Η επιλογή μου 0
How to adapt your combine harvester tyres to your needs

Πώς να προσαρμόσετε τα ελαστικά της θεριζοαλωνιστικής μηχανής σας στις ανάγκες σας

Πώς να προσαρμόσετε τα ελαστικά της θεριζοαλωνιστικής μηχανής σας στις ανάγκες σας

Η περίοδος της συγκομιδής έφτασε. Ετοιμάζεστε να βγάλετε τη θεριζοαλωνιστική μηχανή σας από το γκαράζ για την πολυάσχολη περίοδο της συγκομιδής. Πώς μπορείτε να σιγουρευτείτε ότι τα ελαστικά σας είναι έτοιμα για αυτή την περίοδο, χωρίς ολίσθηση, τρυπήματα, περιττή κατανάλωση καυσίμου ή υπερβολική συμπίεση του εδάφους; Οι ειδικοί μας έχουν μερικές συμβουλές για εσάς.

ΣΥΝΟΨΗ:

Ελέγξτε τη γενική κατάσταση των ελαστικών τηςθεριζοαλωνιστικής μηχανής σας

Όταν βγάζετε τη θεριζοαλωνιστική μηχανή σας από το γκαράζ μετά από αρκετούς μήνες, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να ελέγξετε τη γενική κατάσταση των ελαστικών. Επιθεωρήστε τα για να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν αμυχές ή άλλες μορφές βλάβης και ότι δεν υπάρχει υπερβολική φθορά που μπορεί να προκαλέσει υπερβολική ολίσθηση στο χωράφι, αναγκάζοντάς σας να τα αντικαταστήσετε μετά την έναρξη της συγκομιδής. Εάν έχετε αμφιβολίες, μη διστάσετε να συμβουλευτείτε τον μεταπωλητή ελαστικών σας.

Εφαρμόστε τη σωστή πίεση ελαστικών

Η πίεση ελαστικών είναι εξίσου σημαντική για τη θεριζοαλωνιστική μηχανή σας όσο και για τα άλλα γεωργικά μηχανήματά σας. Γιατί; Επειδή στα μεγάλα μηχανήματα, όπως οι θεριζοαλωνιστικές μηχανές, καθένα από τα μπροστινά ελαστικά σας ενδέχεται να πρέπει να μεταφέρει έως και 15 τόνους.

Εάν η πίεση είναι ανεπαρκής, μπορεί να οδηγήσει σε καταπόνηση και, εν τέλει, φθορά του ελαστικού. Το σχέδιο πέλματος ενός υπερφορτωμένου ελαστικού θα τρυπήσει τον σκελετό, ο οποίος εν τέλει θα σπάσει, οδηγώντας σε εξωτερικές (ορατές) ή εσωτερικές (μη ορατές) ακτινωτές ρωγμές. Αυτή είναι η αρχή του τέλους για τη ζωή της θεριζοαλωνιστικής μηχανής και η πρόωρη αντικατάστασή της συνεπάγεται δαπάνη η οποία θα μπορούσε να αποφευχθεί.

Εάν, από την άλλη, το ελαστικό είναι υπερβολικά φουσκωμένο, θα συμπιέσει το έδαφος ακόμα περισσότερο την περίοδο (συγκομιδή) που χρησιμοποιείτε ένα μηχάνημα με το μέγιστο φορτίο αξόνων.

Πώς μπορείτε, λοιπόν, να βρείτε τη σωστή πίεση για τα ελαστικά σας;

Για την πίεση πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το φορτίο. Και για να το υπολογίσετε, πρέπει να συλλέξετε διάφορες πληροφορίες και να εκτελέσετε έναν απλό υπολογισμό.

Μην ανησυχείτε, θα είμαστε δίπλα σας σε κάθε βήμα της διαδικασίας.

Πώς μπορείτε να υπολογίσετε το φορτίο της θεριζοαλωνιστικής μηχανής σας?

