κανονισμός περιορίζει τις γενικές διαστάσεις ενός φορτηγού", σύμφωνα με τον Bart Van Lotringen, Διευθυντής σχεδιασμού της DAF. Οι οδηγοί φορτηγών πρέπει να οδηγήσουν, να δουλέψουν, να χαλαρώσουν και να κοιμηθούν σε έναν χώρο μικρότερο από ένα φοιτητικό διαμέρισμα - συχνά για πολλές μέρες στη σειρά.

Οι πρόσφατοι κανονισμοί, ωστόσο, έχουν ανοίξει το δρόμο για έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό. "Οι κανονισμοί έχουν αλλάξει σημαντικά και έχουν δημιουργήσει ένα πρότυπο αλλαγής," λέει. "Το μήκος του χώρου φόρτωσης περιορίζεται ακόμα στα 13.5 m, αλλά το συνολικό μήκος του φορτηγού τώρα είναι ανοιχτό εφόσον ο κύκλος στροφής πληροί το σύνηθες πρότυπο. Οι σχεδιαστές μπορούν να επιλέξουν πόσο μεγάλη να κάνουν την καμπίνα, με την προϋπόθεση ότι οποιαδήποτε επέκταση πρέπει να βελτιώνει την αεροδυναμική και την απόδοση καυσίμων, την ασφάλεια και την άνεση του οδηγού". Με αυτήν τη νέα ελευθερία στο σχεδιασμό, ο Van Lotringen και η ομάδα του γύρισαν κυριολεκτικά στο σχεδιαστήριο, για να σχεδιάσουν μια νέα καμπίνα από την αρχή: Τα φορτηγά νέας γενιάς της DAF .

Πρώτα η ασφάλεια

"Σχεδιάζουμε να απομακρύνουμε την ένταση της οδήγησης" λέει ο Van Lotringe.

"Η φιλοσοφία μας είναι: Χέρια στο τιμόνι και μάτια στο δρόμο. Για αυτό αρχίσαμε με την καλύτερη εύληπτη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής στην κατηγορία: όλα τα σημαντικά κουμπιά ελέγχου της οδήγησης είναι πάνω στο τιμόνι οδήγησης - ή λογικά τοποθετημένα στους διακόπτες ρύθμισης. Χωρίς οθόνες αφής. Φυσικά κουμπιά. Όπως οι οδηγοί θέλουν να τα έχουν, καθώς δήλωσαν κατά τη διάρκεια των αναλυτικών συναντήσεων που διοργανώσαμε. Επίσης, προσθέσαμε μια πρωτόγνωρη ορατότητα με μεγαλύτερα παρμπρίζ κατά 33%, άγνωστα στη βιομηχανία! Θέλαμε να μεγαλώσουμε την άμεση ορατότητα -
όσο περισσότερο μπορείς να δεις και όσο μεγαλύτερη οπτική επαφή έχεις με άλλους στο δρόμο, τόσο καλύτερα μπορείς να αλληλεπιδράς και να αποφεύγεις ατυχήματα."

Για ένα ιδανικό περιβάλλον οδήγησης, ο Van Lotringen εστίασε στην εργονομική βελτίωση, ειδικά στην προσαρμοστικότητα των θέσεων και του τιμονιού οδήγησης για να ενισχύσουν την καλύτερη στάση οδήγησης με άριστη ορατότητα των οργάνων.

Ο οδηγός πρέπει να ελέγχει και να νιώθει ότι έχει τον έλεγχο, το οποίο κρατάει το μυαλό σε εγρήγορση και με λιγότερο άγχος παρέχοντας πληροφορίες μόνο όταν τις χρειάζεστε.

"Ενώ δημιουργήσαμε μια απολύτως νέα εμπειρία οδήγησης, ήταν εξίσου σημαντικό να βελτιώσουμε το περιβάλλον ξεκούρασης και ύπνου," παραδέχεται ο Van Lotringen. "Όλες οι λειτουργίες πρέπει να δουλεύουν μαζί με έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο έτσι ώστε ο οδηγός δεν χρειάζεται συνεχώς να αναδιοργανώνει τον εσωτερικό χώρο για να πάει από τη μια στην άλλη λειτουργία."

Οι λειτουργίες πρέπει να συνυπάρχουν τέλεια

"Η στάση οδήγησης, η ευρυχωρία και η άνεση είναι ανάμεσα στις ιδιότητες άνεσης με την υψηλότερη αξία που μπορείς να προσφέρεις"

Bart Van Lotringen, DAF's Director of Design

Οι ανέσεις του σπιτιού

Έγιναν άλλες σημαντικές εσωτερικές αλλαγές στην οδήγηση, τους χώρους χαλάρωσης και ύπνου της καμπίνας. «Η στάση οδήγησης, η ευρυχωρία και η άνεση είναι ανάμεσα στις ιδιότητες άνεσης με την υψηλότερη αξία που μπορείς να προσφέρεις," εξηγεί ο Van Lotringen. Οι θέσεις του οδηγού και του επιβάτη στην καμπίνα νέας γενιάς μπορεί προαιρετικά να περιστρέφεται για να κοιτάει προς τα μέσα, και σε συνδυασμό με αρκετές οριζόντιες επιφάνειες προσφέρουν χώρους για εργασία και χαλάρωση. Προστέθηκαν κάδοι αποθήκευσης που αφαιρούνται για να υπάρχει ένα μέρος για τα προσωπικά αντικείμενα και η θέση του επιβάτη διπλώνει για να γίνει ένα κομοδίνο. "Είναι μια νέα εποχή στην άνεση του οδηγού."

