Η επιλογή μου 0
φορτηγό στον δρόμο

00 νέοι κανονισμοί tpms στον ορίζοντα

Νέοι Κανονισμοί TPMS στον ορίζοντα

Δημοσιοποιήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 2025 - 4 Λεπτά ανάγνωσης

Τα συστήματα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) αναπτύχθηκαν για να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με τα ζητήματα οδικής ασφάλειας που συνδέονται με τη χαμηλή πίεση ελαστικών. Από τις 7 Ιουλίου 2024, οι νέοι κανονισμοί TPMS θα απαιτούν όλα τα φορτηγά και τα ρυμουλκούμενα να διαθέτουν σύστημα παρακολούθησης πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών. Οι ειδικοί της Michelin Karim Essaadi και Claire Fioretti εξηγούν όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες στόλου.

 

φωτογραφίες της Claire Fioretti και του Karim Essaadi

01 νέοι κανονισμοί tpms με την claire fioretti και τον karim essaadi

Claire Fioretti - Διευθύντρια Προτύπων και Κανονισμών για τη Συνδεδεμένη Κινητικότητα στη Michelin, Clermont-Ferrand, Puy-de-Dôme, Γαλλία         Karim Essaadi - Σχεδιαστής Υπηρεσιών στη Michelin, Francfort-sur-le-Main, Hessen, Γερμανία

Αρχικά, τι είναι το TPMS και τι πρέπει να γνωρίζουμε για τους επερχόμενους κανονισμούς TPMS;

Claire Fioretti: Τα συστήματα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών παρακολουθούν την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών και ειδοποιούν τους οδηγούς όταν τα ελαστικά είναι ανεπαρκώς φουσκωμένα. Η πρώτη νομοθεσία για τα TPMS, που συντάχθηκε το 2014, αφορούσε αποκλειστικά τα επιβατικά οχήματα. Το 2020, οι απαιτήσεις αυτές επεκτάθηκαν στα νέα μοντέλα φορτηγών και ρυμουλκούμενων που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2022. Αυτό το νεότερο σύνολο κανονισμών απαιτεί κάθε νέο φορτηγό και ρυμουλκούμενο που πωλείται στην ευρωπαϊκή αγορά από τις 7 Ιουλίου 2024 και έπειτα να διαθέτει σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.

Πώς λειτουργεί ένα TPMS;

Claire Fioretti: Τα συστήματα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών αποτελούνται από τρία βασικά μέρη.  

• Πρώτον, οι αισθητήρες παρακολουθούν τη θερμοκρασία και την πίεση του εσωτερικού στρώματος του ελαστικού. 

•  Έπειτα, οι αισθητήρες αυτοί διαβιβάζουν δεδομένα σε μια κεντρική μονάδα για ανάλυση.

• Και, εάν τα επίπεδα πέσουν εκτός της ασφαλούς ζώνης, αποστέλλεται μια φωτεινή ειδοποίηση στο ταμπλό της καμπίνας, που ειδοποιεί τον οδηγό να σταματήσει το συντομότερο δυνατό για να ελέγξει την πίεση και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

Karim Essaadi: Ο ελάχιστος Default Trouble Code (DTC), που απαιτείται από τη νομοθεσία TPMS, αποστέλλει σήμα στον οδηγό όταν ένα συγκεκριμένο ελαστικό έχει πρόβλημα με την πίεση. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην περίπτωση διπλών ελαστικών, όπου ένα πρόβλημα με την πίεση μπορεί να επηρεάσει το εσωτερικό ή το εξωτερικό ελαστικό. Τα πιο εξελιγμένα συστήματα μπορούν ακόμη και να εμφανίζουν την ακριβή πίεση κάθε ελαστικού σε πραγματικό χρόνο.

Εικόνα ενός ελαστικού φορτηγού με TPMS

02 πώς λειτουργεί ένα σύστημα tpms

Γιατί οι κανονισμοί TPMS επεκτείνονται στα φορτηγά και τα ρυμουλκούμενα;

Claire Fioretti: Πρώτα απ’ όλα για λόγους ασφαλείας. Με απλά λόγια, τα ανεπαρκώς φουσκωμένα ή υπερθερμασμένα ελαστικά μπορούν να προκαλέσουν ατυχήματα. Μάλιστα, η Michelin διεξήγαγε μια μελέτη σε 7.000 φορτηγά στην Ευρώπη και διαπίστωσε ότι τα ελαστικά είναι η κύρια αιτία των οδικών βλαβών στα φορτηγά, με το 30% των βλαβών να συνδέεται άμεσα με τα ελαστικά. Από αυτές τις βλάβες, το 90% των προβλημάτων που σχετίζονται με τα ελαστικά προκλήθηκαν από διαρροές πίεσης. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι εκτιμάται ότι το 80% των κινδύνων από σκασμένα ελαστικά θα μπορούσε να αποφευχθεί με καθημερινούς ελέγχους πίεσης.1

Karim Essaadi: Είναι αλήθεια, αλλά τα οφέλη δεν σταματούν στην ασφάλεια! Γνωρίζουμε ότι μία μόνο βλάβη μπορεί να κοστίσει ακριβά στον ιδιοκτήτη ενός στόλου οχημάτων! Το κόστος αυτό περιλαμβάνει μόνο την αντικατάσταση του ελαστικού, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος που σχετίζεται με τον χρόνο διακοπής εργασιών, τις καθυστερήσεις παράδοσης που μπορεί να επιφέρουν κυρώσεις ή ακόμη και το κατεστραμμένο εμπόρευμα. Έτσι, σε τελική ανάλυση, το TPMS μπορεί να αυξήσει το κέρδος ενός στόλου μειώνοντας το κόστος και τον χρόνο διακοπής εργασιών.

