Background image operating advice Help and Advice

Zoom sur les roues d'un camion équipé en pneus Michelin

Συμβουλές λειτουργίας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

Πριν από την έναρξη της διαδικασίας τοποθέτησης του ελαστικού, πρέπει να εξακριβωθεί η συμμόρφωση και η συμβατότητα του ελαστικού με τον τροχό και το όχημα.
Η σωστή τοποθέτηση του ελαστικού που πραγματοποιείται με τις συνιστώμενες μεθόδους εργασίας και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες ασφαλείας, βοηθά να διασφαλιστεί ότι το ελαστικό θα χρησιμοποιηθεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

A. Γενικές προφυλάξεις

  • Οι χειριστές πρέπει πάντα να είναι εφοδιασμένοι με τη συνήθη προστατευτική ενδυμασία τους (ωτοασπίδες, γάντια, παπούτσια ασφαλείας κ.λπ.).
  • Οι χειριστές πρέπει να είναι σωστά εκπαιδευμένοι για την εργασία που εκτελούν και να χρησιμοποιούν κατάλληλο εξοπλισμό.
  • Το όχημα πρέπει να είναι ακίνητο με τον κινητήρα σβηστό και να είναι σωστά σταθεροποιημένο (χειρόφρενο, τσοκ, βάσεις άξονα κ.λπ.).

Β. Προφυλάξεις τοποθέτησης

Βεβαιωθείτε ότι ο τροχός και τα εξαρτήματά του είναι κατάλληλα, καθαρά και σε καλή κατάσταση.

  • Ελέγξτε τη συμβατότητα ελαστικού και τροχού, ελαστικού και οχήματος και ελαστικού και χρήσης.
  • Τηρείτε τις θέσεις, την κατεύθυνση τοποθέτησης, την κατεύθυνση περιστροφής και οποιεσδήποτε σχετικές οδηγίες όταν αναφέρονται στα πλευρικά τοιχώματα του ελαστικού.
  • Βεβαιωθείτε ότι το εσωτερικό του ελαστικού είναι καθαρό, στεγνό και απαλλαγμένο από ξένα σώματα. Για ένα ελαστικό που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στο δρόμο, ελέγξτε προσεκτικά ότι το εσωτερικό του ελαστικού δεν δείχνει σημάδια ότι έχει τρέξει υπο-φουσκωμένο (στίγμα, εξάρθρωση).
  • Αλλάξτε τη στεγανοποίηση βαλβίδας για τροχούς χωρίς σωλήνα ή το σωλήνα και το πτερύγιο για τους τροχούς τύπου σωλήνα.
  • Βεβαιωθείτε ότι το ελαστικό είναι κεντραρισμένο στη ζάντα κατά το φούσκωμα.
  • Φουσκώστε το ελαστικό με ασφάλεια στην πίεση λειτουργίας που προτείνει ο κατασκευαστής. Βεβαιωθείτε ότι όλα τα εξαρτήματα είναι σωστά στη θέση τους. Μην στέκεστε ποτέ μπροστά σε τοποθετημένο ελαστικό. Σταθείτε στην ευθεία με το πέλμα, τουλάχιστον 3 μέτρα μακριά. Χρησιμοποιείτε πάντα κλωβό φουσκώματος όπου είναι δυνατόν.
  • Όλες αυτές οι προφυλάξεις πρέπει να χρησιμοποιούνται τόσο για καινούργια ελαστικά όσο και για ελαστικά που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί στο δρόμο.
  • Συνιστούμε την τοποθέτηση ελαστικών σε τροχούς με προστατευμένες βαλβίδες για οχήματα εξοπλισμένα με δισκόφρενα για να αποφευχθεί ο κίνδυνος βλάβης της βαλβίδας από κάποιο αντικείμενο που μπλοκάρει μεταξύ του φρένου και του τροχού.
  • Η λανθασμένη τοποθέτηση ελαστικών και τροχών μπορεί να οδηγήσει σε ζημιά σε ελαστικά και οχήματα και τραυματισμό ατόμων (σοβαρός ή ακόμα και θανάσιμος τραυματισμός).

