Σκασμένο ελαστικό: το τρακτέρ μου έχει τρυπημένο ελαστικό;
Σκασμένο ελαστικό: το τρακτέρ μου έχει τρυπημένο ελαστικό;
ΣΥΝΟΨΗ
Εάν δεν ήταν τρυπημένο ελαστικό;
Εάν έχετε λάβει ειδοποίηση από το συστήματα απομακρυσμένου φουσκώματος ή εάν πιστεύετε ότι έχετε σκασμένο ελαστικό ή τουλάχιστον ένα ελαστικό σας είναι πιο ξεφούσκωτο από το συνηθισμένο, το πρώτο πράγμα που μπορεί να σκεφτείτε είναι ότι έχετε ένα τρυπημένο ελαστικό. Αλλά η αιτία μπορεί να είναι διαφορετική.
Πώς μπορείτε να μάθετε εάν έχετε ένα τρυπημένο ελαστικό ή όχι;
Φουσκώστε το!
Ναι, αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σας προτείνουμε να κάνετε, απλώς επειδή είναι το μοναδικό πράγμα με το οποίο θα μπορέσετε να επιβεβαιώσετε μία από αυτές τις θεωρίες:
1 - Η ειδοποίηση που έστειλε το συστήματα απομακρυσμένου φουσκώματος (CTIS) μπορεί να οφείλεται σε σφάλμα μέτρησης. Οι αλλαγές στις εξωτερικές θερμοκρασίες προκαλούν αλλαγές στην πίεση. Και, ανάλογα με την ανοχή των αισθητήρων, αυτό μπορεί να δημιουργήσει μια ειδοποίηση για σκασμένο ελαστικό, η οποία μπορεί να είναι ή όχι αιτιολογημένη.
2 - Υπάρχει μια μικρή, ανεπαίσθητη πτώση στην πίεση, η οποία είναι φυσιολογική εάν δεν έχετε προσαρμόσει την πίεση του ελαστικού σας για αρκετό καιρό. Εάν επαναφέρετε τη βέλτιστη πίεση για τη δραστηριότητά σας, θα αποφύγετε να φθείρετε το ελαστικό όταν οδηγείτε.
3 - Ακούτε μια συνεχή διαρροή αέρα, η οποία επιβεβαιώνει ότι υπάρχει πραγματικό πρόβλημα.
Στην τρίτη περίπτωση, όταν επιβεβαιώνεται η μη φυσιολογική απώλεια αέρα, μπορεί να οφείλεται σε:
πρόβλημα στεγανότητας
ή τρύπημα ελαστικού.
Πρόβλημα στεγανότητας
Εάν πρόκειται για πρόβλημα στεγανότητας, μπορεί να οφείλεται σε σφάλμα της βαλβίδας. Για παράδειγμα, το πώμα της βαλβίδας έχει χαθεί ή δεν είναι πλέον στεγανό ή το σημείο όπου η βαλβίδα είναι τοποθετημένη στη ζάντα έχει διαρροή αέρα.
Ένα άλλο ενδεχόμενο είναι ότι, όταν εργάζεστε στα χωράφια, μπορεί να μπει χώμα ανάμεσα στην άκρη της ζάντας και το τακούνι του ελαστικού, αποκαλύπτοντας μια διαρροή.
Ένα τρίτο ενδεχόμενο είναι ο εσωτερικός σωλήνας να έχει γίνει πορώδης με την πάροδο του χρόνου και να μην μπορεί πλέον να συγκρατεί τον αέρα όπως παλαιότερα.
Τρυπημένο ελαστικό
Κατά τις εργασίες σας, μπορεί να προκύψει κάποιο τρύπημα ελαστικού.
Θα έχει επηρεαστεί είτε από μια αμυχή ή ένα τρύπημα στο πέλμα ή το πλευρό είτε από μια ρωγμή στη ζάντα.
