
ο οδηγός των ειδικών μας για να κατανοήσετε πλήρως τη μεταφορά μη φυσιολογικού φορτίου
Ο οδηγός των ειδικών μας για να κατανοήσετε πλήρως τη μεταφορά μη φυσιολογικού φορτίου
Δημοσιοποιήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 2025 - 7 Λεπτά ανάγνωσης
Η μεταφορά μη φυσιολογικών φορτίων και η μεταφορά βαρέων φορτίων, παρόλο που είναι εξίσου εντυπωσιακές αλλά και απαραίτητες για τη μετακίνηση υπερμεγέθων φορτίων, απαιτούν αρκετά συχνά υλικοτεχνική υποδομή και εξαιρετικά εξειδικευμένο εξοπλισμό. Από τις τεχνικές προδιαγραφές μέχρι τους κανονισμούς μεγάλου φορτίου που μπορεί να διαφέρουν από χώρα σε χώρα, η οδήγηση εκτός προδιαγραφών είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνεται πολύ σοβαρά. Απαιτεί ευελιξία, καινοτομία και τεχνογνωσία, τα οποία είναι μερικά μόνο από τα δυνατά σημεία της Michelin.
Οι συναρπαστικές διαδρομές για μη φυσιολογικά φορτία
Απαραίτητα για τη μεταφορά βαρέως εξοπλισμού, τα μεγάλα φορτία διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη. Η Airbus, για παράδειγμα, επέλεξε πρόσφατα τις πιο οικονομικά και περιβαλλοντικά αποδοτικές οδικές μεταφορές έναντι των υπερωκεάνιων λύσεων. Η ΕΕ, από την άλλη πλευρά, ανακοίνωσε μια τεράστια αύξηση της εγκατεστημένης δυναμικότητας ανεμογεννητριών, η οποία αναμένεται να αυξηθεί από 204 GW το 2022 σε πάνω από 500 GW μέχρι το 20301. Τι θα μπορούσε, όμως, να διαχειριστεί ένα τέτοιο φορτίο; Με γνώμονα τη βιομηχανική ανάπτυξη, τα ολοένα και μεγαλύτερα έργα υποδομής και τις τρέχουσες περιβαλλοντικές και οικονομικές παραμέτρους, η μεταφορά μη φυσιολογικού φορτίου έχει να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο. Αντιμέτωπη με αυτές τις ευκαιρίες, η ολλανδική εταιρεία Van Wieren επέλεξε τη σειρά MICHELIN X® MULTI για το στόλο μεταφοράς βαρέων φορτίων της, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν αυτά τα ελαστικά στην αποτελεσματική μεταφορά μη φυσιολογικού φορτίου.
Για να παρακολουθήσετε αυτό το βίντεο, θα πρέπει να αποδεχτείτε ορισμένα cookies από το YouTube. Απλώς κάντε κλικ στο κουμπί παρακάτω για να ενεργοποιήσετε τα cookies.
Αποδεχτείτε τα cookies στο YouTubeΈκθεση από την ολλανδική εταιρεία Van Wieren
Τι είναι αυτό που καθιστά μη φυσιολογικό ένα φορτίο;
Τμήματα μιας ανεμογεννήτριας, μέρη ενός αεροπλάνου, οχήματα ασυνήθιστου μεγέθους, προκατασκευασμένα σπίτια και όχι μόνο! Παρόλο που δεν είναι τόσο συχνό φαινόμενο να συναντήσει κανείς μια οδική μεταφορά μη φυσιολογικού φορτίου, οι μετακινήσεις αυτές ρυθμίζονται σχολαστικά ανά επικράτεια, με πρώτη την Ευρώπη.