Γ. Έλεγχος βαλβίδων

Λόγω της παλαιότητας και της υψηλής θερμοκρασίας που συνδέεται με τα φρένα, οι στεγανοποιήσεις βαλβίδων και οι προεκτάσεις φουσκώματος πρέπει να αντικαθίστανται κάθε φορά που αλλάζετε ένα ελαστικό.
Ένα καπάκι βαλβίδας σε άριστη κατάσταση είναι απαραίτητο για τη διατήρηση μιας αεροστεγούς στεγανοποίησης.

Picto maintenance page 27 Help and Advice

Διάγραμμα στεγανοποίησης για διπλή τοποθέτηση. Για αυτόν τον τύπο τοποθέτησης, τοποθετείτε πάντα τις βαλβίδες τη μία απέναντι από την άλλη.


ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΥΣΚΩΜΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Αυτό πρέπει να πραγματοποιείται από αρμόδιο προσωπικό χρησιμοποιώντας τον σωστό εξοπλισμό. Η λανθασμένη τοποθέτηση μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο ελαστικό (μπορεί να μην είναι ορατή τη στιγμή της τοποθέτησης), στο σωλήνα ή στον τροχό.

Η πίεση του κρύου ελαστικού πρέπει να προσδιορίζεται με βάση το φορτίο, την ταχύτητα και τις συνθήκες χρήσης.

Η Michelin συνιστά το φούσκωμα των ελαστικών με χρήση κλωβού ασφαλείας.

Θα πρέπει να φουσκώσετε τα ελαστικά σε δύο στάδια:

1ο στάδιο:
• προ-φουσκώνετε στα 1,5 bar (21,7 psi)
• γενικός έλεγχος του ελαστικού

2ο στάδιο:
• φουσκώστε το ελαστικό στην απαιτούμενη πίεση
• κατά το φούσκωμα, το ελαστικό πρέπει να τοποθετείται κατακόρυφα σε κλωβό φουσκώματος ή σε κατάλληλη ασφαλή περιοχή

Ο χειριστής πρέπει να τοποθετηθεί στην ευθεία με την ταινία του πέλματος κατά τη διάρκεια του φουσκώματος.

Κατά τη διάρκεια του φουσκώματος, σταθείτε σε απόσταση τουλάχιστον 3 μέτρων από το τοποθετημένο συγκρότημα στην ευθεία με την ταινία του πέλματος.

Edito la juste pression photo principale Help and Advice

Stand in line with the tread band and at least 3 metres away during inflation.

ΖΥΓΟΣΤΑΘΜΙΣΗ

Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι τα ελαστικά είναι σωστά ζυγοσταθμισμένα, καθώς αυτό:

• βοηθά τα ελαστικά να επιτύχουν τη μέγιστη απόδοση σε χιλιόμετρα
• προστατεύει τα μηχανικά μέρη από την πρόωρη φθορά
• εξασφαλίζει μια άνετη οδήγηση

Εάν απαιτείται ζυγοστάθμιση, η Michelin συνιστά δυναμική ζυγοστάθμιση χρησιμοποιώντας βάρη που εφαρμόζονται στον τροχό.

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΟΥ ΣΤΟ ΟΧΗΜΑ

Μετά την τοποθέτηση του τροχού στο όχημα, τα παξιμάδια του τροχού πρέπει να σφίγγονται με μια βαθμονομημένη συσκευή ροπής στη ρύθμιση ροπής που καθορίζεται από τον κατασκευαστή του οχήματος. Η σωστή διαδικασία σύσφιξης τροχού είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ασφάλειας του τροχού και της δικής σας ασφάλειας.