Αρχικά, σας προτείνουμε να σχεδιάσετε έναν πίνακα σαν και αυτόν και να τον συμπληρώσετε με τις τιμές που θα χρησιμοποιήσετε για τον υπολογισμό του συνολικού φορτίου:

FRONT (70%)

REAR (30%)

1- Combine harvester empty weight

2- Picker weight

3- Load transfer from picker

4- Hopper weight

5- Total weight per axle

6- Total weight per tyre

1 - Προσδιορισμός του βάρους της θεριζοαλωνιστικής μηχανής χωρίς φορτίο

Το πρώτο βήμα είναι να βρείτε το βάρος της θεριζοαλωνιστικής μηχανής σας χωρίς φορτίο. Ιδανικά, θα πρέπει να τη ζυγίσετε, αλλά, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, μπορείτε να βρείτε αυτή την πληροφορία στην ετικέτα κατασκευαστή ή στο εγχειρίδιο χρήσης της θεριζοαλωνιστικής μηχανής σας.

Ας χρησιμοποιήσουμε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα: μια θεριζοαλωνιστική μηχανή John Deere S770 με βάρος χωρίς φορτίο 18.900 kg.

2 - Προσδιορισμός του βάρους του συλλέκτη / μπάρας κοπής

Το βάρος του συλλέκτη θα συνυπολογιστεί και στον υπολογισμό του φορτίου.

Παράδειγμα βάρους συλλέκτη: 3.550 kg.

Δεδομένου ότι ο συλλέκτης βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της μηχανής, θα δημιουργήσει αντιστάθμιση σύμφωνα με την αρχή του προβόλου. Επομένως, πρέπει να μετρήσετε την επίδραση σε κιλά στον άξονα, λαμβάνοντας υπόψη την αντιστάθμιση μεταξύ του κέντρου βαρύτητας του εργαλείου και του κέντρου των ρουλεμάν του άξονα.

3 - Προσδιορισμός της αντιστάθμισης και της μετατόπισης φορτίου της θεριζοαλωνιστικής μηχανής

Δεδομένου ότι υπάρχει αντιστάθμιση με την μπάρα κοπής, θα υπολογίσουμε τη μετατόπιση φορτίου. Για να το κάνουμε αυτό, πρώτα πρέπει να εκτιμήσουμε την τιμή της αντιστάθμισης.

Για τον υπολογισμό της αντιστάθμισης, πρέπει να λάβουμε υπόψη το σημείο ένωσης του συλλέκτη και να υπολογίσουμε το κέντρο βαρύτητας του εργαλείου. Λαμβάνοντας ως αναφορά ένα σημείο περίπου 1 μέτρο μπροστά από το σημείο ένωσης, πρέπει να μετρήσουμε την απόσταση μεταξύ του μέσου του μπροστινού ρουλεμάν και του σημείου αυτού.

Στο παράδειγμά μας, μετράμε αντιστάθμιση 3,05 μέτρων.

Πρέπει, επίσης, να γνωρίζετε το μεταξόνιο (την απόσταση μεταξύ του κέντρου του οπίσθιου ρουλεμάν και του κέντρου του μπροστινού ρουλεμάν). Συνήθως παρέχεται στα τεχνικά έγγραφα, αλλά μπορείτε, επίσης, να το μετρήσετε εύκολα.

Στο παράδειγμά μας, μετράμε ένα μεταξόνιο 3,55 μέτρων.

Ο συντελεστής αντιστάθμισης φορτίου υπολογίζεται ως εξής: Απόσταση μεταξύ του κέντρου βαρύτητας και του κέντρου του μπροστινού ρουλεμάν διαιρούμενο με το μεταξόνιο.

Στο παράδειγμά μας: 3,05 / 3,55 = 0,86 είναι η αντιστάθμιση φορτίου μας.

Αυτός ο συντελεστής χρησιμοποιείται για την εκτίμηση του πρόσθετου βάρους στον μπροστινό άξονα.

Τώρα θα πολλαπλασιάσουμε το βάρος του μπροστινού εργαλείου με αυτό τον συντελεστή:

Στο παράδειγμά μας: 3.550 kg x 0,86 = 3.053 kg (στρογγυλοποίηση στα 3.050 kg). Αυτό σημαίνει ότι έχουμε μετατόπιση φορτίου 3.050 kg.

Υπολογισμός της κατανομής μπροστινού/οπίσθιου βάρους της θεριζοαλωνιστικής μηχανής σας

Για το μπροστινό/οπίσθιο βάρος, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια ασφαλή αναλογία 70/30, η οποία ισχύει για τα περισσότερα μηχανήματα: 70% μπροστινό φορτίο και 30% οπίσθιο φορτίο. Μπορείτε να ελέγξετε αυτή την πληροφορία με τον μεταπωλητή σας.