Υπάρχουν άλλα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει ένα TPMS στον στόλο;

Karim Essaadi: Εκτός από την οδική ασφάλεια και την αποδοτικότητα του στόλου, ένα TPMS μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά τους στόχους βιωσιμότητας ενός στόλου. Για παράδειγμα, τα ανεπαρκώς φουσκωμένα ελαστικά μπορεί να αυξήσουν σημαντικά την αντίσταση κύλισης, η οποία, με τη σειρά της, αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων. Αντίστοιχα, η παρακολούθηση και η διατήρηση της σωστής πίεσης ελαστικών έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων.
Το TPMS αποτελεί, επίσης, πλεονέκτημα για τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς με κάθε λίτρο καυσίμου που εξοικονομείται αποφεύγεται η εκπομπή 2,66 κιλών CO2 στην ατμόσφαιρα2. Δεν είναι και λίγο.

Βασικοί αριθμοί: Ασφάλεια ελαστικών

  • Με βάση μια μελέτη με 7.000 φορτηγά στην Ευρώπη:
  • • 30% των βλαβών σε φορτηγά σχετίζονται με τα ελαστικά, καθιστώντας τα ελαστικά την κύρια αιτία οδικών βλαβών.
  • • 90% των προβλημάτων που σχετίζονται με τα ελαστικά προκαλούνται από διαρροές πίεσης.
  • • 80% των κινδύνων από σκασμένα ελαστικά θα μπορούσαν να αποφευχθούν με καθημερινούς ελέγχους πίεσης.

Τι συμβαίνει εάν ένα νέο φορτηγό δεν συμμορφώνεται με τους κανονισμούς TPMS;

Claire Fioretti: Ας είμαστε σαφείς, οι κανονισμοί αυτοί ισχύουν απευθείας για τους κατασκευαστές οχημάτων και όχι για τους ίδιους τους ιδιοκτήτες στόλων. Συγκεκριμένα, όταν ένας κατασκευαστής ετοιμάζεται να διαθέσει ένα νέο όχημα στην αγορά, το όχημα αυτό πρέπει να είναι εξοπλισμένο με TPMS για να λάβει έγκριση. Όμως η συντήρηση και η καλή λειτουργία του TPMS θα είναι ευθύνη των στόλων, καθώς το σύστημα θα ελέγχεται κατά τις περιοδικές τεχνικές επιθεωρήσεις οχημάτων

Τα υφιστάμενα φορτηγά και ρυμουλκούμενα θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς TPMS;

Claire Fioretti: Όχι, ο κανονισμός δεν απαιτεί την εκ των υστέρων τοποθέτηση συστήματος παρακολούθησης πίεσης σε υφιστάμενα οχήματα. Ωστόσο, εάν οι στόλοι θέλουν να διασφαλίσουν ότι τα υφιστάμενα οχήματά τους έχουν το ίδιο επίπεδο ασφάλειας, αποδοτικότητας και βιωσιμότητας με τα νέα οχήματα, η Michelin προσφέρει λύσεις TPMS για την αναβάθμιση των παλαιών οχημάτων.

Karim Essaadi: Οι λύσεις MICHELIN Connected Fleet προσφέρουν στους ιδιοκτήτες στόλων έναν μοναδικό συνδυασμό ελαστικών και υπηρεσιών. Αυτό περιλαμβάνει ελαστικά υψηλής τεχνολογίας, λύσεις για τη διαχείριση και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των ελαστικών, πρόσβαση σε λύσεις διαχείρισης στόλου μέσω του MICHELIN Connected Fleet, το οποίο συνδυάζει τα δεδομένα των οχημάτων με τη συμπεριφορά των οδηγών και, τέλος, μια νέα, αυτόματη προσφορά προληπτικής συντήρησης και προειδοποίησης: το MICHELIN Smart Predictive Tyre.

ΠΗΓΕΣ

(1) Μέγιστη εκτιμώμενη μείωση του αριθμού των βλαβών που οφείλονται σε ανεπαρκώς φουσκωμένα ελαστικά σε σύγκριση με τη συνιστώμενη ονομαστική τους πίεση χάρη στην καθημερινή παρακολούθηση των μετρήσεων πίεσης σε συνδυασμό με τις κατάλληλες εργασίες συντήρησης. Εσωτερική μελέτη της Michelin που διεξήχθη σε 7.000 οχήματα στην Ευρώπη εξοπλισμένα με τη λύση Michelin Effitrailer, σε ένα σύνολο 340.000 μετρήσεων πίεσης που αναλύθηκαν.

(2) Ποιο καύσιμο εκπέμπει περισσότερο CO2, η βενζίνη ή το ντίζελ;, Futura

Χρησιμοποιείτε ένα παλιό πρόγραμμα περιήγησης στο Web.

Χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα περιήγησης που δεν υποστηρίζεται από αυτόν τον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να μην λειτουργούν, όπως προβλέπεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παράξενες συμπεριφορές κατά την περιήγηση.

Χρησιμοποιήστε ή αναβαθμίστε/εγκαταστήστε ένα από τα παρακάτω προγράμματα περιήγησης για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτόν τον ιστότοπο.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+