A. Κατάσταση τροχών:

  • Η κατάσταση των τροχών πρέπει να ελέγχεται τακτικά. Ένας ραγισμένος τροχός ή ζάντα πρέπει να αντικατασταθεί.
  • Οι τροχοί και οι ζάντες δεν πρέπει να επισκευάζονται με συγκόλληση.
  • Εάν πρέπει να πραγματοποιηθεί μια εργασία συγκόλλησης, το ελαστικό πρέπει να αφαιρεθεί από τη ζάντα. Εάν δεν γίνει αυτό, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος έκρηξης.
  • Το ελαστικό μπορεί να επανατοποθετηθεί όταν όλα τα στοιχεία έχουν επιστρέψει στη θερμοκρασία περιβάλλοντος.
  • Πριν από οποιαδήποτε συγκόλληση στο πλαίσιο του οχήματος, τα συγκροτήματα ελαστικών και τροχών πρέπει να αφαιρεθούν από το όχημα.
  • Πριν αφαιρέσετε τα χωρισμένα συγκροτήματα τροχών από ένα όχημα, συνιστάται να ξεφουσκώσετε τα ελαστικά.

B. Πριν από την τοποθέτηση/ συναρμολόγηση του τροχού, πρέπει να λάβετε υπόψη τα ακόλουθα:

1. Καθαρίστε:

  • τις επιφάνειες στήριξης της πλήμνης και του τροχού.
  • τα μπουλόνια και τα παξιμάδια του τροχού.

2. Ελέγξτε:

  • την κατάσταση των οπών στερέωσης (παραμόρφωση, ρωγμές κ.λπ.).
  • την κατάσταση των μπουλονιών (παραμόρφωση, κατάσταση σπειρωμάτων κ.λπ.).
  • την κατάσταση των παξιμαδιών (παραμόρφωση, κατάσταση σπειρωμάτων κ.λπ.).
  • για διάβρωση και τυχόν μπογιά, αφαιρώντας με συρμάτινη βούρτσα εάν χρειάζεται
  • τυχόν γρέζια, χαλαρές ή ξεφλουδισμένες επιφάνειες στο μέταλλο

3. Λιπάνετε:

  • τα σπειρώματα των παξιμαδιών του τροχού με μια σταγόνα λάδι
  • μην λιπαίνετε ποτέ την επίπεδη όψη των παξιμαδιών ή τις ροδέλες

4. Ροπή τελικής σύσφιξης:

  • Χρησιμοποιήστε μια βαθμονομημένη συσκευή ροπής.
  • Ακολουθήστε τις μεθόδους που συνιστά ο κατασκευαστής του οχήματος και τις προτεινόμενες ροπές σύσφιξης.
  • Τα παξιμάδια θα πρέπει να σφίγγονται εναλλάξ διαγώνια σύμφωνα με τον αριθμό των παξιμαδιών όπως στην παρακάτω εικόνα. Η διαμετρικά αντίθετη ακολουθία περιστροφής διασφαλίζει ότι οι επίπεδες όψεις έλκονται μεταξύ τους τετράγωνα και ομοιόμορφα.
  • Η σύσφιξη στη σωστή ροπή με μια βαθμονομημένη συσκευή ροπής καθιστά ευκολότερη την αφαίρεση του τροχού σε περίπτωση τρυπήματος, δεν παραμορφώνει τα μπουλόνια και συμβάλλει στην ασφαλή λειτουργία.

Το υπερβολικό σφίξιμο είναι συχνά εξίσου επιβλαβές με το να μην σφίξετε αρκετά και μπορεί να οδηγήσει σε:

  • παραμόρφωση ή/και ράγισμα των μπουλονιών των τροχών,
  • παραμόρφωση των σπειρωμάτων των παξιμαδιών του τροχού που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε χαλάρωση των τροχών
  • στρογγυλοποίηση των τυμπάνων κ.λπ.