A punctured tractor tyre
Τι πρέπει να κάνετε;
Σε αυτό το σημείο, μπορεί να μη γνωρίζετε ακόμα εάν πρόκειται για τρύπημα ελαστικού ή για πρόβλημα στεγανότητας. Για να προσπαθήσετε να εντοπίσετε τη διαρροή, ένα απλό κόλπο είναι να ψεκάσετε σαπουνόνερο στο ελαστικό, τη ζάντα και τη βαλβίδα.
Εάν, για παράδειγμα, εντοπίσετε διαρροή αέρα στη βαλβίδα, μπορεί να αρκεί να σφίξετε τη βαλβίδα για να λύσετε το πρόβλημα.
Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί να είναι προτιμότερο να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία αγροτικών ελαστικών που θα εξετάσει το ελαστικό λεπτομερέστερα με έμπειρο μάτι και θα μπορεί να κρίνει εάν μπορεί να επισκευαστεί ή όχι.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να αποφύγετε τη φθορά ελαστικών στο μέλλον.
Πότε μπορεί να επισκευαστεί ένα τρυπημένο ελαστικό?
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και αν το τρακτέρ σας έχει τρυπημένο ελαστικό, είναι δυνατή η επισκευή του. Ανάλογα με τον τύπο της βλάβης που έχει υποστεί, το μήκος, το βάθος και το σημείο της αμυχής, ο επαγγελματίας ελαστικών θα μπορεί να σας πει εάν το ελαστικό σας θα έχει μια δεύτερη ευκαιρία ή όχι.
Σε άλλες περιπτώσεις, η επισκευή δεν θα είναι δυνατή και θα πρέπει να το αντικαταστήσετε.
Τρύπημα ελαστικού: Επιδιορθώσιμη βλάβη
Επιδιορθώσιμη βλάβη
Ακολουθεί μια λίστα περιπτώσεων στις οποίες ένα τρυπημένο ελαστικό μπορεί γενικά να επισκευαστεί.
- Αμυχές ή φθορές στις γραμμώσεις, π.χ. μεταλλικά υπολείμματα που έχουν κολλήσει στο ελαστικό.
- Αμυχές ή φθορές στο πέλμα.
- Μικρά τρυπήματα στην εσωτερική πλευρά του ελαστικού.
- Μικρές αμυχές το πλευρό του ελαστικού κάθετες στην περίμετρο
Δείτε μερικές φωτογραφίες επιδιορθώσιμης βλάβης:
Repairable damage: tyre tractor example1
Repairable damage: tyre tractor example2
Repairable damage: tyre tractor example3
Tyre puncture: Non-repairable damage
Μη επιδιορθώσιμη βλάβη
Στις παρακάτω περιπτώσεις, ένα τρύπημα ελαστικού δεν μπορεί ή δεν πρέπει να επιδιορθωθεί.
• Για τεχνικούς λόγους ή επειδή η επισκευή δεν θα ήταν οικονομική.
• Μακριές, βαθιές αμυχές στην εσωτερική πλευρά του ελαστικού.
• Βλάβη στο πλευρό περιμετρικά.
• Βλάβη κοντά στο τακούνι.
• Ακτινωτός διαχωρισμός.
Δείτε μερικές φωτογραφίες μη επιδιορθώσιμης βλάβης:
Non repairable damage example1
Non repairable damage example2
Non repairable damage example3
Πώς επισκευάζεται ένα τρύπημα ελαστικού;
Σε αυτό το βίντεο, ένας ειδικός σας παρουσιάζει συγκεκριμένα παραδείγματα επιδιορθώσιμων/μη επιδιορθώσιμων τρυπημένων ελαστικών και σας δείχνει βήμα-βήμα πώς πραγματοποιεί μια επισκευή.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Αποδεχτείτε τα cookies στο YouTubeΧρειάζεται να αντικαταστήσετε ένα τρυπημένο ελαστικό; Βρείτε το καλύτερο ελαστικό MICHELIN για τις ανάγκες σας.
Θέλετε περισσότερες συμβουλές; Ανακαλύψτε τον οδηγό μας για τη φθορά ελαστικών