Επομένως, για να υπολογίσουμε το βάρος στον μπροστινό άξονα, εφαρμόζουμε ένα ποσοστό 70% στο βάρος χωρίς φορτίο. Και για τον οπίσθιο άξονα, εφαρμόζουμε ένα ποσοστό 30%.

Το αποτέλεσμά μας είναι

18.900 kg x 70% = 13.230 kg στον μπροστινό άξονα

18.900 kg x 30% = 5.670 kg στον πίσωάξονα

Τώρα μπορείτε να μεταφέρετε τα δεδομένα που συλλέξατε στον πίνακα κατ’ αυτό τον τρόπο:

FRONT (70%)

REAR (30%)

1- Combine harvester empty weight

13 230 kg

5 670 kg

2- Picker weight

3 550 kg

-

3- Load transfer from picker

3 050 kg

-

4- Hopper weight

5- Total weight per axle

6- Total weight per tyre

4 - Υπολογισμός του βάρους δεξαμενής

Όσον αφορά τη δεξαμενή της θεριζοαλωνιστικής μηχανής, συνήθως γνωρίζετε τον όγκο της. Η λογική είναι να πάρετε τη χωρητικότητά της σε λίτρα και να τη μετατρέψετε σε κιλά. Για αυτό, σας προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τον γενναιόδωρο συντελεστή 0,8.

Στο παράδειγμά μας, η δεξαμενή έχει χωρητικότητα 10.500 λίτρα, επομένως, εφαρμόζοντας τον συντελεστή, το αποτέλεσμα θα ήταν:

10.500 λίτρα x 0,8 = 8.400 kg βάρος της δεξαμενής.

Δεδομένου ότι ένα μεγάλο τμήμα της δεξαμενής της θεριζοαλωνιστικής μηχανής βρίσκεται μπροστά, θα χρησιμοποιήσουμε την ίδια αναλογία 70/30 για να υπολογίσουμε την κατανομή του μπροστινού/οπίσθιου βάρους.

Το αποτέλεσμά μας είναι:

8.400 kg x 70% = 5.880 kg στον μπροστινό άξονα

8.400 kg x 30% = 2.520 kg στον οπίσθιο άξονα.

Μπορείτε να προσθέσετε αυτές τις τιμές στον πίνακα.

5 - Υπολογισμός συνολικού μπροστινού/πίσω βάρους

Τώρα που έχουμε όλες αυτές τις πληροφορίες, το μόνο που μένει είναι να προσθέσουμε τα βάρη ανά στήλη μπροστινού/πίσω άξονα.

FRONT (70%)

REAR (30%)

1- Combine harvester empty weight

13 230 kg

5 670 kg

2- Picker weight

3 550 kg

-

3- Load transfer from picker

3 050 kg

-

4- Hopper weight

5 880 kg

2 520 kg

5- Total weight per axle

25 710 kg

8 190 kg

6- Total weight per tyre

12 855 kg

4 095 kg

Στο παράδειγμά μας, το συνολικό βάρος του μπροστινού άξονα είναι 25.710 kg.
Για να βρείτε το βάρος ανά ελαστικό, απλώς διαιρούμε αυτό τον αριθμό με το 2: 25.710 kg / 2 = 12.855 kg ανά μπροστινό ελαστικό.

Κάνουμε τον ίδιο υπολογισμό και για τον πίσω άξονα:
Συνολικό βάρος οπίσθιου άξονα: 8.190 kg, 8.190 kg / 2 = 4.095 kg ανά πίσω ελαστικό.

Πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα αναλώσιμα?

Τα αναλώσιμα, όπως οι υδρογονάνθρακες και το καύσιμο αντιπροσωπεύουν βάρος που ορισμένες φορές συμπεριλαμβάνεται στο βάρος χωρίς φορτίο του οχήματος, το οποίο παρέχεται στο δελτίο τεχνικών δεδομένων του κατασκευαστή. Δεδομένου ότι κάνουμε έναν πρόχειρο υπολογισμό, δεν στοχεύουμε σε εξαιρετική ακρίβεια. Εστιάζουμε στα βασικά φορτία για να προσδιορίσουμε το συνολικό βάρος.

Προσδιορισμός της σωστής πίεσης ελαστικών για τη θεριζοαλωνιστική μηχανή σας

Μόλις βρείτε το βάρος ανά ελαστικό, ανατρέξτε στα έγγραφα του κατασκευαστή για να προσδιορίσετε τη σωστή πίεση για τα μπροστινά και τα οπίσθια ελαστικά. Μπορείτε να κατεβάσετε τα έγγραφα της MICHELIN εδώ.