Μετά από μια περίοδο τριάντα λεπτών ή μετά από 50 – 100 χιλιόμετρα χρήσης, τα παξιμάδια του τροχού πρέπει να ελεγχθούν ξανά ως προς τη στεγανότητα χρησιμοποιώντας μια βαθμονομημένη συσκευή ροπής. Όταν εκτελείται η επαναφορά, τα παξιμάδια δεν πρέπει να χαλαρώσουν και μετά να ξανασφίξουν. Θα πρέπει απλώς να ελεγχθούν.

Picto Schema maintenance clamp Help and Advice

ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Τα ελαστικά πρέπει να ελέγχονται τακτικά. Βεβαιωθείτε ότι το όχημα είναι ακινητοποιημένο, ο κινητήρας είναι σβηστός και εντελώς ακινητοποιημένος πριν από κάθε έλεγχο.

A. Φροντίδα-ελαστικών

Τα ελαστικά πρέπει να ελέγχονται τακτικά. Όταν το κάνετε αυτό, βεβαιωθείτε ότι το όχημα είναι ακινητοποιημένο, ο κινητήρας είναι σβηστός και εντελώς ακινητοποιημένος πριν από κάθε έλεγχο.

B. Φροντίδα του ελαστικού

  • Τα ελαστικά ενός οχήματος πρέπει να ελέγχονται τακτικά, προσέχοντας ιδιαίτερα:
    • το πέλμα, για σημάδια μη φυσιολογικής φθοράς, κοψίματα, παραμορφώσεις και ενσωματωμένα ξένα αντικείμενα (πέτρες, μπουλόνια, καρφιά κ.λπ.),
    • τα πλευρικά τοιχώματα για κοψίματα, ζημιές από κρούση (που προκαλούνται από λακκούβες, κράσπεδα, κ.λπ.), γδάρσιμο λόγω κράσπεδων και μη φυσιολογικές παραμορφώσεις.
  • Θα πρέπει επίσης να διερευνηθούν τα αίτια των προβλημάτων χειρισμού του οχήματος, όπως κραδασμοί στο τιμόνι, τράβηγμα προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά κ.λπ.
  • Εάν υπάρξει απώλεια πίεσης, είναι επιτακτική ανάγκη να σταματήσετε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, καθώς η οδήγηση χωρίς επαρκή αέρα προκαλεί θερμική υποβάθμιση των εξαρτημάτων του ελαστικού.
  • Το ελαστικό πρέπει να αφαιρεθεί από τη ζάντα και να προσδιοριστεί ο λόγος της απώλειας πίεσης.
  • Οποιαδήποτε ζημιά πρέπει να εξετάζεται από έναν επαγγελματία ελαστικών που είναι σε θέση να προσδιορίσει εάν μια επισκευή είναι απαραίτητη ή δυνατή.
  • Οι επισκευές πρέπει να γίνονται από ειδικό ελαστικών, ο οποίος θα αναλάβει την ευθύνη για την επισκευή.
  • Πριν από οποιαδήποτε επισκευή, πρέπει να εξεταστεί το εσωτερικό του ελαστικού για να διασφαλιστεί ότι δεν έχει υποστεί υποβάθμιση.

Β. Έλεγχος ελαστικών και συστάσεις

Picto truck axles Help and Advice

Άξονες, από αριστερά προς τα δεξιά: Τιμόνι (F), Κίνηση (D), Ρυμουλκούμενο (T)

1. Φθορά ελαστικών στον ΑΞΟΝΑ ΤΙΜΟΝΙΟΥ των μηχανοκίνητων οχημάτων

Παρατηρήσεις

  • Το μπροστινό πλαϊνό ελαστικό συνήθως φθείρεται πιο γρήγορα από το μπροστινό ελαστικό της πλευράς του οδηγού σε ένα φορτηγό που κινείται στα αριστερά.
  • Το μπροστινό πλαϊνό ελαστικό έχει συχνά πιο έντονη φθορά στον εξωτερικό προσαρμοσμένο ώμο λόγω της κλίσης του δρόμου και του αριθμού των κυκλικών κόμβων.