Και ένα νεύμα στη βιώσιμη κινητικότητα

Πολλά από τα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας συνεισφέρουν επίσης στην απόδοση καυσίμων και την αεροδυναμική. Πρώτον, με την αντικατάσταση των πλευρικών καθρεφτών με κάμερες που μειώνει την αντίσταση και την κατανάλωση καυσίμων. Το στενό σχήμα της καμπίνας χαρίζει επίσης εξαιρετική απόδοση καυσίμων και αεροδυναμική. Ενώ υπάρχει μια εμφανής στροφή προς τα χαρακτηριστικά σχεδιασμού που ευνοούν τη βιωσιμότητα, ο Van Lotringen θεωρεί ότι θα πάρει λίγο χρόνο για τη βιομηχανία να υιοθετήσει ευρέως τις εναλλακτικές ενεργειακές λύσεις. "Η πρώτη δεκαετία θα είναι μια περίοδος μετάβασης - στην οποία βρισκόμαστε αυτήν τη στιγμή - για την ανάμειξη ηλεκτρικών ή υδρογονοκίνητων οχημάτων με κινητήρες καύσης. Μόλις έχουμε αποκλειστικά ηλεκτρικά, υδρογονοκίνητα ή κάποια άλλη σειρά οδήγησης, θα πρέπει να ελεγχθεί ξανά ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός της καμπίνας."

ΠΗΓΕΣ

*Συνέντευξη με τον Bart Van Lotringen στις 7 Σεπτεμβρίου 2021
Ακούστε το Trick'n truck podcast#3

1934

mag3 kyl 1934

Fondation de l'automobile Marius Berliet - Lyon - France

Η Renault παρουσιάζει τον πρώτο τολμηρό σχεδιασμό καμπίνας. Με την κουκέτα να βρίσκεται πάνω από τον μπροστινό άξονα, αυτή η καινοτομία αυξάνει σημαντικά τον χώρο φόρτωσης του φορτηγού.

1958

mag3 kyl 1958

Fondation de l'automobile Marius Berliet - Lyon - France

Η Berliet ώθησε τη βιομηχανία να επικεντρωθεί στην άνεση του οδηγού με την παρουσίαση του “Relaxe cabin”. Η ευρύχωρη, λειτουργική κουκέτα πρόσφερε ένα βαθμό άνεσης που δεν έχουν δει ποτέ τα οχήματα βαρέως τύπου. Ο σχεδιασμός ενσωμάτωσε ένα μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ και εύκολη πρόσβαση, μεγάλο άνοιγμα των πορτών. Η μηχανή βρίσκεται μέσα σε σφραγισμένο τούνελ με ζεστό αέρα εξαέρωσης που εκκενώνεται από την πίσω πλευρά

1964

mag3 kyl 1964

Fondation de l'automobile Marius Berliet - Lyon - France

Hotchkiss, ένας Γάλλος παρασκευαστής αυτοκινήτων και όπλων, παρήγαγε οχήματα για την πόλη από το 1904 έως το 1954 και στρατιωτικά οχήματα έως το 1969. Η εταιρεία σχεδίασε το πρώτο ανατρεπόμενο φορτηγό, παρέχοντας ευκολότερη πρόσβαση στη μηχανή. Τα φορτηγά Hotchkiss PL60/DH60 (6 τόνοι GVW) ήταν τα πρώτα γαλλικά φορτηγά που είχαν αυτήν την κουκέτα.

1970

mag3 kyl 1970

Fondation de l'automobile Marius Berliet - Lyon - France

Η Berliet συνέχισε να σχεδιάζει για περισσότερη άνεση και ορατότητα. Η καμπίνα του KB2400 - με το Berliet TR 300 - θεωρούνταν ένα πρότυπο της βιομηχανίας για χρόνια.

1981

mag3 kyl 1981

Fondation de l'automobile Marius Berliet - Lyon - France

Η RVI (Renault Véhicule industriel) κυκλοφόρησε το Turboleader. Ενώ η κουκέτα 2480 είναι πολύ παρόμοια με το KB2400, αυτός ο «Φοίνικας» ξεχώρισε με αξιοσημείωτες βελτιώσεις στη διάταξη και τον εξοπλισμό. Η καμπίνα του Turboleader ήταν μία από τις πιο ευρύχωρες στην αγορά, με χαμηλό προφίλ στο καπό της μηχανής και μια πολύ υψηλή οροφή. Με 2,05 μέτρα ανάμεσα στο δάπεδο και την ηλιοροφή, οι οδηγοί μπορούν να στέκονται όρθιοι μέσα στην κουκέτα.

1990

mag3 kyl 1990

Fondation de l'automobile Marius Berliet - Lyon - France

Με την καμπίνα AE, η Renault Trucks επαναστάτησε στο σχεδιασμό καμπίνας. Ο σχεδιασμός παρείχε ένα επίπεδο δάπεδο και για ακόμα μια φορά προέκυψε ο βαθμός άνεσης στα φορτηγά μαζικής παραγωγής.

2021

mag3 kyl 2021

Fondation de l'automobile Marius Berliet - Lyon - France

Μια βασική αλλαγή στο σχεδιασμό του φορτηγού δημιουργήθηκε με μέγεθος 12,5m3 κουκέτες νέας γενιάς που έθεσε ένα νέο ορόσημο στην άνεση χώρου.

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+