Στη Γαλλία, για παράδειγμα, το Υπουργείο Εσωτερικών ορίζει τη μεταφορά μη φυσιολογικού φορτίου ως «ένα βαρύ φορτηγό όχημα με φορτίο εμπορευμάτων, μηχανημάτων (γεωργικών, δασικών, δημοσίων έργων κ.λπ.) ή οχημάτων που υπερβαίνουν τις διαστάσεις και το βάρος που επιτρέπει ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας». Αυτό σημαίνει ότι το πλάτος του φορτηγού υπερβαίνει τα 2,55 μέτρα, το μήκος του υπερβαίνει τα 16,5 μέτρα και το βάρος του υπερβαίνει τους 44 μετρικούς τόνους. Για να μην αναφέρουμε την ταξινόμηση σε τρεις κατηγορίες, η τελευταία από τις οποίες έχει μέγιστο βάρος 72 τόνους και μήκος άνω των 25 μέτρων2.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το βάρος βάσης είναι, επίσης, 44 τόνοι, αλλά οι κανονισμοί μη φυσιολογικού φορτίου θέτουν μια πρόσθετη ιδιαιτερότητα: φορτίο άνω των 10 μετρικών τόνων ανά μη κινητήριο άξονα και 11,5 τόνων ανά κινητήριο άξονα. Οι διαστάσεις είναι, επίσης, διαφορετικές από τη Γαλλία, με πλάτος πάνω από 2,9 μέτρα και μήκος 18,65 μέτρα3. Πρόκειται για τεράστια μεγέθη, τα οποία σημαίνουν, επίσης, ότι τόσο οι οδηγοί όσο και οι στόλοι πρέπει να προετοιμάζονται καλά εκ των προτέρων όσον αφορά τον σχεδιασμό της διαδρομής κατά τη μεταφορά μεγάλων φορτίων.

βασικά στοιχεία για τις διαστάσεις οχημάτων στην Ευρώπη
Ιδιαίτερος κανονισμός για υπερμεγέθη οχήματα
Ο χειρισμός τέτοιων αποστολών οδικής μεταφοράς απαιτεί σχολαστική ενημέρωση των αρχών και συχνά απαιτείται αστυνομική συνοδεία κατά μήκος της διαδρομής για να διασφαλιστεί η ασφαλής μεταφορά. Η παροχή αναλυτικών ειδοποιήσεων και η αυστηρή τήρηση των κανονισμών ευρέος φορτίου καθίσταται επιτακτική ανάγκη για την ασφαλή πλοήγηση σε αυτές τις διαδρομές.
Ο Harm Van Wieren, Διευθυντής Επιχειρήσεων της εταιρείας που φέρει το όνομά του και ειδικεύεται στη μεταφορά μη φυσιολογικού φορτίου, γνωρίζει πολύ καλά τις απαιτήσεις αδειοδότησης που διέπουν τη δραστηριότητά του: «Στη Γερμανία, για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει μια γέφυρα μόνο σε συγκεκριμένες ώρες, χρειάζεται αστυνομική συνοδεία ή οδοφράγματα». Η ταχύτητα, επίσης, ρυθμίζεται ανάλογα με το είδος του δρόμου (αυτοκινητόδρομος, αστικός δρόμος κ.λπ.).
Ελαστικά MICHELIN για μη φυσιολογικά φορτία
Εδώ έρχεται η Michelin και η τεχνογνωσία της. Αξιόπιστα σε ένα ευρύ φάσμα καιρικών συνθηκών, τα ελαστικά MICHELIN X® MULTI είναι κατάλληλα για όλους σχεδόν τους τύπους φορτηγών και χρησιμοποιούνται συνήθως για μεταφορές βαρέος φορτίου. Η μόνη διαφορά έγκειται στον αριθμό των αξόνων που απαιτούνται για τη στήριξη του φορτίου, ανάλογα με το μέγεθος και το βάρος του.
Χάρη στις τεχνολογίες POWERCOIL, INFINICOIL και DURACOIL, το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο του MICHELIN X® MULTI μεγιστοποιεί την ικανότητα του ωφέλιμου φορτίου, βελτιώνει τη δυνατότητα αναγόμωσης και βελτιστοποιεί την απόδοση σε χιλιόμετρα (τουλάχιστον 15% αύξηση των χιλιομέτρων, περισσότερο ανάλογα με τα προϊόντα)4, ενώ η τεχνολογία REGENION προσφέρει ευελιξία στη χρήση και εξαιρετική πρόσφυση.