Οι λύσεις μας:

Για να εξομαλύνετε τη φθορά του μπροστινού ελαστικού, εάν χρειάζεται, στρέψτε τα ελαστικά στη ζάντα όταν είναι φθαρμένα κατά το ήμισυ και εναλλάξτε τα αριστερά προς τα δεξιά. Πραγματοποιήστε αναχάραξη την κατάλληλη στιγμή. Η Michelin συμβουλεύει να μην τοποθετείτε αναγομωμένα ελαστικά στους μπροστινούς άξονες διεύθυνσης μηχανοκίνητων οχημάτων.

2. Φθορά ελαστικών στον ΑΞΟΝΑ ΚΙΝΗΣΗΣ

Παρατηρήσεις

  • Κατά γενικό κανόνα, και τα δύο εσωτερικά ελαστικά έχουν πιο έντονη φθορά στον ώμο του πέλματος, στην εσωτερική πλευρά του πλαισίου.
  • Εμπλέκονται διάφοροι παράγοντες: γωνία κλίσης, τύπος ανάρτησης, χρήση του φρένου κινητήρα, συνθήκες διαδρομής και φορτίο άξονα.

Οι λύσεις μας:

Για να εξομαλύνετε τη φθορά και να εκμεταλλευτείτε πλήρως τις δυνατότητες των τεσσάρων ελαστικών με την ενσωμάτωση της αναχάραξης, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

  • Αλλάξτε τα εσωτερικά και εξωτερικά ελαστικά (διπλή τοποθέτηση)
  • Γυρίστε τα δύο εσωτερικά ελαστικά στις ζάντες τους ενώ παρατηρείτε την φορά περιστροφής
  • Κάντε ξανά αναχάραξη με 3 έως 4 mm πέλματος να απομένουν

Τοποθετήστε αναγομωμένα ελαστικά στους κινητήριους άξονες στην πίσω θέση.

3. Φθορά ελαστικών στον ΑΞΟΝΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ (περίπτωση ημιρυμουλκούμενων με 3 σταθερούς άξονες)

Παρατηρήσεις

Ως αποτέλεσμα του πλευρικού τριψίματος κατά τις στροφές και τους ελιγμούς, ο ρυθμός φθοράς των ελαστικών που τοποθετούνται στους 3 άξονες δεν είναι ομοιόμορφος:

  • Ο 1ος άξονας επηρεάζεται μετρίως από την τριβή και επομένως θα έχει ένα επίπεδο φθοράς στο μέσον μεταξύ αυτού του 2ου και του 3ου άξονα.
  • Ο 2ος άξονας, ουσιαστικά χωρίς καταπονήσεις, έχει πολύ χαμηλό βαθμό φθοράς.
  • Ο 3ος άξονας έχει πιο γρήγορη φθορά επειδή επηρεάζεται περισσότερο από την τριβή που συνδέεται με τη γεωμετρία του οχήματος.

Οι λύσεις μας:

Για να εξομαλύνετε τη φθορά και να επωφεληθείτε από το πλήρες δυναμικό και των δύο ελαστικών ενσωματώνοντας την αναχάραξη, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

Εναλλαγή ελαστικών:

  • Γυρίστε τα ελαστικά στις ζάντες τους στον 1ο και στον 3ο άξονα όταν έχουν φθαρεί περίπου κατά 50%.
  • Κάντε αναχάραξη (σε 3 - 4 mm υπολειπόμενο βάθος σχεδίου πέλματος):
  • Στον 1ο άξονα είναι δυνατή η χρήση αυλακωμένων ελαστικών ανάλογα με τη χρήση.
  • Στον 2ο άξονα συνήθως συνιστάται η χρήση ελαστικών με αυλακώσεις.
  • Στον 3ο άξονα η χρήση ελαστικών με αυλακώσεις δεν συνιστάται κανονικά.