Στο παράδειγμά μας, τα ελαστικά είναι τα MICHELIN CEREXBIB 2.

Τα τεχνικά έγγραφα για αυτό το ελαστικό δείχνει έναν πίνακα με πιέσεις, φορτία και ταχύτητες. Αυτά τα τρία δεδομένα συνδέονται στενά (για να μάθετε περισσότερα, διαβάστε το άρθρο μας "Πώς να αποφύγετε της υπερφόρτωσης των ελαστικών").

Δείτε πώς βρίσκουμε την τιμή:

Για μια θεριζοαλωνιστική μηχανή, υπολογίσαμε ένα συνολικό φορτίο 12.855 kg ανά μπροστινό ελαστικό.

Στον παρακάτω  πίνακα για το ελαστικό MICHELIN Cerexbib 2, μπορούμε να δούμε ότι, εάν δεν σκοπεύουμε να υπερβούμε τα 10 km/h σε ταχύτητα, μπορούμε να μεταφέρουμε έως και 13.070 kg με πίεση 1,7 bar.

Αυτή είναι η πίεση που πρέπει να εφαρμόσουμε στα μπροστινά ελαστικά 38’’ για βέλτιστες επιδόσεις.

MICHELIN Cerexbib 2 tyre
VF 900/60R38 CFO+ 193A8 TL

MICHELIN Cerexbib 2 front pressure

MICHELIN Cerexbib 2 front pressure

Για το οπίσθιο ελαστικό, το εκτιμώμενο φορτίο ανά ελαστικό ήταν 4.095 kg. Ανατρέχοντας στον πίνακα για τα οπίσθια ελαστικά MICHELIN Cerexbib 2, μπορούμε να δούμε ότι με πίεση 1,2 bar μπορούμε να μεταφέρουμε φορτίο έως και 6.035 kg με μέγιστη ταχύτητα 10 km/h.

MICHELIN Cerexbib 2 tyre
VF 620/70R26 CFO+ 173A8 TL

MICHELIN Cerexbib 2 rear pressure

MICHELIN Cerexbib 2 rear pressure

Επομένως, η πίεση στα μπροστινά/πίσω ελαστικά είναι προσαρμοσμένη στη θεριζοαλωνιστική μηχανή μας.

Identify the correct tyre pressures for your combine harvester

προσδιορισμός της σωστής πίεσης ελαστικών για τη θεριζοαλωνιστική μηχανή σας

Η ιδιάζουσα περίπτωση του επικλινούς εδάφους

Εάν υπάρχει κάποιος λόφος στα χωράφια σας, η θεριζοαλωνιστική μηχανή σας δεν θα είναι εντελώς οριζόντια, πράγμα που συνεπάγεται τη μετατόπιση φορτίου από τη μία πλευρά στην άλλη. Σε αυτή την περίπτωση, θα αυξήσουμε την πίεση ελαφρώς για να προστατεύσουμε το ελαστικό. Η μέθοδος αύξησης της πίεσης παρατίθεται στο τέλος των τεχνικών εγγράφων της Michelin

Σε διαφορετική περίπτωση, χρησιμοποιήστε τις συνιστώμενες πιέσεις

Το φαινόμενο του τετραγωνίσματος ελαστικού

Δεδομένου ότι δεν έχετε οδηγήσει τη θεριζοαλωνιστική μηχανή σας για αρκετό καιρό, τα ελαστικά σας ενδέχεται να έχουν ξεφουσκώσει λίγο λόγω της φυσικής απώλειας αέρα με την πάροδο του χρόνου. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να παρατηρήσετε το «τετραγώνισμα ελαστικού». Αντί να διατηρήσει το στρογγυλό σχήμα του, το ελαστικό έχει ελαφρώς πλατυνθεί στο τμήμα που έρχεται σε επαφή με το έδαφος. Δεν είναι κάτι ανησυχητικό.

Στις πρώτες στροφές, θα αισθανθείτε μερικές δονήσεις μέχρι τα ελαστικά να επιστρέψουν στο φυσιολογικό τους σχήμα. Αυτό το φαινόμενο που ονομάζεται «τετραγώνισμα ελαστικού» θα επιλυθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+