Οι ομάδες της Van Wieren Special έχουν, επίσης, στη φαρέτρα τους το MICHELIN Remix (αναγομωμένα ελαστικά). Με βελτιωμένη απόδοση σε χιλιόμετρα, τα ελαστικά αυτά δημιουργούν οικονομικό-οικολογικό πλεονέκτημα για μια εταιρεία με 40 φορτηγά και 60 ημιρυμουλκούμενα στον στόλο της. «Μιλάμε για πέντε μετρικούς τόνους λιγότερες πρώτες ύλες και έξι τόνους λιγότερο CO2 που παράγονται κάθε χρόνο μόνο για αυτή την εταιρεία, η οποία διαθέτει 1.100 ελαστικά», αναφέρει ο Steven Knol, Διευθυντής Επιχειρήσεων της Michelin.
«Με τα ελαστικά MICHELIN Remix, η Van Wieren εξοικονομεί έως και 5 τόνους πρώτων υλών και σχεδόν 6 τόνους CO2 κάθε χρόνο».
Steven Knol, Διευθυντής Επιχειρήσεων της Michelin5
Η πρόκληση του μη φυσιολογικού φορτίου στα εργοτάξια
Πιο ανθεκτικά από ποτέ, τα ελαστικά σε φορτωτές χαμηλού επιπέδου, επίσης, δοκιμάζονται. Τα οχήματα μεγάλου φορτίου που ταξιδεύουν σε εργοτάξια, για παράδειγμα, αντιμετωπίζουν συχνά διάφορα χτυπήματα και γρατσουνιές. Για αυτή την πτυχή του στόλου, η Van Wieren Special εμπιστεύτηκε για άλλη μια φορά τη Michelin, αυτή τη φορά επιλέγοντας τη σειρά MICHELIN X® MULTI T2. Η νέα αυτή σειρά, όντας ικανή να αντέξει τεράστια φορτία (έως 100 τόνους), διαθέτει ένα πέλμα γεμάτο νέες τεχνολογίες. Τα αποτελέσματα: τοποθετήσεις όπως 205/65 R 17.5 και 245/70 R 17.5 μπορούν να υποστηρίξουν περισσότερους από 8,2 και 12 τόνους ανά άξονα, αντίστοιχα.
Η μεταφορά των βαρύτερων φορτίων είναι μια πρόκληση που απαιτεί ακρίβεια και ασφάλεια, εξειδικευμένο εξοπλισμό και σχολαστική τήρηση των κανονισμών ευρέος φορτίου. Οι καινοτόμες τεχνολογίες ελαστικών της MICHELIN παρέχουν μια αξιόπιστη λύση, που εγγυάται την ασφαλή μεταφορά μη φυσιολογικών φορτίων σε μια μεγάλη ποικιλία τύπων εδάφους.
1 Η Επιτροπή καθορίζει άμεσες δράσεις για τη στήριξη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αιολικής ενέργειας, Δελτίο Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, 24 Οκτωβρίου 2023
2 Επίσημος ιστότοπος διοικητικών πληροφοριών για επιχειρήσεις, entreprendre.service-public.fr
3 Επίσημος ιστότοπος της βρετανικής κυβέρνησης
4 Εσωτερικές δοκιμές σύγκρισης με άλλα ελαστικά που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2015 και 2019. Για περισσότερες λεπτομέρειες, κάντε κλικ εδώ https://business.michelin.gr/ελαστικά/michelin-x-multi-f-d-t-z-z2-22-5
5 Απόσπασμα από το βίντεο του άρθρου. Τα δεδομένα βασίζονται στην ετήσια κατανάλωση ελαστικών Michelin Remix από τον μεταφορέα.

gettyimages 930571046
car going fast on a road by night