Τα ελαστικά του 3ου άξονα μπορούν να υποστούν αναχάραξη και να τοποθετηθούν στον 2ο άξονα.

Για ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα, τα ελαστικά MICHELIN Remix μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε θέση.

Γ. Περιστροφή ελαστικού και ενεργοποίηση της ζάντας

Η περιστροφή ελαστικού είναι μια λειτουργία που συνίσταται στην αφαίρεση του ελαστικού από μια θέση του οχήματος και στην επανατοποθέτησή του σε άλλη θέση.
Η ενεργοποίηση της ζάντας είναι μια λειτουργία που αποτελείται από την αφαίρεση του ελαστικού από τη ζάντα και την επανατοποθέτησή του αντίστροφα.
Αυτές οι δύο λειτουργίες μπορούν να αυξήσουν τη μακροζωία του ελαστικού κατά περίπου 20%*.

Παράδειγμα: φθορά στα ελαστικά του κινητήριου άξονα
Ορισμένα ελαστικά φορτηγών έχουν κατεύθυνση περιστροφής που θα πρέπει να τηρείται στην αρχή της διάρκειας ζωής του ελαστικού για να βελτιστοποιηθεί η απόδοση σε όλα τα επίπεδα. Σε αυτήν την περίπτωση, όταν περιστρέφετε ελαστικά, μπορεί να χρειαστεί να ανοίξετε και τις ζάντες τους για να διατηρήσετε τη συνιστώμενη φορά περιστροφής.

Edito maintenance page 34 Help and Advice

Δ. Ελαστικά ANTISPLASH™

Το σύστημα Antisplash™ έχει σχεδιαστεί για να είναι αποτελεσματικό στο εξωτερικό του οχήματος.
Οι λέξεις «εξωτερική πλευρά» επισημαίνονται σε πολλές γλώσσες στο πλευρικό τοίχωμα των ελαστικών 385/65 R 22.5 με το σύστημα Antisplash™.

– ελαστικά 385/65 R 22.5 και 315/70 R 22.5

Για λόγους απαιτήσεων χώρου, 385/65 R 22.5 Antisplash™ και 315/70 R 22.5

Τα ελαστικά Antisplash™ δεν πρέπει να περιστρέφονται στις ζάντες τους.

– ελαστικά 385/55 R 22.5

Είναι δυνατό να περιστρίψετε αυτά τα ελαστικά στις ζάντες τους. Εάν απαιτείται, είναι σημαντικό να ελέγξετε ότι το Antisplash™ δεν έρχεται σε επαφή με μηχανικά μέρη. Για να γίνει αυτό, τα διάκενα πρέπει να ελέγχονται με τους τροχούς σε όλες τις θέσεις διεύθυνσης (από το πλήρες αριστερό κλείδωμα έως το πλήρες δεξιό κλείδωμα) λαμβάνοντας υπόψη τις διακυμάνσεις στη γεωμετρία όταν το όχημα βρίσκεται σε δυναμική χρήση. Θα ήταν επίσης σκόπιμο να επικοινωνήσετε με τον κατασκευαστή του οχήματος για τα σχόλιά του.

Ε. Ευθυγράμμιση τροχών

Με τη μέτρηση και τη ρύθμιση των γωνιών των τροχών σε ένα όχημα, το κόστος καυσίμου και η φθορά των ελαστικών μειώνονται.

Αυτό οδηγεί σε καλύτερη εξοικονόμηση και προστασία του περιβάλλοντος για όλους. Σημαίνει επίσης βελτίωση της ασφάλειας όταν καταλαμβάνει λιγότερο χώρο με ένα όχημα που ταξιδεύει σε αυτοκινητόδρομο με σωστά ευθυγραμμισμένους τροχούς.

ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Όταν αφαιρείτε έναν τροχό από ένα όχημα,

εάν το ελαστικό είναι μέρος διπλής τοποθέτησης ή εάν η ζάντα παρουσιάζει εμφανή ζημιά, τα ελαστικά:

  • πρέπει να ξεφουσκώσουν αφαιρώντας τον πυρήνα της βαλβίδας πριν αφαιρεθεί η τοποθετημένη μονάδα από το όχημα
  • Συμμορφωθείτε με τις συστάσεις και τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος

Αφαίρεση του ελαστικού με τον τροχό ακόμα τοποθετημένο στο όχημα

Η Michelin δεν συνιστά αυτήν την πρακτική, η οποία θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο εάν δεν είναι δυνατή η αφαίρεση του τροχού. Σε αυτήν την περίπτωση, ξεφουσκώστε εντελώς το ελαστικό αφαιρώντας τον πυρήνα της βαλβίδας.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ

Α. Προϋποθέσεις για σωστή αποθήκευση ελαστικών

  • Καθαροί, ξηροί, εύκρατοι και καλά αεριζόμενοι χώροι, προστατευμένοι από το άμεσο ηλιακό φως και τις κακές καιρικές συνθήκες.
  • Οι χώροι αποθήκευσης δεν πρέπει να περιέχουν εξοπλισμό που παράγει όζον, όπως λαμπτήρες φθορισμού, λαμπτήρες ατμών υδραργύρου, ηλεκτρικές μηχανές ή άλλο εξοπλισμό που μπορεί να προκαλέσει σπινθήρες ή άλλες ηλεκτρικές εκκενώσεις.
  • Μακριά από οποιαδήποτε χημική ουσία, διαλύτη ή υδρογονάνθρακες που ενδέχεται να αλλοιώσουν τη φύση του καουτσούκ.
  • Μακριά από οποιοδήποτε αντικείμενο που μπορεί να διαπεράσει το ελαστικό (μεταλλική ακίδα, ξύλο κ.λπ.).
  • Τα προϊόντα πρέπει να φυλάσσονται σε χαλαρή κατάσταση, χωρίς τάση, συμπίεση ή άλλη παραμόρφωση, καθώς μπορεί να προκαλέσουν ρωγμές ή μόνιμη παραμόρφωση.
  • Εναλλαγή αποθεμάτων: για να αποφευχθεί η φθορά, ο χρόνος αποθήκευσης πρέπει να ελαχιστοποιηθεί. Τα αποθέματα θα πρέπει να κυκλοφορούν από τα καταστήματα εκ περιτροπής, έτσι ώστε αυτά που απομένουν στην αποθήκη να είναι τελευταίας κατασκευής ή παράδοσης.

• Αποθήκευση:

– Για βραχυπρόθεσμη αποθήκευση (έως 4 εβδομάδες) τα ελαστικά μπορούν να στοιβάζονται οριζόντια, το ένα πάνω στο άλλο, σε ξύλινες παλέτες, αλλά το ύψος των στοιβών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 1,2 μέτρα. Μετά από 4 εβδομάδες, τα ελαστικά θα πρέπει να στοιβάζονται ξανά, αντιστρέφοντας τη σειρά των ελαστικών. Όταν τοποθετούνται σε ζάντες, τα ελαστικά θα πρέπει να αποθηκεύονται φουσκωμένα σε όρθια θέση ή σε ένα μόνο στρώμα σε ράφια.

– Για μακροχρόνια αποθήκευση, τα ελαστικά πρέπει να φυλάσσονται όρθια σε ένα μόνο στρώμα σε ράφια ραφιών με απόσταση τουλάχιστον 10 cm πάνω από το δάπεδο. Για να αποφύγετε την παραμόρφωση, καλό είναι να τα περιστρέφετε μία φορά το μήνα.

• Σωλήνες:

– Οι εσωτερικοί σωλήνες των ελαστικών θα πρέπει είτε να είναι ελαφρώς φουσκωμένοι, να ξεσκονίζονται με ταλκ και να τοποθετούνται στα ελαστικά ή να αποθηκεύονται σε κατάσταση ξεφουσκώματος σε μικρές στοίβες μέγ. 50 cm – στα διαμερίσματα των ραφιών με επίπεδο πάτο. Οι παλέτες με πηχάκια δεν είναι κατάλληλες καθώς ενδέχεται να ασκούν πίεση σε συγκεκριμένα σημεία.

– Εάν οι σωλήνες παρέχονται από τον κατασκευαστή σε χαρτοκιβώτια ή είναι τυλιγμένοι σε μεμβράνη, θα πρέπει να αφήνονται σε αυτά επειδή η συσκευασία παρέχει κάποιο βαθμό προστασίας από τη μόλυνση, το οξυγόνο και τις επιπτώσεις του φωτός.

• Πτερύγια:

– Τα πτερύγια θα πρέπει κατά προτίμηση να τοποθετούνται μαζί με τους σωλήνες μέσα στα ελαστικά, αλλά εάν αποθηκεύονται χωριστά, θα πρέπει να τοποθετούνται επίπεδα σε ράφια απαλλαγμένα από μόλυνση, σκόνη, γράσο και υγρασία. Ποτέ μην τα αναρτάτε – αυτό μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση και επιμήκυνση.

B. Όταν χειρίζονται ελαστικά και αξεσουάρ, οι χειριστές πρέπει:

• Να ακολουθούν τις οδηγίες ασφαλείας της εταιρείας.

• Να είναι εφοδιασμένοι με τον συνήθη προστατευτικό εξοπλισμό τους για χειρισμό.

• Να χρησιμοποιούν όργανα και εξοπλισμό που δεν θα βλάψουν τα ελαστικά.

Γ. Πρόσθετες πληροφορίες αποθήκευσης Michelin:

  • Τα αποθηκευμένα ελαστικά ηλικίας πέντε ετών θα πρέπει να εξετάζονται από αρμόδιο προσωπικό για να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους για περαιτέρω σέρβις.
  • Συνιστάται ανεπιφύλακτα τα τοποθετημένα ελαστικά που πρόκειται να αποθηκευτούν να φουσκώνονται με άζωτο. Εάν χρησιμοποιείται αέρας, τότε πρέπει να είναι όσο το δυνατόν στεγνός πριν εισέλθει στο ελαστικό. Βεβαιωθείτε ότι έχει τοποθετηθεί καπάκι βαλβίδας στη βαλβίδα.
  • Τα ελαστικά σε οχήματα που ακουμπούν στο έδαφος πρέπει να είναι στην κανονική πίεση για το όχημα.
  • Κάθε έξι μήνες, αυτή η πίεση θα πρέπει να ελέγχεται και να διορθώνεται όπως απαιτείται. Κάθε τέσσερις μήνες, τα ελαστικά πρέπει να περιστρέφονται κατά ¼. Τα ελαστικά πρέπει να οδηγούνται για μια απόσταση κάθε χρόνο έως ότου εξαφανιστεί τυχόν «επίπεδη κηλίδα».
  • Τα ελαστικά σε οχήματα που αιωρούνται πάνω από το έδαφος πρέπει να ξεφουσκώνουν στο μισό περίπου της κανονικής πίεσης για το όχημα.
  • Τα εφεδρικά ελαστικά στην αποθήκευση θα πρέπει επίσης να ξεφουσκώνουν στο μισό περίπου της κανονικής πίεσης για το όχημα.
  • Πρέπει να καθιερωθεί μια διαδικασία για να διασφαλιστεί ότι τα ελαστικά που έχουν αποθηκευτεί με μειωμένη πίεση, φουσκώνουν ξανά σωστά όταν επιστρέφουν σε λειτουργία.
  • Οποιοδήποτε ελαστικό έχει αποθηκευτεί, θα πρέπει να επιθεωρείται οπτικά από αρμόδιο προσωπικό πριν από την έναρξη ή την εκ νέου έναρξη λειτουργίας.

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+